Volvo-XC40-S40-8

Η Volvo, όπως αναμενόταν, παρουσίασε σήμερα δύο νέα πρωτότυπα στην έδρα της, στο Γκέτεμποργκ. Τα αυτοκίνητα δίνουν μια πρώτη αίσθηση της μελλοντικής γενιάς των μικρών της μοντέλων, (V40, S40, και XC40), εκφράζουν τη «στρατηγική μικρών αυτοκινήτων» των Σουηδών και σηματοδοτούν την επέκταση της μάρκας σε νέες κατηγορίες.

Τα νέα πρωτότυπα προϊδεάζουν για τα πρώτα μοντέλα βασισμένα στη νέα Σπονδυλωτή Compact Αρχιτεκτονική CMA (Compact Modular Architecture), η οποία δημιουργήθηκε ειδικά για μικρότερα αυτοκίνητα. Ο Thomas Ingenlath, Ανώτερος Αντιπρόεδρος Σχεδιασμού της Volvo Cars, δήλωσε:

Κάθε μέλος της οικογένειας των προϊόντων μας έχει το δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα, ακριβώς όπως συμβαίνει και με τα μέλη μίας αληθινής οικογένειας. Η CMA μας έχει βοηθήσει να προσδώσουμε κάτι ξεχωριστό και νεανικό στα νέα μας πρωτότυπα.

Διαθέτουν μία ενέργεια, έναν παιχνιδιάρικο και συμμετοχικό αστικό χαρακτήρα που τα κάνει να ξεχωρίζουν ανάμεσα στο πλήθος. Πρόκειται για μία πρόγευση των μικρών Volvo που έρχονται.

Volvo-XC40-S40-1

Η στρατηγική μικρού αυτοκινήτου της Volvo είναι ένας ουσιαστικός παράγοντας στη λειτουργική και οικονομική μετεξέλιξη της εταιρείας, σε παγκόσμιο επίπεδο, η οποία βρίσκεται εν εξελίξει. Η σουηδική μάρκα εφαρμόζει ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο πρόγραμμα ανανέωσης, που οδηγεί στον επαναπροσδιορισμό του brand ώστε να ανταγωνιστεί ακόμα πιο δυναμικά τους premium ανταγωνιστές της σε παγκόσμιο επίπεδο τα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Η νέα παγκόσμια σειρά μικρών αυτοκινήτων της Volvo θα συμπεριλάβει ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο (με μπαταρία) όχημα, καθώς επίσης και εκδοχές Twin Engine υβριδικών plug-in μονάδων, σε αντιστοιχία με τη δέσμευση της εταιρείας για τον εξηλεκτρισμό ολόκληρης της γκάμας της. Η Volvo στοχεύει σε συνολικές πωλήσεις έως και ενός εκατομμυρίου ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως, μέχρι το 2025. Ο Dr. Peter Mertens, Ανώτερος Αντιπρόεδρος Έρευνας και Ανάπτυξης της Volvo Cars.

Υιοθετώντας μία σπονδυλωτή προσέγγιση τόσο στην αρχιτεκτονική του οχήματος όσο και στην εξέλιξη κινητήρων και κιβωτίων, έχουμε πετύχει να προσπεράσουμε πολλούς από τους ανταγωνιστές μας στην premium κατηγορία. Το νέο μας ηλεκτροκινητήριο σύστημα με συσσωρευτές ανοίγει ένα ακόμη συναρπαστικό κεφάλαιο στη νέα εποχή της Volvo.

Volvo-XC40-S40-3

Εκτός από την τολμηρή εξωτερική τους σχεδίαση και τις επιλογές ηλεκτροκίνησης, τα νέα μοντέλα θα προσφέρουν μια πλήρη σειρά καινοτόμων υπηρεσιών συνδεσιμότητας, μαζί με το πιο προηγμένο στάνταρ πακέτο χαρακτηριστικών ασφαλείας στον κόσμο και την επαναστατική σκανδιναβική σχεδίαση τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Ο Hakan Samuelsson, Πρόεδρος και CEO της Volvo Cars είπε:

Τα νέα μοντέλα της σειράς 40 διαθέτουν τη δυναμική που θα μας επιτρέψει να βελτιώσουμε τη διείσδυσή μας σε μια πολύ σημαντική και αναπτυσσόμενη κατηγορία της αγοράς. Ένα νέο πρόγραμμα ηλεκτροκινητήριων συστημάτων που θα χρησιμοποιηθούν σε ένα νέο μικρό plug-in υβριδικό καθώς και σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο βρίσκονται στην καρδιά της CMA αρχιτεκτονικής.

Volvo-XC40-S40-7

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι το πρώτο μοντέλο της νέας σειράς 40 αναμένεται να μπει στην παραγωγή το 2017. Ο νέος Twin Engine Τ5 κινητήρας της Volvo, βασισμένος στη νέα τρικύλινδρη μονάδα βενζίνης της εταιρείας και σε ένα νέο κιβώτιο επτά ταχυτήτων με διπλό συμπλέκτη που θα συμπλέκεται με έναν ηλεκτροκινητήρα δείχνει ότι, όσον αφορά τα μικρότερα αυτοκίνητα της, η σουηδική εταιρεία υιοθετεί ένα σύστημα κίνησης στους εμπρός μόνο τροχούς, προσαρμόζοντας αναλόγως την υπάρχουσα προσέγγιση της που βασίζεται στο δίπτυχο Twin Engine – Τετρακίνηση.

Δελτίο Τύπου

Volvo provides the first look at its new range of smaller cars

Volvo Cars, the premium car maker, today unveiled two new concept cars that move the Swedish brand in an audacious new direction and mark the official launch of its global small car strategy.

