audi-avus-quattro-1991-8

Η Audi το 1991 είχε παρουσιάσει στο Τόκιο της Ιαπωνίας ένα πρωτότυπο που είχε κλέψει την παράσταση με τον πρωτοποριακό σχεδιασμό του. Η Γερμανική εταιρία βάφτισε το πρωτότυπό της Avus Quattro και πήρε το όνομά του από την ομώνυμη πίστα που βρίσκεται στο Βερολίνο. Το Avus ήρθε σε μια εποχή που η Audi μας είχε συνηθίσει σε συντηρητικά σχέδια για τα αυτοκίνητα της και μας έδωσε μια ιδέα για τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα που θα ακολουθήσουν τα μελλοντικά σπορ αυτοκίνητα της.

Audi Avus concept

 

Σχεδιαστικά το αυτοκίνητο διακρίνεται από τις πολλές καμπύλες, τις πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω, τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, τους καθρέφτες που είναι τοποθετημένοι στην επάνω μεριά της πόρτας και έναν αεραγωγό τύπου NACA στην οροφή. Οι τροχοί των 20 ιντσών δεσπόζουν στο σχεδιασμό καθώς καλύπτουν σχεδόν το μισό ύψος από το αυτοκίνητο. Εκτός από το σχεδιασμό του, τόσο κατασκευαστικά αλλά και μηχανικά είχε να επιδείξει κάτι πρωτοποριακό.

Το σώμα του ήταν εξολοκλήρου κατασκευασμένο από κράμα αλουμινίου υψηλής αντοχής και χάρη σε αυτό οι μηχανικοί κατάφεραν να κρατήσουν το βάρος του τετρακίνητου supercar, με τα τρία διαφορικά, στα 1.250 κιλά.

Anniversary magazine Design

Το Avus σχεδιάστηκε για να φορέσει τον W12 κινητήρα της Audi που βρισκόταν όμως στο στάδιο της εξέλιξης εκείνη την εποχή και τη θέση του στο πρωτότυπο πήρε ένα ομοίωμα κινητήρα κατασκευασμένο από ξύλο και πλαστικό. Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος στο κέντρο και η δύναμη στους τροχούς μεταφέρεται μέσω ενός εξατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων και σύμφωνα με την εταιρία ο W12 κινητήρας των 6.000 κ.εκ. θα παρήγαγε 502 ίππους και θα πρόσφερε στο αυτοκίνητο εξαιρετικές επιδόσεις. Από το μηδέν στα εκατό θα χρειαζόταν μόλις 3 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα θα έφτανε τα 334 χλμ/ώρα, όλα αυτά στα χαρτιά βέβαια, αλλά αν δούμε τις επιδόσεις του θωρηκτού της Audi το A8 quattro με τον 6.000 κ.εκ. W12 κινητήρα που φόρεσε το 2001, τα νούμερα αυτά μοιάζουν κάτι παραπάνω από εφικτά.

Το Avus Quattro δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή και φήμες λένε πως η Audi αρνήθηκε πολλές προτάσεις από αγοραστές που ήταν διατεθειμένοι να δώσουν μέχρι και 12 εκατομμύρια δολάρια για να το αποκτήσουν. Το Audi Avus Quattro μπορεί να μη τίμησε με την παρουσία του τους δρόμους αλλά συνεχίζει να στολίζει το μουσείο της εταιρίας που βρίσκεται στο Ingolstadt στη Γερμανία.

  • cfu

    ΑΜΑΞΑΡΑ
    καθολου ξεχασμενο τουλαχιστων απο εμενα,το λατρευω !!!!!
    το εχω και σε 1:18 αυτοκινητάκι!!!!

    • xtra

      -καροτσαρα θες να πεις :-)

  • xtra

    Προσωπικα το βρισκω ενα πραγματικο , στατικο , γλυπτο μοντερνας τεχνης.
    Μου αρεσε πολυ και το ετερο ατυχο πρωτοτυπο quattro spider θυμαμαι.

    Για την ιστορια , η Αvus (ή πιστα) δεν υπαρχει πλεον…εχει γινει μερος του αυτοκινητοδρομου και εχουν γκρεμισει τις περιφημες κυρτες στροφες της…το μονο που εχει μεινει , ειναι η εξεδρα και ενα παρατηρητηριο..

  • Nikpap

    Το θυμαμαι ακομα, επρεπε να το βγαλει στην παραγωγη τοτε, κριμα…

    αυτο και το nuvolari του 2003

  • Anestis Genk

    Θυμίζει λίγο bugatti;

    • rous

      Απο μπροστα ξεκαθαρα.

  • DimitrisBXL

    Στα μακρυνα πλεον 90’s το ειχανε φερει στην εκθεση αυτοκινητου στην Αθηνα. Ειχα παθει πλακα, δεν ειχα ξαναδει τοτε κατι παρομοιο σαν πιτισιρικας.

  • Esperto

    Einai tromero apo konta. To exw dei sto mouseio sto Ingolstadt opws kai polla alla pou den perimena oti eixe ftiaksei h Audi. Kai to Nouvolari concept mou arese polu pou phre kapoia stoixeia meta to A5.

  • Mika

    Καθολου ξεχασμενο….Κι αυτο,και το κιτρινο Spyder ηταν απο τα πιο ομορφα Audi των 90ies!!!