Η Audi έχει μακρά παράδοση στη χρήση αλουμινίου, μιας και το Type K, όταν κυκλοφόρησε, πίσω, το 1923, διέθετε έναν κινητήρα 3,6-λίτρων με το μπλοκ του να ήταν από αλουμίνιο.

Για να δείξει πόσο σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε, διαδραματίζει και θα συνεχίζει να διαδραματίζει στα μοντέλα της, η Audi δημιούργησε μια έκθεση στο μουσείο της στο Ingolstadt, στην οποία συμμετέχουν τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα της που έχουν κάνει εκτεταμένη χρήση αλουμινίου.

Το εντυπωσιακότερο όλων είναι το Avus Quattro, ένα πρωτότυπο που παρουσιάστηκε στην έκθεση του Τόκιο του 1991. Το σώμα του ήταν εξολοκλήρου κατασκευασμένο από κράμα αλουμινίου υψηλής αντοχής και χάρη σε αυτό οι μηχανικοί κατάφεραν να κρατήσουν το βάρος του τετρακίνητου supercar, με τα τρία διαφορικά, στα 1.250 κιλά.

Το Avus σχεδιάστηκε για να φορέσει τον W12 κινητήρα της Audi που βρισκόταν όμως στο στάδιο της εξέλιξης εκείνη την εποχή και τη θέση του στο πρωτότυπο πήρε ένα ομοίωμα κινητήρα κατασκευασμένο από ξύλο και πλαστικό. Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος στο κέντρο και η δύναμη στους τροχούς μεταφέρεται μέσω ενός εξατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων και σύμφωνα με την εταιρία ο W12 κινητήρας των 6.000 κ.εκ. θα παρήγαγε 502 ίππους και θα πρόσφερε στο αυτοκίνητο εξαιρετικές επιδόσεις. Από το μηδέν στα εκατό θα χρειαζόταν μόλις 3 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα θα έφτανε τα 334 χλμ/ώρα, όλα αυτά στα χαρτιά βέβαια, αλλά αν δούμε τις επιδόσεις του θωρηκτού της Audi το A8 quattro με τον 6.000 κ.εκ. W12 κινητήρα που φόρεσε το 2001, τα νούμερα αυτά μοιάζουν κάτι παραπάνω από εφικτά.

Μπορεί το Avus να μην πέρασε ποτέ στη παραγωγή, αλλά το Audi Space Frame χρησιμοποιήθηκε ως θεμέλιο για ένα πλήθος άλλων αυτοκινήτων. Τελικά η Audi χρειάστηκε 11 χρόνια και 40 διπλώματα ευρεσιτεχνίας προκειμένου να το αναπτύξει και να το περάσει στη παραγωγή. Ως αποτέλεσμα ήταν να ζυγίζει 40% λιγότερο σε σχέση με ένα συμβατικό χαλύβδινο σώμα, με την Audi να δηλώνει πως θα μπορούσε να το κάνει να ζυγίζει έως και 60% λιγότερο, αλλά δεν ήθελε να παραμελήσει την ασφάλεια. Έτσι σε ορισμένες περιοχές του σώματος, το πάχος ήταν σχεδόν διπλάσιο από το πάχος ενός αντίστοιχου χαλύβδινου σώματος, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο την ασφάλεια.

Το 2002 το A2 βγήκε στη παραγωγή και είχε σώμα από αλουμίνιο, κάτι που του επέτρεπε να ζυγίζει μόλις 895 κιλά, ενώ το 2009 παρουσιάζεται το R8.

Η έκθεση θα παραμείνει ανοικτή μέχρι τις 4 Μαρτίου 2018.

  • Νικόλαος244turbo

    Αυτό το Avus Quattro…το είχα σε αφίσα 2σέλιδη από τους 4Τροχούς σε κάποιο τεύχος του 1992 αν θυμάμαι καλά

    • DimitrisBXL

      Tην ιδια χρονια αν δεν κανω λαθος, το ειχαν φερει στην εκθεση αυτοκινητου που γινοταν στην Αθηνα. Με ειχαν παει οι γονεις μου και ειχα μεινει αναυδος, διοτι τετοιο διαστημοπλοιο δεν ειχα ξαναδει. Μου ειχαν δωσει και αφισα.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Άγιε Βασίλη φέρε μου το αστραφτερό R8!!!!!!!!!!!!!!!