Today’s newly-revealed 40 series concepts demonstrate for the first time how Volvo plans to expand into the large and lucrative global market for premium small cars with a range of vehicles that combine bold exterior and interior design with industry-leading connectivity, electrification and autonomous drive technologies.

The new concept cars will be the first built around Volvo’s new Compact Modular Architecture (CMA), which has been specially created for smaller cars and which has liberated the company’s designers and engineers to explore bold and daring new directions.

“Each member of our product family has its own distinct character, just like the members of a real family. CMA has helped us to capture something special, something youthful in our new concept cars. They have an energy, a disruptive and engaging urban character that makes them stand out amongst the crowd. This is the flavour of small Volvos to come,” said Thomas Ingenlath, Senior Vice President, Design, at Volvo Car Group.

Volvo’s small car strategy is an essential element in its ongoing global operational and financial transformation. The Swedish company is currently implementing an ambitious revitalisation plan that will reposition the brand to compete with its global premium competitors within the next four years.

Volvo’s new global small car range will include a pure battery electric vehicle as well as Twin Engine plug-in hybrid powertrain variants, in line with the company’s commitment to the electrification of its entire portfolio. Volvo plans to have sold a total of up to 1 million electrified cars by 2025 globally.

“By taking a modular approach to both vehicle architecture and powertrain development we have succeeded in leap-frogging many of the players in the premium segment,” said Dr Peter Mertens, Senior Vice President Research & Development. “Our new battery electric powertrain variant opens yet another exciting chapter in the unfolding Volvo story.”

On top of their daring exterior design and electrified powertrain options, the new cars will also offer a full range of innovative connectivity services, plus the world’s most advanced standard package of safety features and ground breaking Scandinavian interior design.

“The new 40 series cars have the potential to improve our market penetration in an important growing segment,” said Håkan Samuelsson, president and chief executive. “An electric powertrain program including both a new compact Twin Engine plug-in hybrid as well as a pure electric car are central to the CMA architecture.” He added that the first new 40 series car is expected to go into production in 2017.

The announcement of Volvo’s new global small car strategy comes on the back of a strong start to the year in terms of sales and profitability.

The company announced revenues for the first three months of the year rose 24 per cent year-on-year to SEK41.7bn, generating an operating profit of SEK3.1bn and an operating profit margin of 7.5 per cent. Global sales for the first quarter of 2016 increased 11.9 per cent to 120, 591 cars. Volvo has a medium term ambition to sell 800,000 cars a year, up from 503,000 in 2015.

Note to Editors:

The announcement that Volvo will also deliver a battery electric vehicle based on its CMA products follows a commitment to produce a pure electric car on its larger Scalable Product Architecture by 2019. Volvo’s new T5 Twin Engine, based on the company’s new 3-cylinder petrol engine and a new 7-speed dual clutch transmission coupled to an electric machine sees the Swedish company adjusting its existing Twin Engine All-Wheel Drive approach in favour of a more accessible front wheel-based system for its smaller cars.

Volvo Car Group in 2015

For the 2015 financial year, Volvo Car Group recorded an operating profit of 6,620 MSEK (2,128 MSEK in 2014). Revenue over the period amounted to 164,043 MSEK (137,590 MSEK). For the full year 2015, global sales reached a record 503,127 cars, an increase of 8 per cent versus 2014. The record sales and operating profit cleared the way for Volvo Car Group to continue investing in its global transformation plan.

About Volvo Car Group

Volvo has been in operation since 1927. Today, Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world with sales of 503,127 in 2015 in about 100 countries. Volvo Cars has been under the ownership of the Zhejiang Geely Holding (Geely Holding) of China since 2010. It formed part of the Swedish Volvo Group until 1999, when the company was bought by Ford Motor Company of the US. In 2010, Volvo Cars was acquired by Geely Holding.

As of December 2015, Volvo Cars had almost 29,000 employees worldwide. Volvo Cars head office, product development, marketing and administration functions are mainly located in Gothenburg, Sweden. Volvo Cars head office for China is located in Shanghai. The company’s main car production plants are located in Gothenburg (Sweden), Ghent (Belgium), Chengdu and Daqing (China), while engines are manufactured in Skövde (Sweden) and Zhangjiakou (China) and body components in Olofström (Sweden).

  • baba

    τελικά οι σουηδοί έχουν την εταιρεία ή οι κινέζοι όπως έχει γραφτεί ότι έχει πουληθεί… Αν μπορείτε ενημερώστε με γιατί ενδιαφέρομαι για volvo

    • SAMURAI-66

      Αυτη την στιγμη οι κινεζοι της Geely κατι που φυσικα δεν μεταβαλλει στο ελαχιστο την αξια της γιατι οι μοναδες παραγωγης βρισκονται στην σουηδια με στανταρ ποιοτητας υψηλοτατα γνωστα και στο επιπεδο που για χρονια προσφερουν οι παραγωγοι της.
      Μαλιστα οι κινεζοι της εδωσαν ωθηση προς τα εμπρος και αυτη την στιγμη μπορει να υπερηφανευεται οτι ειναι κορυφαια μαρκα πολυτελειας απο της καλυτερες του πλανητη.
      Ουτε στο ελαχιστο να μην κανεις πισω στην επιλογη σου απο την στιγμη που εχεις την οικονομικη δυνατοτητα να προχωρησεις στην αγορα απο την συγκεκριμενη φιρμα….μια ερωτηση μαλιστα ενος κατοχου volvo θα σου δωσει μια ιδεα ποσο εξαιρετικα οχηματα ειναι για να βγαλεις ενα συμπερασμα.
      Αυτο σαν δικη μου προσωπικη συμβουλη γιατι αξιζει πραγματικα και θα περασεις χρονια απροβληματιστα μαζι με το volvo της καρδιας σου.