Το πόσο αποτυχημένη -πρακτικά- είναι η στροφή της Formula 1 στους turbo V6 κινητήρες, μαζί με υποσχέσεις για οικονομία και οικολογία, φαίνεται κάθε χρόνο, όταν τα power units βρίσκονται στο επίκεντρο συζητήσεων. Φέτος, ένα αρκετά συχνό φαινόμενο ήταν οι ποινές στο grid λόγω προβλημάτων με τα διάφορα στοιχεία του power unit.


Τα πράγματα αναμένεται να είναι χειρότερα το 2018, αφού κάθε οδηγός θα έχει στη διάθεσή του μόλις τρία power units, με αποτέλεσμα να υπάρχει διαχείριση σε όλους τους αγώνες, προκειμένου να γλιτώσουν ή να περιορίσουν τις ποινές. Η Red Bull έριξε ξανά το θέμα στο τραπέζι στο Βραζιλιάνικο Grand Prix, θέλοντας την υποστήριξη των υπόλοιπων ομάδων, προκειμένου να υπάρχει ομόφωνη απόφαση για την διατήρηση των τεσσάρων κινητήρων.

Η ομοφωνία ήταν απαραίτητη για την αλλαγή του κανονισμού, ωστόσο πληροφορίες λένε ότι η Ferrari δε συμφώνησε. Οι Ιταλοί δικαιολόγησαν την απόφασή τους λέγοντας ότι έχουν δουλέψει πολύ κι έχουν ξοδέψει πολλά χρήματα (η… οικονομία που λέγαμε), ώστε τα power units τους να γίνουν πιο αξιόπιστα και ικανά να καλύπτουν περισσότερα χιλιόμετρα.

Την ίδια άποψη με τη Red Bull έχει και ο Lewis Hamilton, αφού είναι κατά των τριών κινητήρων, όμως με τη Ferrari να διαφωνεί, δεν πρόκειται να αυξηθεί ο αριθμός για την ερχόμενη σεζόν.

  • παντα υπαρχει ενας ”σπασικλας” που το χαλαει στο τελος !!!! ΝΟΜΟΣ !!!!

  • Η Ferrari θα πρέπει να σκεφτεί σοβαρά την πρόταση της RBR.
    Οι Αυστριακοί έθεσαν στο τραπέζι το θέμα των διαθέσιμων PU ανά οδηγό και οι Ιταλοί θα πρέπει να δεχθούν την πρόταση αυτή.
    Ίσως από τις ελάχιστες φορές που συμφωνώ απόλυτα με μία πρόταση της ομάδας του Milton Keynes.

  • kostas

    ”Οι Ιταλοί δικαιολόγησαν την απόφασή τους λέγοντας ότι έχουν δουλέψει
    πολύ κι έχουν ξοδέψει πολλά χρήματα (η… οικονομία που λέγαμε), ώστε τα
    power units τους να γίνουν πιο αξιόπιστα και ικανά να καλύπτουν
    περισσότερα χιλιόμετρα.”

    Φαντασου να μην δουλευαν και την αξιοπιστια δηλαδη, θα γινοταν της Μαλαισιας σε καθε gp! Παντως πολυ κακως δεν συντασσονται με την RB γιατι ο περιορισμος στα μοτερ 100% ευνοει τον πιο αξιοπιστο κινητηρα που ειναι φυσικα της Mercedes.

  • Lefteris2432

    Την ειδαμε την αξιοπιστια της Ferrari.

  • Anestis Genk

    Η F1 πάσχει θεμελιωδώς οι αλλαγές που κάνουν είναι σαν να προσπαθούν να ρυθμίσουν καρμπυρατέρ σε έναν κινητήρα με ραγισμένη κεφαλή. Δεν θα δουλέψει ποτέ σωστά.
    Είτε πας για εννιαίο, είτε αφήνεις την τεχνολογία ελεύθερη. Το ενδιάμεσο σε συνθήκες ανταγωνισμού θα σε οδηγεί σε αδιέξοδα.
    Αυτό που θα μπορούσε να γίνει θα ήταν ο ηλεκτρονικός ευνουχισμός. Δλδ κοινή ECU που να ρυθμίζει μόνο μείγμα και ανάφλεξη.
    Χειροκούνητα κιβώτια, κατάργηση αρκετών κανονισμών ασφαλείας, μεγαλύτερα πίσω λάστιχα, αεροδυναμική που να επιτρέπει να οδηγάς κολλημένος στον μπροστινό. Στα μοτέρ απλά αν καταργήσουν τις πνευματικές βαλβίδες και αφήσουν τα άλλα ελεύθερα νομίζω είναι οκ.

