Μετά από τριάμισι χρόνια στην αγορά, η Citroen μόλις ανανέωσε το C4 Cactus, το μοντέλο που παρουσίασε την ιδιαίτερη σχεδιαστική της ταυτότητα και “Cactοποίησε” την υπόλοιπη γκάμα της. Με το C4 Cactus facelift, όμως, δεν ξέρω αν συνηθίσαμε στο μάτι τον “love it or hate it” χαρακτήρα του μοντέλου ή απλά έγινε πιο mainstream, πάντως σίγουρα έχει πιο εύπεπτο design σε σχέση με το παρελθόν.

Παράλληλα φαίνεται ότι γίνεται προσπάθεια να θεωρηθεί πιο up-market πρόταση, με την κυριότερη αλλαγή να εντοπίζεται στα πολύ μικρότερα “airbumps”, τόσο από τους ανασχεδιασμένους εμπρός/πίσω προφυλακτήρες, όσο κυρίως από τις πλευρικές επιφάνειες.

Αιτία γι’αυτό είναι η συνεχιζόμενη ανάπτυξη της γκάμας των Aircross (SUV) μοντέλων της Citroen, με αποτέλεσμα το C4 Cactus να έχει απογυμνωθεί από το ψευδο-SUV στυλ, κάνοντας έτσι τα airbumps λιγότερο ταιριαστά. Συνεχίζουν να υπάρχουν, αλλά αυτά έχουν μικρύνει σημαντικά και βρίσκονται πιο χαμηλά, στο ύψος των μαρσπιέ. Οι αλλαγές ολοκληρώνονται με νέα LED φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, και σχεδιασμός “αιωρούμενης” οροφής.

Υπάρχουν εννέα διαφορετικά εξωτερικά χρώματα, με τους συνολικούς συνδυασμούς να φτάνουν τους 31, ενώ υπάρχουν 5 διαφορετικά σχέδια ζαντών διαμέτρου 16 και 17 ιντσών.

Στο εσωτερικό υπάρχουν νέες επενδύσεις, ενώ πλέον εφοδιάζεται με 12 συστήματα ασφαλείας, όπως active safety brake, αναγνώριση ορίου ταχύτητας, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, ειδοποίηση για διάλειμμα, προειδοποίηση προσοχής οδηγού, προειδοποίηση τυφλού σημείου, υποβοήθηση στάθμευσης, hill start assist, κάμερα οπισθοπορείας, keyless start κλπ. Ακόμα το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας προσφέρει συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto.

Μηχανικά δεν αλλάζει τίποτα, και το ανανεωμένο C4 Cactus εφοδιάζεται με τον 1,2-λίτρων PureTech τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα, που προσφέρεται με τρεις αποδόσεις, ατμοσφαιρικός 82 ίππων, και turbo 110 και 130 ίππων. Ο πρώτος συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ για τον δεύτερο και τον τρίτο υπάρχει επιπλέον ένα 6-τάχυτο αυτόματο.

Από πλευράς diesel, υπάρχει ο 1.600άρης BlueHDi, ο οποίος θα είναι διαθέσιμος από την άνοιξη του 2018. Αποδίδει 100 και 120 άλογα και συνδυάζεται με χειροκίνητο και αυτόματο EAT6 κιβώτιο.

Το πιο σημαντικό νέο, όμως, είναι ότι η Citroen εξόπλισε το ανανεωμένο C4 Cactus με τη νέα ανάρτηση “μαγικό χαλί”, καθιστώντας το πρώτο ευρωπαϊκό μοντέλο που την διαθέτει, μετά το C5 Aircross, που κυκλοφορεί στην αγορά της Ασίας.

