Οι μηχανικοί της Ferrari αποφάσισαν να ακολουθήσουν την θεωρία του ιδρυτή της Lotus, Colin Chapman ο οποίος είχε ως σύνθημα την συνεχή απλοποίηση και την όσο γίνεται μείωση του βάρους, προκειμένου να δημιουργηθεί το απόλυτο σπορ όχημα.
Έτσι στην Portofino, οι άνθρωποι από το Μαρανέλλο ακολούθησαν μια συνειδητή αφαιρετική προσέγγιση στον αριθμό των εξαρτημάτων σε σχέση με την California T, στη προσπάθεια τους να μειώσουν το βάρος, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα στη βελτίωση των επιδόσεων και στην οδική συμπεριφορά. Επίσης τα λιγότερα μέρη καθιστούν την Portofino λιγότερο πολύπλοκη στη κατασκευή της, ενώ παράλληλα αυξάνεται η δομική ακαμψία της.
Συγκεκριμένα, το πλαίσιο της Portofino, αποτελείται από 40% λιγότερα εξαρτήματα σε σχέση με το πλαίσιο της California T, με την δομική ακαμψία να αυξάνεται κατά 35%. Για παράδειγμα, η μπροστά κολόνα της California T αποτελούνταν από 21 κομμάτια, την ώρα που αυτή της Portofino αποτελείται μόλις από 2.
Η Ferrari θα χρησιμοποιήσει τη στρατηγική απλούστευσης μερών στα μελλοντικά της μοντέλα, όπως δήλωσε ο επικεφαλής ανάπτυξης της ιταλικής εταιρίας, Michael Leiters.