Πέρασαν κιόλας 5 χρόνια από τότε που η McLaren παρουσίασε επίσημα την P1 -σε μορφή πρωτότυπου- στο περιθώριο της έκθεσης του Παρισιού. Το αυτοκίνητο αποτέλεσε τον πνευματικό διάδοχο της F1 και φορά έναν υβριδικό κινητήρα ο οποίος συνολικά παράγει 916 άλογα με 900 Nm ροπής. Στο κέντρο του υπάρχει ο V8 3,8-λίτρων twin-turbo βενζινοκινητήρας απόδοσης 737 ίππων στις 7.500 σ.α.λ με 720 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 134 kW (179 ίππων) με 260 Nm ροπής. Στο χώρο του κινητήρα υπάρχει ακόμη και φύλλο χρυσού που βοηθά στην απαγωγή της θερμότητας.


Ο κινητήρας συνεργάζεται με ένα 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Graziano, με την P1 να έχει τελική ταχύτητα 350 χλμ/ώρα, η οποία περιορίζεται ηλεκτρονικά. Ο οδηγός ενεργοποιεί τον ηλεκτροκινητήρα με το πάτημα του κόκκινου κουμπιού IPAS (Instant Power Assist System) πάνω στο τιμόνι. Σύμφωνα με την McLaren με το πάτημα του κουμπιού η P1 θα μεταφέρει την αίσθηση στον οδηγό της απόκρισης ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα.

Το δεύτερο κουμπί που βρίσκεται πάνω στο carbon/alcantara τιμόνι είναι το μπλε DRS (Drag Reduction System) το οποίο προέρχεται από την Formula 1 και με το πάτημα του, μειώνεται η αεροδυναμική αντίσταση της πίσω αεροτομής έως και 23%. Η απενεργοποίηση του γίνεται είτε με το πάτημα του κουμπιού είτε με το πάτημα του πεντάλ του φρένου.

Μόλις 375 P1 κατασκευάστηκαν, με το αυτοκίνητο να έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0,34 Cd και φορά ένα carbon monocoque σασί βάρους 100 κιλών με αλουμινένια υποπλαίσια με όλο το σώμα να είναι κατασκευασμένο από carbon, ενώ όλα τα μεταλλικά του μέρη είναι από τιτάνιο. Έτσι το βάρος του νέου hypercar δεν θα ξεπερνά τα 1.400 κιλά. Τα φρένα του είναι carbon-κεραμικά, προερχόμενα από την αγωνιστική McLaren MP4-12C GT3 ενώ πατά πάνω σε ειδικά ελαστικά Pirelli P Zero Corsa. Το supercar παράγει 600 κιλά κάθετης αεροδυναμικής πίεσης, 5 φορές μεγαλύτερη από αυτή της MP4-12C.

Το εσωτερικό του διαθέτει μινιμαλιστικό σχεδιασμό με την McLaren να ήθελε να δημιουργήσει μια αίσθηση στον οδηγό, λες και βρίσκεται μέσα σε cockpit ενός μαχητικού jet αεροσκάφους. Όπου και αν κοιτάξεις το carbon, το δέρμα και το Alcantara βρίσκονται παντού. Το carbon είναι γυμνό, χωρίς στρώση ρητίνης, αφού αυτή θα πρόσθετε 1,5 κιλό στο συνολικό βάρος. Η οροφή του είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένη από γυαλί. Τα αγωνιστικά carbon bucket καθίσματα είναι λιτά με ελάχιστο σφουγγάρι. Το καθ’ένα ζυγίζει 10,5 κιλά και θα είναι αποκλειστικά κατασκευασμένα για το ύψος των επιβατών. Το τιμόνι της είναι τριάκτινο με κοφτό πάτο ενώ διαθέτει πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Ηχομονωτικό υλικό δεν διαθέτει αφού αυτό θα πρόσθετε επιπλέον βάρος, όπως επίσης δεν διαθέτει και πατάκια. Ωστόσο αυτά υπάρχουν στον επιπλέον εξοπλισμό αν τα ζητήσει ο πελάτης. Διαθέτει κλασσικές ζώνες ασφαλείας, αλλά στον πρόσθετο εξοπλισμό μπορούν να τοποθετηθούν και αγωνιστικές ζώνες ασφαλείας 6 σημείων. Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρει στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

  • Mika

    Ποσο γρηγορα περναει ο ρημαδης ο χρονος…Ακου εκει 5 χρονια, θα ελεγα πως ειναι 2-3 το πολυ..

  • 5 χρόνια παραμένει το πιο κακιασμένο hypercar. πολύ νεύρο, πολλή αλητεία. μοναδικό. θα αποκτήσει τεράστια αξία στο μέλλον

    • Anestis Genk

      Δεν νομίζω να αποκτήσει τεράστια αξία. Ίσως όταν θα πουλάνε την βενζίνη σε μπουκαλάκια αρώματος.

  • δηλαδη πανε 4 χρονια που παραλησουμεγια ενα συγκριτκο της ”αγιας τριαδας” ????????????? σαν χθες το θυμαμαι!!!!