1FP2

Ήταν η σειρά του Lewis Hamilton να πάρει την κορυφή, στα δεύτερα ελεύθερα δοκιμαστικά του Abu Dhabi. Η ταχύτητα της W08 είναι εκεί, όπως και αυτή του Βρετανού, με αποτέλεσμα ο συνδυασμός τους να είναι 1,5 δέκατο μπροστά από τον Sebastian Vettel. Ο Πρωταθλητής ήταν ο μοναδικός που έσπασε το 1:37, γράφοντας έτσι την ταχύτερη επίδοση που έχουμε δει στο Yas Marina Circuit.

Ο τρίτος ταχύτερος χρόνος ανήκει στον Daniel Ricciardo, με τον Kimi Raikkonen να είναι τέταρτος. Ο Valtteri Bottas στην πέμπτη θέση, μπροστά από τους Max Verstappen, Sergio Perez, Esteban Ocon, Nico Hulkenberg και τον Fernando Alonso που είναι ο τελευταίος από τους δέκα πρώτους. Ας δούμε τι συνέβη στο FP2:

Ο καιρός δεν άλλαξε, μόνο που τώρα οι θερμοκρασίες ήταν χαμηλότερες, στους 25°C στον αέρα και τους 32°C στην άσφαλτο, όπως αναμένεται να είναι και στον αγώνα, γι’ αυτό και η συγκεκριμένη περίοδος είναι η πιο κρίσιμη για τις ομάδες και τους οδηγούς. Ο Alonso ήταν ο πρώτος που βγήκε, για να τον ακολουθήσουν κι άλλοι πιλότοι. Αντίθετα με τον Ισπανό που γύρισε στα pits, οι υπόλοιποι ξεκίνησαν να γράφουν γύρους, με τον Raikkonen να αναφέρει δονήσεις.

Οι δύο Ferrari ανέβηκαν στις πρώτες θέσεις με τα πολύ μαλακά, αλλά ο Bottas μπήκε ανάμεσά τους. Ο Hamilton ήταν πιο γρήγορος στα πρώτα δύο κομμάτια, αλλά βγήκε λίγο εκτός πίστας, χάνοντας έτσι την ευκαιρία να περάσει μπροστά. Ακριβώς ίδιο χρόνο με τον Raikkonen έγραψε ο Vandoorne με τα ultrasoft, αλλά ο Raikkonen βελτίωσε κατά τρία δέκατα, όσο ο Hamilton ανέβαινε στην κορυφή, όντας 188 χιλιοστά ταχύτερος από τον Φινλανδό.

Ο Ricciardo ανέβηκε στη δεύτερη θέση, απέχοντας 40 χιλιοστά από τον Hamilton, ο οποίος ξεκίνησε νέο ταχύτερο γύρο, σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:38.9. Έναν καλό χρόνο θέλησε να σημειώσει και ο Bottas, όμως ο Φινλανδός αρκέστηκε στη δεύτερη θέση, αφού ήταν οχτώ δέκατα πιο αργός από τον team-mate του και μόλις δύο χιλιοστά ταχύτερος από τον τρίτο Ricciardo.

Στα 16 λεπτά από το ξεκίνημα, ο Ricciardo πέρασε στη δεύτερη θέση, τέσσερα δέκατα μακριά από τον Hamilton, ο οποίος ξεκινούσε νέο γρήγορο γύρο, γράφοντας μοβ στο πρώτο και δεύτερο κομμάτι, αλλά επέλεξε να μπει στα pits λόγω της κίτρινης σημαίας που προκλήθηκε από την έξοδο του Vandoorne στη Στροφή 20.

Αρκετοί οδηγοί επέστρεψαν στα pits λίγο πριν από το 25λεπτο, με τον Bottas να βγαίνει στη συνέχεια με τα ultrasoft και να πιάνει κορυφή, με 1:38.6. Η δράση εξακολουθούσε να είναι μειωμένη πριν το μισάωρο, όμως οι οδηγοί γέμιζαν σιγά-σιγά την πίστα, φορώντας κυρίως την ultrasoft. Ο Hulkenberg ανέβηκε στην τέταρτη θέση, μπροστά από τις δύο Ferrari, μα αναμέναμε απάντηση από τα κόκκινα μονοθέσια.

Ο Vettel πέρασε προσωρινά μπροστά με 1:38.0, αλλά ο Hamilton είχε κι άλλη ταχύτητα, αφού κάλυψε τα 5,5 χιλιόμετρα σε 1:37.8, γράφοντας έτσι την καλύτερη επίδοση στη συγκεκριμένη πίστα. Ο Raikkonen ήταν στην τρίτη θέση με 1:38.3, δύο δέκατα μπροστά από τον τέταρτο Bottas. Ο Ricciardo δεν είχε κατέβει το 1:39, με τον Hulkenberg να δείχνει την ικανότητά του στον έναν γύρο. Πίσω του οι δύο McLaren, την ώρα που ο Verstappen δεν είχε σημειώσει γρήγορο γύρο, έτσι ήταν στην ένατη θέση, μπροστά από τον Sainz.

Ο Ricciardo βελτίωσε σε 1:38.5, αλλά ο χρόνος του δεν ήταν αρκετός για να ξεφύγει από την πέμπτη θέση. Ο Αυστραλός έκανε παράπονα πως ο Grosjean τον καθυστέρησε στον γρήγορό του γύρο, ρίχνοντας και μερικά «γαλλικά» στην ενδοεπικοινωνία. Στη συνέχεια, ο οδηγός της Haas είχε μια έξοδο, αναφέροντας μάλιστα πως για κάποιον λόγο οι θερμοκρασίες είχαν ανέβει στο cockpit.

