1Αγώνας

Την πρώτη του νίκη στο δεύτερο μισό της σεζόν πανηγύρισε ο Sebastian Vettel στο Βραζιλιάνικο Grand Prix. Ο Γερμανός πήρε το προβάδισμα από το ξεκίνημα και έμεινε εκεί μέχρι το τέλος. Αυτή ήταν η πέμπτη φετινή νίκη του Γερμανού και η 47η της καριέρας του. Ο Valtteri Bottas ανέβηκε για δεύτερη συνεχόμενη φορά στο βάθρο, αφού έχασε το προβάδισμα στην εκκίνηση και περιορίστηκε στη δεύτερη θέση.

Μαζί τους στο βάθρο, ο Kimi Raikkonen που είχε έναν πολύ καλό αγώνα, κρατώντας στο τέλος πίσω του τον Lewis Hamilton, ο οποίος ξεκίνησε από το pit lane και προσπάθησε να ανέβει στο βάθρο. Στην πέμπτη θέση ο Max Verstappen, μπροστά από τους Daniel Ricciardo, Felipe Massa, Fernando Alonso, Sergio Perez και τον Nico Hulkenberg που παίρνει τον τελευταίο βαθμό της δεκάδας. Ας δούμε τι έγινε στους 71 γύρους του αγώνα:

Ο καιρός ήταν ηλιόλουστος, με τα θερμόμετρα να δείχνουν τους 28°C στον αέρα και τους 60°C στην άσφαλτο. Οι δέκα πρώτοι οδηγοί στο grid ήταν: Bottas, Vettel, Raikkonen, Verstappen, Perez, Alonso, Hulkenberg, Sainz, Massa και Ocon. Ο Ricciardo ξεκινούσε από την 14η θέση και ο Hamilton από το pit lane. Όλοι οι οδηγοί ξεκινούσαν με την πολύ μαλακή γόμα, εκτός από τους Ricciardo, Ericsson, Gasly και Hamilton.

Όταν τα πέντε κόκκινα φώτα έγιναν παρελθόν, ο Vettel ξεκίνησε καλύτερα και πέρασε τον Bottas στην πρώτη στροφή. Ο Raikkonen έμεινε στην τρίτη θέση, με τους Alonso Massa, Perez, Hulkenberg, Perez, Sainz και Gasly να ακολουθούν. Εκτός πίστας ο Ricciardo στο «S» του Senna, αφού πάτησε στο γρασίδι, ενώ επαφή είχαν οι Grosjean και Ocon, όταν το Αυτοκίνητο Ασφαλείας είχε ήδη βγει στην πίστα. Έτσι, εκτός αγώνα είχαν βρεθεί οι Ocon, Magnussen και Vandoorne, με τους δύο τελευταίους να έχουν επαφή.

Πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, η κατάταξη ήταν: (1ος)Vettel, (2ος)Bottas, (3ος)Raikkonen, (4ος)Verstappen, (5ος)Alonso, (6ος)Massa, (7ος)Perez, (8ος)Hulkenberg, (9ος)Sainz, (10ος)Gasly, (11ος)Ericsson, (12ος)Hartley, (13ος)Stroll, (14ος)Hamilton, (15ος)Wehrlein, (16ος)Grosjean, (17ος)Ricciardo.

Είχαμε ξανά αγώνα στον έκτο γύρο και ο Vettel κρατήθηκε μπροστά, όμως ο Massa είχε προσπεράσει τον Alonso για την πέμπτη θέση. Ο Hamilton είχε εξαιρετικό ρυθμό και βρέθηκε γρήγορα στην ενδέκατη θέση, όσο πίσω του ο Ricciardo είχε ανέβει 14ος. Ο Vettel ήταν ο ταχύτερος οδηγός και άνοιγε τη διαφορά του από τον Bottas. Ο Hamilton απαλλάχθηκε από το εμπόδιο του Sainz και πήρε την ένατη θέση, έχοντας πλέον μπροστά του τον Hulkenberg.