Σύμφωνα με τη γαλλική εταιρία, η νέα ανάρτηση διαθέτει παραδοσιακά ελατήρια και αμορτισέρ με υδραυλικό έλεγχο. Η Citroen αντικαθιστά τα κλασικά “bump-stops” που βρίσκει κανείς σε μία συμβατική ανάρτηση με προσεκτικά ρυθμισμένα δευτερεύοντα αμορτισέρ που οι μηχανικοί αποκαλούν “προοδευτικά υδραυλικά μαξιλάρια”. Αυτά, ελέγχουν πολύ καλύτερα το αμάξωμα στα άκρα της διαδρομής της ανάρτησης, επιτρέποντας πιο “μαλακές” ρυθμίσεις στο κέντρο της διαδρομής, όπου το αυτοκίνητο περνά τον περισσότερο χρόνο, με αποτέλεσμα ποιότητα κύλισης που μοιάζει με “μαγικό χαλί”.

Το Citroen C4 facelift θα κυκλοφορήσει στις αρχές του επόμενου έτους, χωρίς να είναι ακόμα γνωστές οι τιμές του. Η λογική λέει πως οι τιμές του θα κινούνται στα ίδια επίπεδα των τωρινών.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Ακόμη ομορφότερο και ελκυστικό πάντα μέσα κι έξω! Μου αρέσει περισσότερο!

  • george

    Μοναδικό όπως πάντα! Μου αρέσει ακόμα περισσότερο από το προηγούμενο!

  • xtra

    πιο κλασσικα ομορφο (ειδικα μπροστα) , αν και εμενα μου αρεσουν τα παραξενα (αρα πιο πολυ το προηγουμενο. Ωραιο και(ισως) πιο ολοκληρωμενο , αλλα εχασε και μερος απο αυτο το “κατι” που το εκανε ρηξικέλευθο.
    Πισω σαν καπου να το χασανε.
    Γενικα δεν μου αρεσει σαν ταση η “ενιαια εταιρικη ταυτοτητα” , που ανεβαινεις κατηγορια και απλα παιρνεις το ιδιο σχεδιο σε μεγαλυτερο.
    Ελπιζω να μην πεσει σε αυτη την παγιδα η citroen , που παραδοσιακα εκανε το αντιθετο…ελπιζω να μην ξαναζησουμε εποχες xsara και xantia

    • DΛMIΣN

      Νομιζω το καναν γιατι εφυγε το φιλετο και θα φαινονταν πολυ γυμνό το μοντέλο με τα προηγουμενα φωτιστικα σωματα

    • xtra

      σωστοοοος….

  • SAMURAI-66

    Στο ντιζαιν βρισκονται μπροστα οι γαλλοι,οπως παντα βεβαια και οι ιταλοι απο ευρωπη μερια,και το δειχνουν με καθε ευκαιρια οπως στο διαφορετικο αισθητικα υπεροχο και εμπορικο cactus!
    Πετυχαν να το ανανεωσουν στα σημεια και κανοντας καλυτερο το μοντελο τους πρεπει να νιωθουν ησυχοι οτι εχουν ενα απο τα καλυτερα crossover στην εδω δυτικη αγορα!

  • Mika

    Πως ειναι ετσι απο πισω το κακομοιρο???Σαν να εχει κανει λοβοτομη, στεναχωρημενο ειναι…
    Εφυγαν τα αντι-αισθητικα airbumps η εστω δεν τα παρατηρεις τοσο πια..Αντιθετως οι μπαρες οροφης μ αρεσαν….Η πανοραμικη φαινεται να μην εχει καθολου σκιαδιο μεσα…Θα κανεις κεφαλι καζανι..
    0 130αρης αν δεν κανω λαθος δεν υπηρχε στο τωρινο….

