Είμαι σίγουρος πως δεν είναι η πρώτη φορά που ακούς ή διαβάζεις ότι ένας κινητήρας χάνει κάποια από τη δύναμή του με το πέρασμα των ετών και των χιλιάδων χιλιομέτρων. Αυτό δε θα πρέπει να μας προκαλεί εντύπωση, αφού είναι λογικό η δύναμη να μην είναι η ίδια μετά από πχ 200.000 χιλιόμετρα, όσο καλή συντήρηση κι αν κάνεις.

Ναι, αυτό είναι σημαντικό, αλλά έχεις αναρωτηθεί ποτέ γιατί ένας κινητήρας γίνεται πιο αδύναμος; Μία από τις λέξεις που σου έρχονται στο μυαλό είναι η «φθορά», αλλά ο Jason Fenkse από το Engineering Explained μάς παρουσιάζει και μας εξηγεί τους δέκα βασικότερους λόγους για τους οποίους συμβαίνει αυτό.

  • κοινως παρε ηλεκτρικο να σωθεις !!!! :-D
    αληθεια τα ηλεκτρικα..εκτος με το οποιο θεμα αν εχουν με την μπαταρια….εχουν καποιο αλλο θεμα στην αποδοση τους σε βαθος χρονου ??

    • manowar

      Φισικα και θα εχουν…οι υπολογιστες απο την χρηση δεν κλανουν οι πλακετες;δεν υπαρχει κατι στην γη να ειναι αυθαρτο ρε φιλε….ουτε καν ο μηχανισμος του ρολεξ..χαχαχα

  • Smartass

    Μια επιστολή του Κώστα Καββαθά από το μακρινό 2011.
    Τίτλος:
    ”Tα προβλήματα των κινητήρων FSi”
    https://kavvathas.com/2011/02/01/t%CE%B1-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B2%CE%BB%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%AE%CF%81%CF%89%CE%BD-fsi/
    Υ.Γ Όποιος είναι άριστος γνώστης με το αντικείμενο του autoblog ας διαψεύσει τον Καββαθά. Τρεις Ελληνες ήταν βαθιά γνώστες του αυτοκινήτου
    ο Ίκαρος Κανελλόπουλος, ο Αρης Σταθάκης και βεβαία ο Κώστας Καββαθάς.

    • Νικόλαος244turbo

      Σου απαντώ στο ίδιο ύφος:
      Οι εταιρίες τι θα σου πάσαραν για να πουλήσουν τα προϊόντα τους πανάσχετε ξερόλα του πληκτρολογίου;Έχεις λύσει ποτέ κινητήρα ή ότι ξέρεις τα βλέπεις στα περιοδικά;
      Ο ψεκασμός νερού στην εισαγωγή γίνεται από τον Α’Παγκόσμιο σε αεροπορική εφαρμογή.
      1) Με την ατμοποίηση του νερού,λαμβάνει χώρα εσώθερμη αντίδραση με αποτέλεσμα να ρίχνει την θερμοκρασία του εισερχόμενου αέρα
      2) Αυξάνει την αντικροτικότητα του μίγματος
      3) Αυξάνει τη Μέση Ενεργή Πίεση στο θάλαμο καύσης
      και
      4) Ο ατμός του νερού,όταν έρχεται σε επαφή με τις επικαθίσεις άνθρακα στην εισαγωγή,αντιδρά παράγοντας CH4(συνήθως) με αποτέλεσμα να “καίει” τις επικαθίσεις στον θάλαμο,χωρίς “καθαριστικά” που καίνε τα τσιμουχάκια και ότι άλλο πλαστικό έρθει σε επαφή μαζί τους

      Και για να σε απαντήσω και στο ποιος το κάνει αυτό πανάσχετε,εκτός επό εμένα που το κάνω στα δικά μου 3 αυτοκίνητα, ρίξε μια ματιά στα συστήματα Aquamist,AEM κτλ,στην Cosworth,Bentley Muslane και όσο ψάχνεις,θα βρίσκεις.Στο Burn Out αυτού του μήνα δε νομίζω να το βρείς.Εξυπνάκια άσχετε

    • DJ_D

      Έχουμε κάποια πηγή ότι ο ψεκασμός νερού αυξάνει την mep ;

    • Νικόλαος244turbo

      Εισέρχεται υγρό στο θάλαμο καύσης και ως υγρό,δεν συμπιεζεται.
      Πηγή δεν έχω εύκαιρη-έρευνα για το μοτέρ μου έκανα,όχι διπλωματική- αλλά όποιος ενδιαφέρεται ψάχνει και βρίσκει.
      Δυστυχώς δεν έχω φωτό από βαλβίδες-πιστόνια όταν έλυσα το μοτέρ του Πεζό για ανακατασκευή.220.000χλμ και επικαθισεις μηδέν.Ομοίως και το Volvo(εκεί είχα βάλει aquamist που ψέκαζε πάνω από το 1.5bar) και στο Α4 που φαίνονται μόνο οι βαλβίδες(όταν έβγαλα την πολλαπλή)
      Πεζό κ Α4 κάνω αυτό που έγραψα: 0.5lt νερό σε ψεκαστήρα,3.000rpm με ζεστό κινητήρα(αποφυγή υγροποίησης) και περιοδικούς ψεκασμούς(λεπτά σταγονίδια,όχι να πλυμηρίσει!) πριν την πεταλούδα.

