FP1
Τον καλύτερο χρόνο στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά του Abu Dhabi σημείωσε ο Sebastian Vettel. Οι διαφορές στην κορυφή ήταν μικρές, αφού ο δεύτερος Lewis Hamilton απέχει μόλις 120 χιλιοστά από τον μεγαλύτερο φετινό του αντίπαλο. Πολύ κοντά τους και ο Max Verstappen, δείχνοντας ότι ίσως η Red Bull μπορεί να κάνει τη ζημιά, αν και ακόμα είναι εξαιρετικά νωρίς για συμπεράσματα.
Στην τέταρτη θέση ο Kimi Raikkonen, μπροστά από τους Valtteri Bottas, Sergio Perez, Fernando Alonso, Stoffel Vandoorne, Felipe Massa και τον Daniel Ricciardo που κλείνει την πρώτη δεκάδα. Ας δούμε τα κυριότερα από τα 90 λεπτά του FP1:
Ο καιρός ήταν όπως αναμέναμε, δηλαδή εξαιρετικός, με τα σύννεφα να απουσιάζουν και τα θερμόμετρα να δείχνουν τους 26°C στον αέρα και τους 43°C στην άσφαλτο. Οι Hartley, Hulkenberg, Ericsson, Grosjean και Bottas έκαναν την αρχή, αλλά γρήγορα κι άλλοι οδηγοί τους ακολούθησαν, ώστε να κάνουν το installation lap για τον έλεγχο όλων των συστημάτων στα μονοθέσιά τους.
Η SF70H του Raikkonen έφερε ογκώδεις συσκευές μέτρησης των πιέσεων του αέρα στο πίσω μέρος, αξιολογώντας τον νέο διαχύτη, ενώ και η W08 του Bottas είχε παρόμοιες συσκευές πίσω από τους εμπρός τροχούς. Μάλιστα, ο Φινλανδός έγινε ο πρώτος που ολοκλήρωσε γύρο, με τον χρόνο του να είναι στο 1:44.1. Στη συνέχεια, βελτίωσε κατά 1,1 δευτερόλεπτα, όμως ο Hamilton έγραψε το 1:41.6.
Οι δύο Mercedes ήταν τα μοναδικά μονοθέσια που είχαν σημειώσει χρόνο, με τον Βρετανό να βρίσκει άλλο μισό δευτερόλεπτο με τη μαλακή γόμα. Ο Stroll θέλησε να μπει στην παρέα τους. Στα 25 λεπτά από το ξεκίνημα, οι μισοί οδηγοί είχαν σημειώσει χρόνο, αλλά όχι οι δύο McLaren, όσο ο Ricciardo ανέβαινε στη δεύτερη θέση, απέχοντας πάνω από τέσσερα δέκατα από την κορυφή.
Ο Hamilton μπήκε στα pits και ο Raikkonen ανέβηκε στην κορυφή, με 1:40.6, όντας τρία δέκατα μπροστά από τον δεύτερο ταχύτερο Ricciardo, ωστόσο και οι δύο φορούσαν την ultrasoft γόμα. Στο τέλος του πρώτου μισάωρου, σχεδόν όλοι οι οδηγοί βγήκαν στην πίστα για να πάρουν τα τελευταία δεδομένα από το πρώτο σετ ελαστικών, το οποίο έπρεπε να επιστρέψουν όπως ορίζουν οι κανονισμοί.
Ο Raikkonen πίεσε και κατέβηκε για πρώτη φορά το 1:40, γράφοντας 1:39.8 με την ultrasoft φυσικά γόμα. Ο Vettel ανέβηκε στη δεύτερη θέση με την ultrasoft, αλλά ήταν 857 χιλιοστά πίσω από τον team-mate του. Ο Verstappen πήρε τη δεύτερη θέση από τον Γερμανό με την πολύ μαλακή γόμα, όμως ο πιλότος της Ferrari απάντησε, βελτιώνοντας κατά σχεδόν τέσσερα δέκατα τον χρόνο του Ολλανδού.
