Πόσο μακρινό σου φαίνεται άραγε το 2003; Τότε στην αυγή του 21ου αιώνα ήταν που η Jaguar, με τα λεφτά της Ford πήγαινε με φουλ γκάζι και αρκετό στυλ, τότε που στην Ελλάδα μια S-Type δεν ήταν σπάνιο θέαμα, εννοώντας που οι πωλήσεις πήγαιναν αρκετά καλά και ο κόσμος διψούσε για νέα μοντέλα.

Έτσι στο σαλόνι της Φρανκφούρτης παρουσίασε την άκρως φουτουριστική R-D6. Είχε όμως δύο μειονεκτήματα κατ’εμέ. Το ένα ήταν ο diesel κινητήρας αν και επρόκειτο για έναν biturbo V6 2,7 λίτρων με την αξιοπρεπή για την εποχή απόδοση των 230 ίππων και 50 κιλών ροπής, ήταν diesel κάτι που δεν συνάδει με την σπορ φιλοσοφία. Ειδικά αφού πρόκειται για πρωτότυπο δεν νομίζω πως χρειάζονται “ρεαλισμοί”.

Το δεύτερο μειονέκτημα (πάντα κατά την γνώμη μου) ήταν πως το Mazda RX-8 ήταν ήδη στην αγορά και ναι οι ομοιότητες δεν είναι τυχαίες, μην λησμονείς πως τότε και η Mazda σχεδόν άνηκε στην Ford. Έτσι τα κυρίαρχα στοιχεία της R-D6 ήταν οι θύρες που άνοιγαν όπως και στο RX-8 και το ότι ήταν hatchback αν και με την πέμπτη θύρα να ανοίγει στο πλάι, αν και κάπως ψαρωτικό ως μη συμβατικό, νομίζω πως δεν είναι πρακτικό.

Η ιδέα ήταν ένα αυτοκίνητο που θα είναι σπορ αλλά θα είναι πολυτελές και χρηστικό, ένα πολύ δύσκολο στοίχημα, όχι τόσο στο να το πετύχεις, όσο στο να πείσεις τον κόσμο πως αυτό είναι που του ταιριάζει. Η Jaguar βέβαια έχει χτιστεί πάνω σε αυτή την φιλοσοφία και είναι μέρος της ταυτότητάς της. Το βάρος της έφτανε τα 1.500 κιλά και αυτό ακόμη και μετά την εκτενή χρήση αλουμινίου και συνθετικών μερών σε σασί και αμάξωμα.

Η εξωτερική εμφάνιση είναι εντυπωσιακή και η μάσκα φωνάζει Jaguar, αλλά νομίζω πως οι φωτογραφίες την αδικούν. Το φαρδύ και χαμηλό αμάξωμα θα έδειχνε αρκετά επιβλητικό στον δρόμο και οι λεπτομέρειες που έχει αγγίζουν τον φετιχισμό. Χαρακτηριστικά αναφέρω τις ζάντες 21″ που φτιάχτηκαν ειδικά γι’αυτό το μοντέλο από ένα κομμάτι αλουμινίου. Το εσωτερικό αν και φαίνεται απλό, με μια δεύτερη ματιά ξεχειλίζει από λεπτομέρειες που παντρεύουν δέρμα, αλουμίνιο και ξύλο, δίνοντας μια αίσθηση ταυτόχρονα φουτουριστική, μα και αναχρονιστική. Οι επιδόσεις δεν ήταν καταιγιστικές αλλά με 6 δευτερόλεπτα για τα 0-100 και ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική στα 250 χλμ/ώρα δικαιούται το σηματάκι που φοράει.

Προσωπικά δεν την θυμάμαι όταν είχε παρουσιαστεί αλλά υποθέτω είχε γίνει εξαρχής κατανοητό πως είναι απλά μια άσκηση Jaguar, δηλαδή μηχανολογίας επιδόσεων και πολυτέλειας, προσαρμοσμένη στις ανάγκες του νέου αιώνα για πολυχρηστικότητα.

  • ουτε και εγω το θυμαμαι και απορο γιατι ;;;

  • ne_me_sis

    mazda mx 5 απο πισω?