    • DJ_D

      Από την στιγμή που θα συμπιέσεις κάτι ασυμπίεστο, δεν θα χάσεις ενέργεια εκεί;
      Το να λες ότι αυξάνει η mep χωρίς να πειράξεις τίποτα άλλο, είναι σαν να λες ότι αυξάνεται το efficiency του κινητήρα.

    • Νικόλαος244turbo

      Μπορεί να κάνω λάθος στον όρο-έχουν περάσει πολλά χρόνια…ένας μηχανολόγος θα μπορούσε να βοηθήσει.
      Υ.Γ. Και η BMW τελευταία χρησιμοποιεί water injection στην Μ4 GTS-σε απάντηση του εξυπνάκια (όνομα και πράγμα) παραπάνω στο ποιος το χρησιμοποιεί

    • manowar

      Ασχολείσαι με γιοτεν μπαλεν=κουραζεις το μυαλο σου αδικα…ο συγκεκριμένος παλι ειναι εντελως διαφορετική κατεύθυνση.εχει μυαλο και η παπατζα η κομπλεξαρα που χει παθει με τους βόρειους,,, δεν τον βοηθαει να δει τα πραγματα απο μια πιο ρεαλιστικη πλευρά..ζει σε μια μονιμη παραμυθα που αυτος εχει χτισει..

    • Fotis

      Φίλε μου από όσο κατάλαβα η επιστολή δεν είναι του Καββαθά αλλά κάποιου
      Γιάννης Τσιούνης
      Νέα Υόρκη
      δες στο τέλος της
      Φιλικά

  • Νικόλαος244turbo

    Και κυρίως στου άμεσου ψεκασμού που δεν υπάρχει βενζίνη στους αυλούς και τις κεφαλές των βαλβίδων,να καθαρίζει τη μάκα…
    Γι’αυτό κάθε 10.000χλμ ψέκασμα 500ml νεράκι στην εισαγωγή με 3.000rpm και αυλοί-βαλβίδες-πιστόνια πεντακάθαρα.Decarbonization all the way

    • xoul

      Με τι ψεκαζεις το νερο? Ενδιαφερομαι να το κανω αλλα σε diesel

    • Νικόλαος244turbo

      Ψεκαστήρα πεπιεσμένου αέρα με το μπέκ να κάνει μεγάλο κύκλο διάχυσης ώστε να δημιουργούνται πολύ μικρά σωματίδια νερού.
      Στα πετρέλαια είναι ακόμα πιο έντονο το φαινόμενο,γιατί εκτός από άμεσο ψεκασμό και αναθυμιάσεις,έχουμε και επανακυκλοφορία καυσαερίων με αποτέλεσμα αν ανοίξεις κεφαλάρι,δε θα πιστεύεις τι επικαθίσεις έχει…
      Φυσικά αν έχει πολλά χιλιόμετρα,ο άνθρακας γίνεται σκληρός σαν πέτρα και δε σώζεται…μόνο media blasting με τσόφλια καρυδιού ή σόδα που χρησιμοποιώ εγώ αλλά θέλει πολύ προσοχή!

    • xoul

      Εχω ανοιξει την εισαγωγη και ευτυχως ειναι σε αρκετα καλη κατασταση αλλα σιγουρα χρειαζεται ενα καθαρισμα.Φοβαμαι πολυ ομως να το κανω γιατι τα diesel εχουν και πολυ συμπιεση και αν κανει καμια υδραυλικη τη γ@μ@σ@με!!

    • Νικόλαος244turbo

      Δε θα ρίχνεις με το λάστιχο!Μικρούς διαδοχικούς ψεκασμούς-ουσιαστικά να τραβάει υγρασία το μοτέρ

    • xoul

      Ισως να το προσπαθησω.Ευχαριστω για τις πληροφοριες!!

    • για ολα αυτα υπαρχει κανα βιντεο να το δουμε ???η απο εσενα…η στο youtube ?

    • DJ_D

      Γράψε decarbonize engine στο youtube και δες.

    • Νικόλαος244turbo

      https://youtu.be/eZDISp2pdSo
      το πρώτο που βρήκα και οσο ψάχνεις-βρίσκεις
      Εγώ τι ανεβάσω;Εμενα να το κάνω στα αμάξια μου;Βίντεο δεν έχω παρά μόνο φωτό,αλλά ούτε έχω να αποδείξω κάτι σε κανέναν(άλλωστε όταν περνούσα άγραφους εγκεφάλους το 2005,άλλοι έπαιζαν με ζιγκλέρ)ούτε πουλάω κανένα προϊόν.Ίσα ίσα,ανέξοδη λύση έδωσα.Όποιος θέλει,ψάχνεται και ερευνά.Ο ηλήθιος κατηγορεί και δαιμονοποιεί με ένα Π.Ο.Υ παραμάσχαλα,για να συγκαλύψει την ασχετοσύνη του.

    • ρωτησα γιατι δεν το ειχα ξανακουσει!!!! :-)

  • ε κάποια στιγμή πρέπει και να το αλλάζεις το αυτοκίνητο με καινούριο, αυτή είναι η λογική ενός προϊόντος.