    • εγω τα airbaumps τα λατρευα !!!!
      πραγματικα αν ειχα χρηματα σημερα..θα σκεφτομουν σοβατα ενα ντιζελ μελιτζανι κακτο…..αλλα θα του εβαζα το λιγοτερο μια 17ρα ζαντα!!!! μονο αυτο το εξτρα απο μενα !!!! :-D

    • Mika

      Ειχε βγει ειδικη εκδοση με 17αρα, ετσι οπως τη θες, σ αυτο το χρωμα….Ξερασογλου προσωποποιημενο!
      :p

    • σοβαρα ????? εχω πετυχει πολλα στο δρομο….αλλα ουτε ενα με μια μεγαλη ωραια ζαντουλα !!!! νομιζω ολα ειναι με 15ρες !!! :-P

    • Bon Viveur

      ξέρεις πόσο κοστίζει ένα σετ ελαστικών στην 15αρα και πόσο σε μία 17αρα;; :)

    • 200 ευρω διαφορα εχουν…..που αν τα αλλαζεις μια φορα τα λαστιχα στην 5ετια…….δεν τα λες πολλα τα 40 ευρω τον χρονο για την μοστρα σου !!! :-D

    • Bon Viveur

      Αδελφέ, τα λάστιχα πάνω από τρία χρόνια max είναι έγκλημα να τα κρατάς. Εγώ τα αλλάζω κάθε δύο γιατί βάζω το παιδί μέσα. Μία φορά θα τα χρειαστείς.
      Αλλά η μοστρα με τα 17αρια σίγουρα είναι άλλο πράγμα, όπως και τα κοπανιματα στις ελληνικές λακουβες 😜

    • Mika

      16αρες νομιζω ειναι οι βασικες, με τα 4 κυκλακια…Οχι ρε συ, τα πιο πολλα που βλεπω εδω, ειναι με τις 17αρες….
      Το μελιτζανι το ειχα δει στο site h στο φυλλαδιο της Citroen για τον Κακτο, ειχε βγει πριν το Rip Curl edition..

    • Tony T

      φωτιά θα μας κάψει……

      ο babinos με citroen;;;;;;;

      χαχαχαχαχα

    • axxaxaxaxaxaxaxaa γιατι οχι???? νομιζω πως ποτε δεν θα με δω κατοχο SUZUKI kai HYUNDAI !!!! :-P

    • Tony T

      https://uploads.disquscdn.com/images/6b60194d2ca7f8d20bf9159c54733d1b4224fe824f77e04b13eb17b35b39a4bc.jpg

      έλα τώρα , παραδεξου το……
      το ζαχαρώνεις ήδη….

    • axxaxxxaxaxaaxa τωρα που το λες δεν θα με χαλουσε καθολου !!!!!!! απλα οχι μεαυτην τη ζαντα !!!

  • tcdrifter

    Το μεγάλο του μειονέκτημα να μην ανοίγουν τα πίσω παράθυρα δεν βλέπω να το έφτιαξαν όμως..

    • Bon Viveur

      ξέρεις πόσους ξέρω που ήταν έτοιμοι να το πάρουν, μέχρι να ανακαλύψουν το παραπάνω ελάττωμα;;

  • μια χαρά εκκεντρικό ήταν το cactus. αυτός ήταν ο σκοπός. κάτι το διαφορετικό. και όντως είναι διαφορετικό. τί το κάνουν εταιρικό τώρα… πρέπει να πουλήσει και στους συντηρητικούς αγοραστές.

  • Bon Viveur

    απο την τσιγκουνιά τους στο facelift του cactus φαντάζομαι οτι ούτε τα μπροστινά παράθυρα θα ανοίγουν…

  • dmis

    Σχεδιαστικά πολύ καλύτερο!! πίσω έχει την κλασική θλίψη των Citroen(θα μπορούσε να ναι πιο δυναμικό).. αλλά τρώγεται! Το προηγούμενο ή θα απαξιωθεί τελείως ή θα γίνει all time classic!!

  • dmis

    Σχεδιαστικά πολύ καλύτερο!! πίσω έχει την κλασική θλίψη των Citroen(θα μπορούσε να ναι πιο δυναμικό).. αλλά τρώγεται! Το προηγούμενο ή θα απαξιωθεί τελείως ή θα γίνει all time classic!!