Είχαμε φτάσει στα μισά της περιόδου και ο Verstappen πήρε την έκτη θέση, αλλά δίχως να κατεβαίνει το 1:39. Η διαφορά του από τον έβδομο Hulkenberg ήταν πάνω από τέσσερα δέκατα, με τον Γερμανό να έχει φορέσει μαύρο κράνος. Ο Ολλανδός έγινε λίγο πιο γρήγορος, πλησιάζοντας τον Bottas στα τρία δέκατα, αλλά η διαφορά του από τον team-mate του παρέμενε μεγάλη, στα εφτά δέκατα.

Στα 40 λεπτά από το τέλος, αρκετοί οδηγοί βρισκόταν στα pits, προκειμένου να γεμίσουμε με καύσιμο τα  μονοθέσιά τους και να επιδοθούν σε προσομοιώσεις αγώνα μέχρι το τέλος. Ο Perez ανέβηκε στην έβδομη θέση, με τη διαφορά του από τον team-mate του να είναι μόλις δέκα χιλιοστά του δευτερολέπτου. Έτσι, ο Hulkenberg είχε πέσει στην ένατη θέση, όντας 30 χιλιοστά ταχύτερος από τον δέκατο Alonso.

Οι συνθήκες ήταν ιδανικές για προσομοιώσεις αγώνα, αφού η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν στους 30°C, με τους προβολείς να έχουν ανάψει, όπως θα ακριβώς δηλαδή θα συμβαίνει και τη Κυριακή. Οι οδηγοί είχαν πάνω από 35 λεπτά μέχρι το τέλος, προκειμένου να αξιολογήσουν τα ελαστικά, αλλά και τις ρυθμίσεις των μονοθεσίων τους.

Έξοδος για τον Hartley στα 20 λεπτά για τη λήξη. Ο οδηγός της Toro Rosso άγγιξε τα προστατευτικά, όμως ήταν ικανός να συνεχίσει. Οι οδηγοί συνέχισαν να γράφουν χιλιόμετρα, και ο Hamilton δήλωσε στο τέλος ότι το συγκεκριμένο σετ ultrasoft γόμας ήταν το χειρότερο που είχε οδηγήσει ποτέ, αφού είχε ένα μεγάλο flat-spot, το οποίο προκαλούσε δονήσεις. Τίποτε άλλο δε συνέβη μέχρι τον μηδενισμό του χρονομέτρου.

Το αυριανό FP3 θα ξεκινήσει στις 12:00 ώρα Ελλάδας.

2Τα highlights

3Αποτελέσματα

Θέση No Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:37.877 38
2 5 Sebastian Vettel Ferrari 1:38.026 +0.149s 36
3 3 Daniel Ricciardo Red Bull 1:38.180 +0.303s 33
4 7 Kimi Raikkonen Ferrari 1:38.352 +0.475s 34
5 77 Valtteri Bottas Mercedes 1:38.537 +0.660s 33
6 33 Max Verstappen Red Bull 1:38.894 +1.017s 33
7 11 Sergio Perez Force India 1:39.323 +1.446s 32
8 31 Esteban Ocon Force India 1:39.333 +1.456s 35
9 27 Nico Hulkenberg Renault 1:39.529 +1.652s 40
10 14 Fernando Alonso McLaren 1:39.559 +1.682s 27
11 19 Felipe Massa Williams 1:39.635 +1.758s 35
12 2 Stoffel Vandoorne McLaren 1:39.671 +1.794s 30
13 55 Carlos Sainz Renault 1:40.201 +2.324s 37
14 18 Lance Stroll Williams 1:40.329 +2.452s 29
15 10 Pierre Gasly Toro Rosso 1:40.694 +2.817s 38
16 20 Kevin Magnussen Haas 1:41.128 +3.251s 30
17 94 Pascal Wehrlein Sauber 1:41.270 +3.393s 42
18 9 Marcus Ericsson Sauber 1:41.302 +3.425s 39
19 28 Brendon Hartley Toro Rosso 1:41.496 +3.619s 38
20 8 Romain Grosjean Haas 1:41.560 +3.683s 12

4Οι δέκα καλύτερες τελικές

  • LJ

    Δύσκολα τα πράγματα για την ομαδάρα μου. Με δυο μεγαλες ευθείες και δυο μικρές δεν περίμενα κατι καλύτερο. Δεν περιμένω αυριο να μπούμε 10αδα και φυσικά βαθμοί μόνο απο θαύμα την Κυριακή. Αυτός ο τελευταίος αγώνας της McLaren Honda θα αποτυπώσει 100% την δυναμική αυτής της συνεργασίας. Κρίμα γτ αλλά περιμέναμε…

    Κατα τα αλλά, είδηση της ημέρας (για εμένα τουλάχιστον που δεν το ήξερα): ο Horner ειπε ότι η RBR υποστήριξε όσο μπορούσε την ύπαρξη 5 κινητήρα ανα μονοθέσιο για του χρόνου ενώ μια άλλη ομάδα “rival team in reddish colors” οπως Ειπε ο ίδιος, υποστήριξε τους 3 κινητήρες όπως αρχικά είχε συμφωνηθεί.

    Εσείς εκει στην Ferrari είστε απίστευτοι. Χάσατε το πρωτάθλημα εν μέρη ΚΑΙ απο την αξιοπιστία και θέλετε του χρόνου μόνο 3 κινητήρες; Πλάκα θα σας κανει ο Τοτός.