    • petrollhead

      Αλήθεια γιατί είσαι αντίθετος με τις πνευματικές βαλβίδες??
      Πιστεύω ότι χωρίς αυτές δεν θα είχαμε τόσο πολύστροφους κινήτηρες, εκτός και αν πηγαίναμε σε desmo.

    • Anestis Genk

      Ναι μάλλον δεν θα είχαμε και όταν βγήκαν ήταν ένα μεγάλο μπράβο στην Ρενώ.
      Χωρίς τις πνευματικές όμως θα φτιαχνόταν καλύτερα μέταλλα ή δεσμοδρομικές ή ηλεκτρικές ή ????.
      Η φιλοσοφία της πρότασής μου όμως ήταν να γίνουν σε πρώτη φάση οι κινητήρες πιο απλοί και φτηνοί για μπαίνουν κατασκευαστές χωρίς να χρειάζεται να κόψουν τα bonus του manager για να βρεθούν κεφάλαια.
      Γενικά είμαι υπέρ της απαγόρευσης πολύπλοκων λύσεων. Επίσης είμαι υπέρ του οδηγικού/αθλητικού κομματιού. Αν ο οδηγός έχει μοτέρ παντώς καιρού νομίζω πως χάνει το άθλημα. Το motogp τα πάει καλά χωρίς πνευματικές και έχει περισσότερες εργοσασιακές ομάδες από ποτέ.

    • petrollhead

      Άσχετο, είδα ότι σε μια άλλη συζήτηση που κάναμε πριν
      κάμποσο καιρό για CPU (εδώ:
      https://www.autoblog.gr/2017/03/23/audi-katargei-to-40-twn-kinhthrwn-ths-rixnei-to-baros-ths-sthn-anaptyksh-hlektrikwn/ )
      την απάντηση που είχα δώσει, το disqus την έχει πάρει σαν
      σπαμ, οπότε σου την παραθέτω ξανά εδώ.

      “Καταρχάς με συγχωρείς που άργησα να απαντήσω.
      Αυτά που μπορώ να σου πω με σιγουριά είναι ότι τα ολοκληρωμένα κυκλώματα (τσιπάκια) είναι πολύ πιο φτηνά στην κατασκευή τους από όσο νομίζεις, αλλά προτού βγουν στην αγορά πρέπει να περάσουν από την φάση του τεσταρίσματος η οποία είναι πολύ χρονοβόρα και ακριβή.
      (Είναι η ίδια φάση που ο κατασκευαστές δοκιμάζουν και καθορίζουν στα πόσα Hz μπορεί να λειτουργεί με σφάλεια η κάθε παρτίδα επεξεργαστών. Για αυτό υπάρχουν στο εμπόριο διάφορες εκδώσεις του ίδιου επεξεργαστή σε διαφορετικά Hz, και όχι επειδή σχεδιάζονται με διαφορετικό τρόπο) Ενδεικτικά ένας επεξεργαστής που ας πούμε ότι το κόστος για να βγει στην αγορά είναι 120Ευρώ, τα 40Ε θα είναι για την κατασκευή του και 80Ε για τον έλεγχο του. Για τον παραπάνω λόγω αμφιβάλω πολύ στο ότι ο κατασκευαστής θα έπαιρνε έναν έτοιμο επεξεργαστή θα τον περνούσε εσκεμμένα από στάδιο υποβάθμισης και μετά θα τον ξανά-περνούσε από το στάδιο έλεγχου για να τον βγάλει στην αγορά.
      Στην περίπτωση που λες από όσο ρώτησα και έμαθα οι επεξεργαστές αυτοί, ή κάποια παρτίδα τους, πρέπει να βγήκε με έναν ελαττωματικό πυρήνα από τον σχεδιασμό τους και στην συνέχεια για να μην πάει άχρηστο ολόκληρο το τσιπάκι, εφόσον δεν μπορούσαν να τον πουλήσουν για τετραπύρηνο,
      κλείδωναν το ελαττωματικό module και τον πουλούσαν πιο φτηνά σαν τριπύρηνο όπως αναφέρει και ο DJ_D. “

    • Anestis Genk

      thanx! κάλιο αργά παρά ποτές, ελπίζω να δουν κι άλλοι την απάντησή σου αφού ξεκαθαρίζει κάπως τα πράγματα.

  • Mika

    Κατι τετοια γυρνανε μπουμεραγκ εναντιον σου στο μελλον, ετσι δεν λενε??
    :p

  • georgekaras

    H Φερραρι το κανει για να ειναι μονη δευτερη του χρονου και να μην την πιεζει η Red Bull εχει προγραμμα

  • mtifosi

    Οταν η red bull κυριαρχουσε και ολοι ζηταγανε αλλαγη στους κανονισμους δεν δεχοταν…τωρα καποια πραγματα γυρνανε μπουμερανγκ και η καθε ομαδα λειτουργει με το συμφερον της…