Η συνταγή του Colin Chapman είναι απλή, κυριολεκτικά! Χαμηλό βάρος και “λιτότητα” παντού, τα απαραιτήτως βασικά που χρειάζονται για στρίβει και να φρενάρει ένα αυτοκίνητο. Πάνω σε αυτό το μοτίβο βέβαια κινούνται όλα τα αγωνιστικά και έτσι οι Lotus ανέκαθεν χαρακτηριζόντουσαν “ό,τι πιο κοντά σε αίσθηση μονοθεσίου”!

Με την έλευση της τρίτης (2.5 κατ’άλλους) γενιάς της Elise, η Exige άλλαγε ριζικά ανεβαίνοντας κατηγορία. Πριν ήταν η ακραία έκδοση της Elise, πλέον τον ρόλο αυτό ανέλαβε η Elise Cup και η Exige πλησίασε περισσότερο την Evora, τον κινητήρα της οποίας και απέκτησε. Το σασί μάκρυνε για να χωρέσει τον αειθαλή 2GR-FE V6 της Toyota, αποκτώντας έτσι πιο ωραίο προφίλ.

Στις “απλές” εκδόσεις η ισχύς είναι μόλις 350 ίπποι, αλλά εν προκειμένω με την βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή της Harrop, φτάνει τους 450 ίππους, όχι εντυπωσιακό νούμερο την εποχή της υπερτροφοδότησης, αλλά χάρη στο χαμηλό της βάρος φαίνεται πως μπορεί να τα βάλει άνετα με μια Porsche 911 GT3, αν και όταν μιλάμε για γρήγορη οδήγηση το πιο σημαντικό “εξάρτημα” είναι ο οδηγός.

Από τις “βελτιώσεις” δεν γλίτωσε ούτε το αμάξωμα αφού φαίνεται πως ο ιδιοκτήτης προσπάθησε να ξεπεράσει την Lotus στην “λιτότητα” και αφαίρεσε οτιδήποτε δεν ήταν απολύτως χρήσιμο, έτσι για παράδειγμα φαίνεται να λείπουν οι εσωτερικοί θόλοι των τροχών. Η δε καμπίνα είναι θαύμα που έχει και τα δύο καθίσματα. Ο όρος track day car παίρνει άλλη διάσταση με αυτή την Exige, για εμάς που απλά απολαμβάνουμε το video, ο ήχος είναι εκστατικός και οι φωτιές που βγάζει η εξάτμιση ψαρωτικές, αν και ίσως είναι σημάδι κακής χαρτογράφησης.