Ένα αρκετά συχνό φαινόμενο είναι η συμμετοχή των νέων οδηγών από μικρότερες κατηγορίες στα ελεύθερα δοκιμαστικά της Formula 1. Οι ομάδες θέλουν να τους δώσουν μερικά χιλιόμετρα, ώστε να διαπιστώσουν την ταχύτητά τους, αφού ίσως να προορίζονται για επίσημοι οδηγοί στο μέλλον. Ωστόσο, θα πρέπει να πληροίς κάποιες προϋποθέσεις για να μπεις σε ένα μονοθέσιο.

Μέχρι και πέρυσι, οι οδηγοί έπρεπε να έχουν απλώς 300 χιλιόμετρα με ένα αντιπροσωπευτικό μονοθέσιο Formula 1 για δύο μέρες, ενώ απαντούσαν και σε μερικές ερωτήσεις όσον αφορά τους αθλητικούς κανονισμούς ώστε να καταταγούν για τη συμμετοχή τους στα δοκιμαστικά.

Τα πράγματα, όμως, αλλάζουν από το 2018: σύμφωνα με την Παγκόσμια Ομοσπονδία, οι οδηγοί θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τουλάχιστον έξι αγώνες στη Formula 2 ή να έχουν 25 βαθμούς στην Super Licence τους, που θα έχουν κατακτήσει σε μικρότερες κατηγορίες τα τελευταία τρία χρόνια, προκειμένου να καταταγούν για την πρώτη τους συμμετοχή σε ένα αγωνιστικό 3ήμερο.

Τις προϋποθέσεις αυτές δεν πληροί ο Alfonso Celis, ο οποίος έκανε μερικά χιλιόμετρα με την Force India φέτος. Οι κινήσεις αυτές φανερώνουν την προσπάθεια της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας για πιο αυστηρά κριτήρια συμμετοχής των νέων οδηγών στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

  • Τώρα, έπιασε ο πόνος τη FIA να κάνει πιο αυστηρές τις προϋποθέσεις ενός οδηγού, για να οδηγήσει μονοθέσιο επιπέδου F1.
    Όταν πριν από μία δεκαετία, είχαμε την Honda μαζί με την Super Aguri να τοποθετηθεί σε μονοθέσια των ιαπωνικών ομάδων οτιδήποτε οδηγό “παλτό”, απλά να ήταν σχιστομάτης και να μιλούσε ιαπωνικά.
    Επίσης, πριν από 6-7 χρόνια τότε που Virgin, Caterham και Marussia “βάφτιζαν” όποιον είχε μερικά εκατομμύρια στην τράπεζα και κάποιες ώρες “δοκιμών” στο playstation με το παιχνίδι F1.
    Αυτό το πράγμα είναι γελοίο!!!!!
    Μετά από πολλά χρόνια, αρκετές ομάδες της F1 έχουν στα δυναμικά τους πολλά και καλά ταλέντα, αλλά δεν θα μπορούν να δοκιμάσουν τις δυνατότητές τους εξαιτίας της ανοησίας που δέρνει τη FIA…….
    Εκτός των άλλων, θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας και την ΠΙΘΑΝΉ κατάργηση των FP1 και FP2 της Παρασκευής που σκέφτεται η Libery Media.
    Περαστικά μας………….

    • 50-50 θα ελεγα πως ειμαι με αυτην την αποψη της FIA !!!
      απο τη μια ειναι αυτο που ειπες με τους χορηγους/παλτα πιλοτους…..απο την αλλη αμα ισχυε αυτο θα καιγοταν ο ισως πιο εντυπωσιακος πιλοτος της τελευταιας 2ετιας ΜΑΧ ???