Στον ενδέκατο γύρο, ο Ricciardo πήρε την δωδέκατη θέση από τον Ericsson, δείχνοντας και αυτός πως τα μαλακά ελαστικά είχαν πολύ καλό ρυθμό. Ο Hamilton προσπέρασε εύκολα και τον Hulkenberg, κερδίζοντας έτσι την όγδοη θέση. Στην κορυφή, ο Vettel είχε φτάσει τη διαφορά στα 2,2 δευτερόλεπτα, την ώρα που οι Bottas, Raikkonen και Verstappen ήταν στα χαμηλά του 1:14.

Ο Ricciardo πήρε την ενδέκατη θέση στην αρχή του 13ου γύρου, όσο ο Hamilton πίεζε τον Perez και τελικά τον προσπέρασε στην αρχή του 14ου γύρου, από την εξωτερική και μάλιστα στη συνέχεια έπαιξε λίγη άμυνα, αφού ο Μεξικανός άνοιξε το DRS μέχρι τη Στροφή 4, αλλά δεν κατάφερε να πάρει πίσω τη θέση του. Ο Ricciardo πέρασε και τον Sainz, έτσι βρέθηκε στην δέκατη θέση.

Η Mercedes έλεγε στον Hamilton πως η διαφορά από τον Vettel είναι 15 δευτερόλεπτα, αλλά τόνιζε πως ο Γερμανός μάλλον θα πρέπει να σκέφτεται περισσότερο τη διαχείριση απ’ ό,τι ο Βρετανός. Ο Alonso είχε αντίστοιχο ρυθμό με τον Massa, κερδίζοντας χρόνο στο δεύτερο κομμάτι, εκεί που δεν απαιτείται δύναμη από τον κινητήρα. Ο Hamilton τους είχε φτάσει, έτσι ήταν θέμα χρόνου η επίθεση στον Alonso.

Οι δύο Πρωταθλητές άνοιγαν την πίσω πτέρυγα, τη στιγμή που ο Ricciardo περνούσε τον Hulkenberg για την ένατη θέση. Ελάχιστα αργότερα, ο Hamilton προσπέρασε τον Alonso για την έκτη θέση, έχοντας τον Massa μπροστά του. Ο Bottas ανέβασε τον ρυθμό του και είχε μειώσει τη διαφορά από τον Vettel στα 1,7 δευτερόλεπτα.

Ο Hamilton προσπάθησε να περάσει στα φρένα για την πρώτη στροφή, αλλά ο Massa έκλεισε τη γραμμή του, έτσι ο Βρετανός πέρασε στα φρένα για τη Στροφή 4, ανεβαίνοντας στην πέμπτη θέση. Ο Πρωταθλητής απείχε 10 δευτερόλεπτα από τον Verstappen και 17 δευτερόλεπτα από τον Vettel, με τον μηχανικό του να του λέει πως έπρεπε να πιέσει για να κλείσει τη διαφορά. Ο Hamilton ανταποκρίθηκε αμέσως, αφού έγραψε ταχύτερο γύρο, όντας οχτώ δέκατα ταχύτερος από τον Verstappen, ο οποίος ανέφερε ότι τα πίσω ελαστικά δεν ήταν σε καλή κατάσταση.

Εν τω μεταξύ, οι αγωνοδίκες επέβαλαν ποινή δέκα δευτερολέπτων στον Grosjean για το περιστατικό με τον Ocon στο ξεκίνημα του αγώνα. Η διαφορά των δύο πρώτων παρέμενε στα δύο δευτερόλεπτα, αλλά ο Hamilton ήταν ο ταχύτερος οδηγός του αγώνα, μειώνοντας διαρκώς τη διαφορά του από τον Verstappen. Ο Βρετανός είχε εξαιρετικό ρυθμό με τα μαλακά, ενώ, στον 26ο γύρο, κέρδισε 1,5 δευτερόλεπτο από τον Ολλανδό.

Σ’ εκείνο το σημείο, ο Bottas μπήκε για να βάλει τα μαλακά σε 2,7 δευτερόλεπτα. Οι Vettel και Verstappen ακολούθησαν το παράδειγμα του, δίνοντας έτσι το προβάδισμα στον Raikkonen και τη δεύτερη θέση στον Hamilton. Ο Vettel βγήκε στην τρίτη θέση, μπροστά από τον Bottas, με τον Verstappen να είναι πλέον έβδομος, πίσω από τους Ricciardo και Perez. Ο Raikkonen ήταν ο επόμενος, έβαλε φυσικά τα μαλακά και βγήκε στην τέταρτη θέση, πίσω από τον Bottas.

