Μετά από τριάμισι χρόνια στην αγορά, η Citroen μόλις ανανέωσε το C4 Cactus, το μοντέλο που παρουσίασε την ιδιαίτερη σχεδιαστική της ταυτότητα και “Cactοποίησε” την υπόλοιπη γκάμα της. Με το C4 Cactus facelift, όμως, δεν ξέρω αν συνηθίσαμε στο μάτι τον “love it or hate it” χαρακτήρα του μοντέλου ή απλά έγινε πιο mainstream, πάντως σίγουρα έχει πιο εύπεπτο design σε σχέση με το παρελθόν.

Παράλληλα φαίνεται ότι γίνεται προσπάθεια να θεωρηθεί πιο up-market πρόταση, με την κυριότερη αλλαγή να εντοπίζεται στα πολύ μικρότερα “airbumps”, τόσο από τους ανασχεδιασμένους εμπρός/πίσω προφυλακτήρες, όσο κυρίως από τις πλευρικές επιφάνειες.

Αιτία γι’αυτό είναι η συνεχιζόμενη ανάπτυξη της γκάμας των Aircross (SUV) μοντέλων της Citroen, με αποτέλεσμα το C4 Cactus να έχει απογυμνωθεί από το ψευδο-SUV στυλ, κάνοντας έτσι τα airbumps λιγότερο ταιριαστά. Συνεχίζουν να υπάρχουν, αλλά αυτά έχουν μικρύνει σημαντικά και βρίσκονται πιο χαμηλά, στο ύψος των μαρσπιέ. Οι αλλαγές ολοκληρώνονται με νέα LED φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, και σχεδιασμός “αιωρούμενης” οροφής.

Υπάρχουν εννέα διαφορετικά εξωτερικά χρώματα, με τους συνολικούς συνδυασμούς να φτάνουν τους 31, ενώ υπάρχουν 5 διαφορετικά σχέδια ζαντών διαμέτρου 16 και 17 ιντσών.

Στο εσωτερικό υπάρχουν νέες επενδύσεις, ενώ πλέον εφοδιάζεται με 12 συστήματα ασφαλείας, όπως active safety brake, αναγνώριση ορίου ταχύτητας, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, ειδοποίηση για διάλειμμα, προειδοποίηση προσοχής οδηγού, προειδοποίηση τυφλού σημείου, υποβοήθηση στάθμευσης, hill start assist, κάμερα οπισθοπορείας, keyless start κλπ. Ακόμα το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας προσφέρει συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto.

Μηχανικά δεν αλλάζει τίποτα, και το ανανεωμένο C4 Cactus εφοδιάζεται με τον 1,2-λίτρων PureTech τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα, που προσφέρεται με τρεις αποδόσεις, ατμοσφαιρικός 82 ίππων, και turbo 110 και 130 ίππων. Ο πρώτος συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ για τον δεύτερο και τον τρίτο υπάρχει επιπλέον ένα 6-τάχυτο αυτόματο.

Από πλευράς diesel, υπάρχει ο 1.600άρης BlueHDi, ο οποίος θα είναι διαθέσιμος από την άνοιξη του 2018. Αποδίδει 100 και 120 άλογα και συνδυάζεται με χειροκίνητο και αυτόματο EAT6 κιβώτιο.

Το πιο σημαντικό νέο, όμως, είναι ότι η Citroen εξόπλισε το ανανεωμένο C4 Cactus με τη νέα ανάρτηση “μαγικό χαλί”, καθιστώντας το πρώτο ευρωπαϊκό μοντέλο που την διαθέτει, μετά το C5 Aircross, που κυκλοφορεί στην αγορά της Ασίας.

Σύμφωνα με τη γαλλική εταιρία, η νέα ανάρτηση διαθέτει παραδοσιακά ελατήρια και αμορτισέρ με υδραυλικό έλεγχο. Η Citroen αντικαθιστά τα κλασικά “bump-stops” που βρίσκει κανείς σε μία συμβατική ανάρτηση με προσεκτικά ρυθμισμένα δευτερεύοντα αμορτισέρ που οι μηχανικοί αποκαλούν “προοδευτικά υδραυλικά μαξιλάρια”. Αυτά, ελέγχουν πολύ καλύτερα το αμάξωμα στα άκρα της διαδρομής της ανάρτησης, επιτρέποντας πιο “μαλακές” ρυθμίσεις στο κέντρο της διαδρομής, όπου το αυτοκίνητο περνά τον περισσότερο χρόνο, με αποτέλεσμα ποιότητα κύλισης που μοιάζει με “μαγικό χαλί”.

Το Citroen C4 facelift θα κυκλοφορήσει στις αρχές του επόμενου έτους, χωρίς να είναι ακόμα γνωστές οι τιμές του. Η λογική λέει πως οι τιμές του θα κινούνται στα ίδια επίπεδα των τωρινών.