Μπορεί η Hyundai να έχει ήδη μια συμπαθητική γκάμα υβριδικών, PHEV και ηλεκτρικών μοντέλων, παρόλα αυτά δεν είναι έτοιμη -όπως κανείς άλλος- να γυρίσει άμεσα την πλάτη της στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Και για να έχουν λόγο ύπαρξης, αυτοί θα πρέπει να γίνουν πιο αποδοτικοί, πιο καθαροί και με λιγότερες απώλειες.

Στο 17ο διεθνές συνέδριο για τα μηχανικά σύνολα των Hyundai-Kia (Hyundai-Kia International Powertrain Conference), η κορεάτικη εταιρία έδειξε την σειρά κινητήρων Smart Stream, οι οποίοι βρίσκονται σε πειραματικό στάδιο, με την θερμική του απόδοση να μπορεί να φτάσει μέχρι και το εξωφρενικό 50%.

Για όσους δεν ξέρουν, η θερμική απόδοση είναι ο λόγος της ποσότητας της ενέργειας που παράγεται από μια δεδομένη ποσότητα θερμότητας, που στον πραγματικό κόσμο μεταφράζεται στο πόσο αξιοποιείται κάθε σταγόνα καυσίμου.

Το όνομα Smart Stream δόθηκε στην οικογένεια κινητήρων της Hyundai, για την ολιστική στρατηγική κίνηση που σκοπεύει να παρουσιάσει τα επόμενα χρόνια με την ενσωμάτωση αυτής της αποτελεσματικής τεχνολογίας. Μία από τις σημαντικότερες καινοτομίες της είναι η διαρκώς μεταβλητή διάρκεια των βαλβίδων, που αλλάζει το άνοιγμα και το κλείσιμο των βαλβίδων ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης. Υπάρχει, επίσης, ένα νέο 8-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, υγρού τύπου.

Η κορεάτικη εταιρεία παρουσίασε στο παραπάνω συνέδριο τέσσερις κινητήρες και δύο συστήματα μετάδοσης, που διέθεταν τις καινοτομίες Smart Stream. Η εν λόγω τεχνολογία θα παρουσιαστεί πρώτα στις βενζινοκίνητες και ντιζελοκίνητες εκδόσεις ενός κινητήρα 1.6 λίτρων, ενώ μέχρι το 2022 η οικογένεια Smart Stream θα διαθέτει 10 κινητήρες βενζίνης, 6 πετρελαίου, και 6 κιβώτια ταχυτήτων.

Εάν η Hyundai μπορέσει πραγματικά να επιτύχει το στόχο του 50% θερμικής απόδοσης από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης μαζικής παραγωγής, αυτό θα αποτελέσει εντυπωσιακά σημαντικό κατόρθωμα. Για να καταλάβεις το συγκεκριμένο νούμερο, μόλις πριν 3-4 αγώνες η αγωνιστική ομάδα της Mercedes-Benz στην Formula 1 ανέφερε ότι ο κινητήρας της W08 ξεπέρασε το 50% θερμικής απόδοσης, όταν αυτός που τοποθέτησε στο Project One hypercar της, διαθέτει θερμική απόδοση 43%, με τον 1,8-λίτρων κινητήρα του Toyota Prius να είναι ο επόμενος πιο αποδοτικός, με 40% θερμική απόδοση.

Και ενώ ο κορεάτικος όμιλος επικεντρώνεται στη βελτίωση των συμβατικών κινητήρων της, η τάση της ηλεκτροκίνησης δεν περνάει απαρατήρητη. Η Hyundai θα εισαγάγει περισσότερα μοντέλα με plug-in υβριδικά συστήματα, κυψέλες υδρογόνου, και ηλεκτρικούς κινητήρες, αλλά δεν πιστεύει ότι θα λάβουν ευρύτερη αποδοχή πριν το 2025. Ωστόσο, η αυτοκινητοβιομηχανία επενδύει ήδη στην επόμενη γενιά κινητήρα υδρογόνου, που θα έχει ισχύ 163 και αυτονομία 800 χιλιομέτρων.

  • Anestis Genk

    Ο Βενζινάς είναι ο ύψιστος κριτής, ελπίζουμε να υπάρχει πιο πολύ engineering παρά marketing

  • jim_1

    Μπράβο στην Hyundai που συνεχίζει να ρίχνει χρήματα στην έρευνα, ανάπτυξη και κατασκευή κινητήρων εσωτερικής καύσης που ακόμα έχουν να δώσουν…Μέχρι να έρθει μια νέα μορφή ενέργειας η νέα μορφή μπαταριών σε λογικό κόστος η κάτι διαφορετικό για τον μέσο καταναλωτή…

  • DJ_D

    50% ; Γιατί όχι 60%. Αφού λένε ότι θέλουν.

  • SAMURAI-66