Όσο κι αν εμείς οι οπαδοί διαφωνούμε με κάποιες ενέργειες της FIA για αύξηση της ασφάλειας των οδηγών -με χαρακτηριστικό παράδειγμα την προστασία του κεφαλιού-, η Παγκόσμια Ομοσπονδία δε δείχνει να ενδιαφέρεται για τη γνώμη του κόσμου. Από το 2018, τα μονοθέσια θα ενσωματώνουν το Halo, το οποίο θα κάνει πολύ πιο άσχημα τα μονοθέσια, ενώ αναμένεται να καθυστερήσει τον σχεδιασμό των νέων μονοθεσίων.

Οι κινήσεις της FIA έχουν δεχθεί έντονη κριτική ακόμα και από ομάδες του αθλήματος, και τώρα ο Niki Lauda της Mercedes μιλάει ανοιχτά για το θέμα. Ο τρεις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής παραλίγο να χάσει τη ζωή του τον Αύγουστο του 1976 στο Nürburgring, ωστόσο θεωρεί ότι τα μονοθέσια δε θα πρέπει να είναι απολύτως ασφαλή, διότι έτσι θα χαθεί το ενδιαφέρον του κόσμου.

Δεν πρέπει να συνεχιστεί η προσπάθεια να γίνει η Formula 1 εντελώς ασφαλής, γιατί στο τέλος ο κόσμος θα χάσει το ενδιαφέρον του. Οι οδηγοί της Formula 1 θα πρέπει να είναι οι καλύτεροι στον κόσμο. Αυτό θέλει ο κόσμος: θέλει κάποιες φορές να βλέπει ατυχήματα, να βλέπει πού είναι τα όρια. Αν το πάμε πολύ μακριά, νομίζω ότι η Formula 1 θα καταστρέψει τον εαυτό της.

Ένα χαρακτηριστικό του 68χρονου είναι το καπέλο του που σπάνια αποχωρίζεται. Ο ίδιος εξηγεί ότι το φορά για να προστατευτεί από τα ηλίθια βλέμματα των ανθρώπων, οι οποίοι θέλουν να δουν τα τραύματά του.

Φοράω το καπέλο επειδή το καπέλο αυτό είναι η προστασία μου απέναντι στους ηλίθιους ανθρώπους που κοιτάνε ηλίθια. Πάντα θέλουν να βλέπουν τι υπάρχει κάτω από το καπέλο και, για να προστατέψω τον εαυτό μου και να νιώθω πιο άνετα, φοράω το καπέλο. Υπήρξαν περιστατικά που πληγώθηκα από τους ανθρώπους. Με αντιμετώπισαν τόσο άσχημα, που το μόνο που ήθελαν να δουν είναι τι υπάρχει κάτω από το καπέλο, και αυτό μ’ ενοχλούσε πολύ. Από το ατύχημα αυτό, έχω μια δικαιολογία που είμαι άσχημος. Κάποιοι άνθρωποι δεν έχουν καμία δικαιολογία και είναι από μόνοι τους άσχημοι.

Ο Αυστριακός αναφέρθηκε και στην αποχώρηση του Nico Rosberg από τη Formula 1. Ο Γερμανός κατέκτησε πέρυσι τον τίτλο και κρέμασε τα γάντια του, μία κίνηση που, σύμφωνα με τον Lauda, αποδεικνύει ότι δεν ανήκει στους καλύτερους οδηγούς, καθώς η κατάκτηση ενός τίτλου μπορεί να είναι αποτέλεσμα συγκυριών.

Πιστεύω ότι, το να κερδίσεις ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα, είναι το εύκολο, επειδή μπορεί απλά να είχες το ταχύτερο μονοθέσιο και να το έκανες. Αλλά, τα περισσότερα πρωταθλήματα δείχνουν τη διαφορά μεταξύ των οδηγών. Όταν κερδίζεις περισσότερα πρωταθλήματα, πρέπει να γίνεσαι καλύτερος κάθε χρόνο. Θα πρέπει να γίνεις καλύτερος οδηγός, θα πρέπει να κατανοήσεις τα μονοθέσια. Οδηγείς διαφορετικά μονοθέσια, σε διαφορετικές εποχές τεχνικών κανονισμών. Έτσι, αυτοί που έχουν περισσότερα πρωταθλήματα είναι οι πραγματικά καλοί οδηγοί.

  • oταν μιλαει ενας ανθρωπος για τους κανονες ασφαλειας…..οταν λογο ελεψηε τους κοντεψε να χασει τη ζωη του….νομιζω πως λεει πολλα !!!!
    σε ολα συμφωνω μαζι του…..μονο για το τελευταιο με τα πρωταθληματα με βρισκει αντιθετο !!

  • Anestis Genk

    Και πριν το ατύχημα άσχημος ήσουν!

  • Mika

    Υπεροχη σποντα ταπα στον σερβιετα…
    Τον συμπαθησα τον μπαγασα!