Τα πρώτα 40 λεπτά είχαν περάσει, έτσι οι οδηγοί βρέθηκαν στα pits, προκειμένου να επιστρέψουν το σετ ελαστικών που χρησιμοποίησαν. Οι Hamilton και Bottas βγήκαν μόνοι στους στην πίστα, έχοντας την ultrasoft στα μονοθέσιά τους. Ο Hamilton πέρασε αμέσως στην κορυφή, με 1:39.1, την ώρα που ο team-mate του ήταν έξι δέκατα πιο αργός.
Πλησιάζαμε στο τελευταίο μισάωρο και σιγά-σιγά οι οδηγοί έβγαιναν για να συνεχίσουν τα προγράμματά τους. Ο Hamilton εξακολουθούσε να γυρνά στην πίστα, όμως ο Alonso παρέμενε στο γκαράζ του, αφού το 3ήμερο δεν είχε ξεκινήσει με τον ιδανικό τρόπο. Ο Verstappen ανέβηκε στη δεύτερη θέση, τη στιγμή που οι δύο Ferrari παρέμεναν στα γκαράζ τους, με 30 λεπτά να απομένουν για τη λήξη.
Ο Hulkenberg είχε μια μικρή έξοδο, ενώ ο Alonso άφηνε το pit lane, κάτι που έκανε και ο Vettel, αλλά χωρίς να ενδιαφέρεται αρχικά για βελτίωση της επίδοσής του. Ο Raikkonen εμφανίστηκε στα 23 λεπτά για το τέλος. Οι Hamilton και Verstappen είχαν επιστέψει στα γκαράζ τους, κάτι που δεν μας κάνει καμία εντύπωση για τον πιλότο της Red Bull, αφού η αυστριακή ομάδα είναι συντηρητική με τα χιλιόμετρα που κάνει, ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα μέχρι την Κυριακή.
Τον πρώτο χρόνο έγραψε ο Vettel, έχοντας την ultrasoft γόμα στην SF70H. Ο Γερμανός ήταν 120 χιλιοστά ταχύτερος από τον Hamilton, ο οποίος είχε βγει ξανά στην πίστα, πατώντας επίσης στην ultrasoft. Στο τελευταίο δεκάλεπτο, η πίστα έμεινε σχεδόν άδεια. Μικρή έξοδος για τον Grosjean, ο οποίος χτύπησε ελαφρά με το πίσω μέρος στα προστατευτικά.
Είχαμε περάσει στο τελευταίο πεντάλεπτο και τα περισσότερα μονοθέσια έγραφαν γύρους, αλλά στόχος δεν ήταν η βελτίωση των χρόνων. Με την Halo προστασία βγήκε ο Bottas, δείχνοντας πόσο αντιαισθητικά θα είναι τα μονοθέσια, αλλά και τα onboard πλάνα από την επόμενη χρονιά. Τίποτε άλλο δεν συνέβη μέχρι το πέσιμο της καρώ σημαίας.
Το FP2 θα ξεκινήσει στις 15:00 ώρα Ελλάδας.
Τα highlights
Αποτελέσματα
Θέση | No | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1:39.006 | 23 | ||||
2 | 1:39.126 | +0.120s | 25 | |||
3 | 1:39.154 | +0.148s | 15 | |||
4 | 1:39.518 | +0.512s | 22 | |||
5 | 1:39.741 | +0.735s | 30 | |||
6 | 1:40.293 | +1.287s | 24 | |||
7 | 1:40.522 | +1.516s | 20 | |||
8 | 1:40.569 | +1.563s | 15 | |||
9 | 1:40.723 | +1.717s | 27 | |||
10 | 1:40.773 | +1.767s | 29 | |||
11 | 1:41.131 | +2.125s | 26 | |||
12 | 1:41.306 | +2.300s | 24 | |||
13 | 1:41.581 | +2.575s | 27 | |||
14 | 1:41.646 | +2.640s | 29 | |||
15 | 1:41.748 | +2.742s | 23 | |||
16 | 1:41.752 | +2.746s | 26 | |||
17 | 1:41.864 | +2.858s | 26 | |||
18 | 1:42.065 | +3.059s | 21 | |||
19 | 1:42.344 | +3.338s | 28 | |||
20 | 1:42.585 | +3.579s | 35 |