Ο Hamilton ήταν έτσι πρωτοπόρος, έχοντας πίσω του τον Vettel στα 4,5 δευτερόλεπτα. Ο Βρετανός ανέφερε πως τα πίσω ελαστικά του δεν ήταν σε πολύ καλή κατάσταση, αλλά η Mercedes τού έλεγε πως είχε πολύ καλό ρυθμό. Ο Bottas φαινόταν να χάνει έναντι του Vettel, αλλά και του Raikkonen. Πιο πίσω, ο Verstappen είχε φτάσει τον Ricciardo και με ταχύτερα ελαστικά πήρε την πέμπτη θέση από τον team-mate του.

Ταχύτερο πέρασμα από τον Raikkonen στον 33ο γύρο, με 1:12.9, παίρνοντας έξι δέκατα από τον τρίτο Bottas, αλλά η διαφορά τους ήταν στα πέντε δευτερόλεπτα. Ο Φινλανδός συνέχιζε να είναι πολύ γρήγορος, αλλά πολύ καλό ρυθμό είχε και ο Hamilton, αφού ήταν στα χαμηλά του 1:13 και τα ελαστικά του έδειχναν να έχουν λίγη ακόμα ταχύτητα.

Είχαμε φτάσει στα μισά του αγώνα και ο Verstappen πάτησε γκάζι για το ταχύτερο πέρασμα με 1:12.7. Ο Vettel είχε μειώσει τη διαφορά από τον Hamilton στα 3,4 δευτερόλεπτα στον 40ο γύρο, αφού πήρε μισό δευτερόλεπτο από τον οδηγό της Mercedes, του οποίου τα ελαστικά πλησίαζαν στο τέλος τους, αλλά ο Βρετανός έχανε χρόνο και από τα ντουμπλαρίσματα. Δεύτερη συνεχόμενη εγκατάλειψη για τον Hartley, κάτι που μάλλον σχετίζεται με το power unit της Renault.

Το pit stop για τον Hamilton ήρθε στο τέλος του 43ου γύρου. Ο Πρωταθλητής έβαλε την πολύ μαλακή γόμα σε 2,7 δευτερόλεπτα και βγήκε στην πέμπτη θέση, αφού και ο Ricciardo μπήκε για τα πολύ μαλακά. Η διαφορά του Hamilton από τον τέταρτο Verstappen ήταν 11 δευτερόλεπτα και από τον Vettel 19 δευτερόλεπτα. Με λιγότερο καύσιμο και ταχύτερα ελαστικά, ξεκίνησε αμέσως να πιέζει, ολοκληρώνοντας τον πρώτο του γύρο σε 1:12.4, κερδίζοντας 2,3 δευτερόλεπτα από τον Verstappen, αφού ο Ολλανδός έχασε χρόνο από τα ντουμπλαρίσματα.

Πολύ πιο πίσω, ο Stroll πέρασε τον Grosjean για την 14η θέση και στην συνέχεια τον Gasly, την ώρα που ο Hamilton έγραφε νέο ταχύτερο γύρο με 1:12.0, παίρνοντας 1,1 δευτερόλεπτα από τους Verstappen και Vettel. Στη συνέχεια, έχασε αρκετό χρόνο από τα ντουμπλαρίσματα, με τον Stroll να του στερεί περίπου δύο δευτερόλεπτα.

Στον 51ο γύρο, ο Bottas απείχε τρία δευτερόλεπτα από τον Vettel, με τη Mercedes να του λέει πως μπορούσε να πιέσει λίγο περισσότερο. Ο Hamilton συνέχιζε να πιέζει, γι’ αυτό και η διαφορά του από τον Verstappen μειώθηκε στα τέσσερα δευτερόλεπτα και από τον τρίτο Raikkonen στα εννιά δευτερόλεπτα. Η μάχη των Alonso και Massa για την έβδομη θέση μονοπωλούσε σχεδόν το ενδιαφέρον, αφού ο Hamilton ήθελε λίγο ακόμα για να φτάσει τον Verstappen.

