Η Volvo ξεκίνησε την παραγωγή του XC40. Το μικρό crossover κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Volvo στην Γάνδη του Βελγίου, με την εταιρία να έχει δεχτεί ήδη 13.000 παραγγελίες για το νέο της μοντέλο.


Οι πρώτες παραδόσεις στους ιδιοκτήτες του θα γίνουν στις αρχές του 2018, με το μοντέλο να είναι το πρώτο αυτοκίνητο που κατασκευάζεται πάνω στη νέα CMA πλατφόρμα και έχει μήκος 4.425 mm, πλάτος 1.863 mm, ύψος 1.652 mm και μεταξόνιο 2.702 mm. Ζυγίζει 1.684 έως 1.733 κιλά αναλόγως τον κινητήρα και τον εξοπλισμό και αρχικά θα προσφέρεται με τους 2,0-λιτρους turbo κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου T5 AWD και D4 AWD.

Ο πρώτος αποδίδει 247 άλογα με 350 Nm ροπής έχοντας μέση κατανάλωση 8,3-9 λίτρα στο νέο κύκλο εκπομπών WLTP με 189-205 γρ/χλμ εκπομπές CO2. Ο δίλιτρος diesel κινητήρας παράγει 190 άλογα με 400 Nm ροπής, με την μέση κατανάλωση να ανέρχεται στα 8,3-9 λίτρα στο νέο κύκλο εκπομπών WLTP με 166-185 γρ/χλμ εκπομπές CO2. Και οι δύο κινητήρες συνδυάζονται με 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, με την βενζινοκίνητη έκδοση να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 6,5 δευτερόλεπτα και να έχει τελική ταχύτητα 230 χλμ/ώρα, με τις αντίστοιχες τιμές της πετρελαιοκίνητης έκδοσης να είναι 7,9 δευτερόλεπτα και 210 χλμ/ώρα.

Αργότερα θα προστεθεί στη γκάμα των κινητήρων ο τρικύλινδρος T3 κινητήρας απόδοσης 156 ίππων που συνδυάζεται με μηχανικό εξατάχυτο κιβώτιο, με την κίνηση να περνά μόνο στον μπροστά άξονα. Η Volvo αναφέρει πως στο μέλλον θα δούμε τόσο υβριδικές, όσο και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

To XC40 φέρει αρκετά στοιχεία από το 40.1 Concept, που είδαμε πριν ένα χρόνο, ενώ δανείζεται στοιχεία και από τα μεγαλύτερα SUV των Σουηδών, XC60 και XC90. Το αποτέλεσμα είναι ένα ελκυστικό σχέδιο, που σκοπό έχει να προσελκύσει ένα πιο νεανικό κοινό. Από πλευράς εκδόσεων υπάρχουν οι Momentum και R-Design, με την πρώτη να διαθέτει μεταξύ άλλων ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3″, σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Sensus Connect με οθόνη αφής 9″, διζωνικό κλιματισμό, LED φωτιστικά σώματα, βοηθό παρκαρίσματος, θερμαινόμενα μπροστά καθίσματα και ζάντες 18″. Η έκδοση R-Design φέρει δερμάτινες και αλουμινένιες λεπτομέρειες στο εσωτερικό, σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα, σπορ ανάρτηση και διπλές απολήξεις εξατμίσεων.

Στο εσωτερικό συναντάμε αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους, σύστημα ασύρματης φόρτισης κινητών τηλεφώνων και άλλα, με την Volvo να τοποθετεί στο XC40 αρκετά συστήματα ασφαλείας όπως τα, City Safety, Cross traffic alert με αυτόματο σύστημα φρεναρίσματος, κάμερα 360 μοιρών, Run-off Road, και Pro Pilot Assist με ημι-αυτόνομες λειτουργίες που μπορεί να λειτουργήσει με ταχύτητες έως 130 χλμ/ώρα.

Τo XC40 είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Volvo που κάνει χρήση του ψηφιακού κλειδιού Volvo on Call και θα προσφέρεται σε 17 χρωματικούς συνδυασμούς. Επίσης η Volvo εισάγει την υπηρεσία “Care by Volvo” η οποία μέσω σταθερής μηνιαίας συνδρομής παρέχει στους ιδιοκτήτες υπηρεσίες leasing για την αγορά ενός XC40, που καλύπτει τόσο την ασφάλιση όσο και την συντήρηση.

  • a_f_a

    μου αρέσει πολύ. μαζεμένο, διαφορετικό, απλό.
    αν είχα μια 30αρα να δώσω τώρα, θα ήταν η επιλογή μου.

    • John

      Λίγα λές :P

  • Smartass

    Με τέτοιο βάρος από 1.684 έως 1.733 κιλά θα κάνουν καλύτερο γκουπ οι πόρτες όταν κλείνουν.
    Αλλα τρεχάματα ο Ματίας.
    :D

  • ντικ

    καλή φάση, να σου φτιάχνει το αυτοκίνητο, το ξανθό μωράκι της 8ης φωτογραφίας…