Έχεις καταλάβει, φαντάζομαι, ότι η Formula 1 έχει γίνει πλέον ένα πρωτάθλημα αντοχής. Οι περιορισμοί στα μηχανικά μέρη γίνονται όλο και περισσότεροι, με αποτέλεσμα τα εξαρτήματα να μην φτάνουν και οι οδηγοί να τιμωρούνται με ποινές στο grid της εκκίνησης ή και εγκαταλείψεις, χωρίς μάλιστα να έχουν κάποια προσωπική ευθύνη.

Φέτος, κάθε οδηγός μπορούσε να χρησιμοποιήσει μόλις τέσσερα power units χωρίς να λάβει κάποια ποινή, ενώ για το 2018 οι οδηγοί θα έχουν μόλις τρία power units, με τον αριθμό αυτό να μειώνεται ίσως ακόμα περισσότερο το 2019. Ο Lewis Hamilton είναι αντίθετος με όλο αυτό, αφού υποστηρίζει πως οι οδηγοί θα πρέπει να πιέζουν όσο περισσότερο μπορούν, όπως έκανε ο ίδιος στη Βραζιλία, χωρίς να σκέφτονται συνεχώς τη διαχείριση.

Ήταν η πρώτη φορά που πίεσα τόσο πολύ τον κινητήρα. Ήταν ωραίο, συνήθως κάνεις διαχείριση. Συχνά κρατάω τον κινητήρα σε χαμηλές ρυθμίσεις και μου λένε να τον δυναμώσω, κι εγώ λέω «όχι, όχι, όχι, προτιμώ να τον κρατήσω στα χαμηλά», και θα βρω έναν άλλον τρόπο για να τους φτάσω. Πιστεύω ότι αυτό προκύπτει από τον φόβο του να πιέσεις λίγο περισσότερο απ’ ό,τι πρέπει, όπως έγινε με το σπάσιμο του κινητήρα πέρυσι στη Μαλαισία.

Δε μ’ αρέσει η ιδέα των τριών κινητήρων, πιστεύω ότι είναι χάλια. Θα πρέπει να είμαστε σε θέση να πιέζουμε περισσότερο. Το sprinting είναι αυτό που λείπει από τη Formula 1.

Ένα ακόμα σημαντικό ζήτημα που αφορά τα μονοθέσια είναι το βάρος. Φέτος, το όριο αυξήθηκε στα 728 κιλά, τα οποία εύκολα γίνονται 833 κιλά αν συνυπολογίσουμε τα 105 κιλά του καυσίμου με το οποίο ξεκινούν τους περισσότερους αγώνες. Ο 32χρονος χαρακτηρίζει, έτσι, τα μονοθέσια ως «λεωφορεία», ενώ κάνει παρομοίωση και με τα NASCAR.

Το γεγονός ότι σήμερα έχουμε 100 κιλά καυσίμου, σημαίνει ότι το μονοθέσιο θα είναι λεωφορείο του χρόνου, θα είναι πολύ βαρύ, θα είναι σαν ένα NASCAR του χρόνου. Με τόσο βάρος, αυξάνονται οι αποστάσεις φρεναρίσματος και τα φρένα ζεσταίνονται συνέχεια, είναι στο όριο. Ξέρω ότι ακούγεται αρνητικό, αλλά, ως οδηγός, θέλω να κινούμαι γρήγορα, θέλω ένα ευκίνητο μονοθέσιο που να μπορώ κάθε στιγμή να επιτίθεμαι, σε κάθε γύρο, και δυστυχώς δε συμβαίνει αυτό.

Αν κοιτάξετε τους πρώτους οδηγούς, κάνουν διαχείριση, και πάντα αυτό κάνουμε όταν είμαστε μπροστά. Δε νομίζω ότι αυτό είναι συναρπαστικό για τον κόσμο. Γι’ αυτό και, αν κοιτάξετε τους πιο συναρπαστικούς αγώνες, ειδικά όταν έχουμε βροχή, επειδή δεν έχεις τους περιορισμούς, τους αγώνες που ο Max έρχεται από πίσω ή ο οποιοσδήποτε οδηγός, αυτοί είναι οι πιο συναρπαστικοί αγώνες. Πώς θα το διαθέσουμε αυτό για το μέλλον; Δεν είμαι σίγουρος ότι, το να μειώνεις τους κινητήρες, βοηθάει προς αυτή την κατεύθυνση.

Ο Βρετανός θα τρέξει με έναν αρκετά φρέσκο κινητήρα στο Abu Dhabi, εκεί που πάλι θα πιέσει στο όριο, αφού, και να εγκαταλείψει, δεν έχει να χάσει κάτι. Ο ίδιος ανυπομονεί γι’ αυτό, λέγοντας ταυτόχρονα πως θα ήθελε ακόμα περισσότερη μηχανική πρόσφυση για πιο διασκεδαστικούς αγώνες.

Ναι, θα τα δώσω όλα στο Abu Dhabi, κάτι που είναι ωραίο, είμαι ενθουσιασμένος γι’ αυτό. Είναι προφανώς μια ασυνήθιστη θέση. Αλλά, ειλικρινά απόλαυσα την οδήγηση φέτος, λάτρεψα την οδήγηση με αυτά τα ελαστικά, και γιατί δεν είχαμε αυτά τα μεγαλύτερα ελαστικά στο παρελθόν; Τι είναι μετά; Μπορούμε να τα κάνουμε μεγαλύτερα, να πάρουμε περισσότερη πρόσφυση από αυτά; Περισσότερη μηχανική πρόσφυση σημαίνει ότι μπορείς να κάνεις περισσότερα στην πίστα, και αυτό είναι που θέλουμε.