Στον 58ο γύρο, ο Hamilton άνοιγε την πίσω πτέρυγα, ενώ το προσπέρασμα σημειώθηκε στον 59ο γύρο, και πιο συγκεκριμένα στα φρένα για τη Στροφή 4. Ο Raikkonen ήταν 4,8 δευτερόλεπτα μπροστά, αλλά ο Φινλανδός είχε πολύ καλύτερο ρυθμό απ’ ό,τι ο Verstappen. Ο Hamilton απάντησε με 1:11.9, κερδίζοντας οχτώ δέκατα από τον «Iceman».

Με δέκα γύρους για το τέλος, ο Verstappen μπήκε για αλλαγή, όσο ο Hamilton έγραφε νέο ταχύτερο πέρασμα, παίρνοντας άλλα οχτώ δέκατα από τον Raikkonen. Ο Verstappen βγήκε και πάλι στην πέμπτη θέση, γράφοντας αμέσως 1:11.0, αφού είχε πολύ πιο φρέσκα ελαστικά. Ο Hamilton συνέχιζε να μειώνει τη διαφορά από τον Raikkonen, η οποία πλέον ήταν στα 1,3 δευτερόλεπτα.

Έμεναν πέντε γύροι για το τέλος και ο Hamilton μπορούσε πλέον να ανοίγει το DRS. Ο Raikkonen δε θα έδινε εύκολα τη θέση του, κάτι που γνώριζε καλά ο Hamilton. Ο οδηγός της Ferrari προσπαθούσε να απομακρυνθεί στο δεύτερο κομμάτι, την ώρα που ο Stroll είχε πρόβλημα με το εμπρός αριστερά ελαστικό του. Όλα τα βλέμματα ήταν στη μάχη των δύο Πρωταθλητών, αλλά όλα έδειχναν να είχαν τελειώσει, αφού είχαμε μπει στον τελευταίο γύρο.

Τίποτα δεν άλλαξε μέχρι την καρώ σημαία και ο Vettel πήρε την πρώτη του νίκη στο δεύτερο μισό της φετινής σεζόν. Ο Bottas έμεινε στη δεύτερη θέση, με τον Raikkonen να συμπληρώνει το βάθρο. Ο Hamilton δεν κατάφερε τελικά κάτι καλύτερο από τον τέταρτη θέση, μπροστά από τους Verstappen, Ricciardo, Massa, Alonso, Perez και Hulkenberg.

Το επόμενο Grand Prix θα πραγματοποιηθεί στις 24-26 Νοεμβρίου, στο Abu Dhabi, εκεί όπου θα ολοκληρωθεί η φετινή σεζόν.

2Τα highlights

3Δηλώσεις των οδηγών

4Το τελευταίο Grand Prix του Massa στην πατρίδα του

5Αποτελέσματα

6Βαθμολογία Οδηγών

Θέση Οδηγός Ομάδα Βαθμοί
1 Lewis Hamilton Mercedes 345
2 Sebastian Vettel Ferrari 302
3 Valtteri Bottas Mercedes 280
4 Daniel Ricciardo Red Bull 200
5 Kimi Raikkonen Ferrari 193
6 Max Verstappen Red Bull 158
7 Sergio Perez Force India 94
8 Esteban Ocon Force India 83
9 Carlos Sainz Toro Rosso 54
10 Felipe Massa Williams 42
11 Lance Stroll Williams 40
12 Nico Hulkenberg Renault 35
13 Romain Grosjean Haas 28
14 Kevin Magnussen Haas 19
15 Fernando Alonso McLaren 15
16 Stoffel Vandoorne McLaren 13
17 Jolyon Palmer Renault 8
18 Pascal Wehrlein Sauber 5
19 Daniil Kvyat Toro Rosso 5
20 Marcus Ericsson Sauber 0
21 Pierre Gasly Toro Rosso 0
22 Antonio Giovinazzi Sauber 0
23 Brendon Hartley Toro Rosso 0

7Βαθμολογία Κατασκευαστών

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Mercedes 625
2 Ferrari 495
3 Red Bull 358
4 Force India 177
5 Williams 82
6 Toro Rosso 53
7 Renault 49
8 Haas 47
9 McLaren 28
10 Sauber 5