Η Audi με εξαίρεση το θρυλικό Quattro B2, δεν είχε ιδιαιτέρως σπορ προφίλ. Αυτό έμελλε ν’αλλάξει καθώς η δεκαετία του ’90 έφτανε στο τέλος της. Η σειρά S και το ΤΤ άλλαξαν αρκετά την εικόνα των Γερμανών και βεβαίως δεν πρέπει να ξεχνάμε και τις νίκες στους αγώνες αντοχής. Αργότερα ήρθε και το R8, που κατά την γνώμη μου ακροβατούσε μεταξύ TT και Gallardo!

To 2006 λοιπόν, κι ενώ ήδη κυριαρχούσε στις πίστες με το R8 LMP, παρουσίασε το R10 LMP, που αν δεν το γνωρίζεις ήδη, παίρνει κίνηση από έναν V12 TDI! Τότε ήταν η εποχή που τα diesel παρουσιαζόντουσαν σαν λύση για την μείωση του διοξειδίου του άνθρακα και το να κερδίσεις στους πιο φημισμένους αγώνες θα έδινε και μια σπορ αίγλη στους κατά τ’άλλα άχαρους πετρελαιοκινητήρες. Με τρεις νίκες στο Le Mans, τα diesel έδειξαν πως μπορούν να είναι σπορ. Έτσι τον Γενάρη του 2008 η Audi είπε να τολμήσει και να προσφέρει το πρώτο diesel supercar και παρουσίασε στην έκθεση του Detroit το R8 V12 TDI. Τα V12 μοτέρ έχουν μια ιδιαίτερη αίγλη και γι’αυτό πάντα κινούν τις ναυαρχίδες κάθε εταιρίας, έτσι υποθέτω πως το R8 V12 TDI θα τοποθετείτο στην κορυφή της γκάμας, ίσως ρίχνοντας το γάντι ακόμη και στην Murcielago.

Οι διαφορές με τα βενζινοκίνητα R8 ήταν και οπτικές, αφού το TDI ήταν φαρδύτερο και με το χαρακτηριστικό NACA duct στην οροφή. Επίσης είχε LED φώτα, τα οποία υιοθετήθηκαν αργότερα και από την υπόλοιπη γκάμα. Όπως σε κάθε supercar, το μοτέρ οφείλει να είναι εντυπωσιακό κάτι που σίγουρα είναι κάθε V12. Τα 600 άλογα μπορεί να μην εντυπωσιάζουν για supercar αλλά τα 100 κιλά ροπής από τις 1.750 στροφές ανά λεπτό σίγουρα θα έδιναν μια εμπειρία επιτάχυνσης που θα πρέπει να περιμένουμε τα ηλεκτρικά supercars για να βιώσουμε. Και όλα αυτά περνούσαν στον δρόμο μέσω ενός χειροκίνητου εξατάχυτου κιβωτίου! Το βάρος φυσικά ήταν μεγαλύτερο και το 0-100 χλμ/ώρα, όπως και η τελική, δεν διέφεραν πολύ από τα ατμοσφαιρικά βενζινοκίνητα αδέρφια του κάτι που ίσως ήταν κακό για την προώθηση.

Λέγεται πως υπήρξε μεγάλη φιλονικία εντός της Audi για το αν θα βγει τελικά στην παραγωγή και όπως ξέρεις τελικά επικράτησε το όχι και έτσι παρέμεινε ένα πρωτότυπο. Ο κινητήρας όμως κυκλοφορεί εκεί έξω, κάτω από το καπό του Q7, αλλά για engine swaps δεν έχω ακούσει!