audi-avus-quattro-1991-8

Η Audi το 1991 είχε παρουσιάσει στο Τόκιο της Ιαπωνίας ένα πρωτότυπο που είχε κλέψει την παράσταση με τον πρωτοποριακό σχεδιασμό του. Η Γερμανική εταιρία βάφτισε το πρωτότυπό της Avus Quattro και πήρε το όνομά του από την ομώνυμη πίστα που βρίσκεται στο Βερολίνο. Το Avus ήρθε σε μια εποχή που η Audi μας είχε συνηθίσει σε συντηρητικά σχέδια για τα αυτοκίνητα της και μας έδωσε μια ιδέα για τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα που θα ακολουθήσουν τα μελλοντικά σπορ αυτοκίνητα της.

Audi Avus concept

Σχεδιαστικά το αυτοκίνητο διακρίνεται από τις πολλές καμπύλες, τις πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω, τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, τους καθρέφτες που είναι τοποθετημένοι στην επάνω μεριά της πόρτας και έναν αεραγωγό τύπου NACA στην οροφή. Οι τροχοί των 20 ιντσών δεσπόζουν στο σχεδιασμό καθώς καλύπτουν σχεδόν το μισό ύψος από το αυτοκίνητο. Εκτός από το σχεδιασμό του, τόσο κατασκευαστικά αλλά και μηχανικά είχε να επιδείξει κάτι πρωτοποριακό.

Το σώμα του ήταν εξολοκλήρου κατασκευασμένο από κράμα αλουμινίου υψηλής αντοχής και χάρη σε αυτό οι μηχανικοί κατάφεραν να κρατήσουν το βάρος του τετρακίνητου supercar, με τα τρία διαφορικά, στα 1.250 κιλά.

Anniversary magazine Design

Το Avus σχεδιάστηκε για να φορέσει τον W12 κινητήρα της Audi που βρισκόταν όμως στο στάδιο της εξέλιξης εκείνη την εποχή και τη θέση του στο πρωτότυπο πήρε ένα ομοίωμα κινητήρα κατασκευασμένο από ξύλο και πλαστικό. Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος στο κέντρο και η δύναμη στους τροχούς μεταφέρεται μέσω ενός εξατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων και σύμφωνα με την εταιρία ο W12 κινητήρας των 6.000 κ.εκ. θα παρήγαγε 502 ίππους και θα πρόσφερε στο αυτοκίνητο εξαιρετικές επιδόσεις. Από το μηδέν στα εκατό θα χρειαζόταν μόλις 3 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα θα έφτανε τα 334 χλμ/ώρα, όλα αυτά στα χαρτιά βέβαια, αλλά αν δούμε τις επιδόσεις του θωρηκτού της Audi το A8 quattro με τον 6.000 κ.εκ. W12 κινητήρα που φόρεσε το 2001, τα νούμερα αυτά μοιάζουν κάτι παραπάνω από εφικτά.

Το Avus Quattro δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή και φήμες λένε πως η Audi αρνήθηκε πολλές προτάσεις από αγοραστές που ήταν διατεθειμένοι να δώσουν μέχρι και 12 εκατομμύρια δολάρια για να το αποκτήσουν. Το Audi Avus Quattro μπορεί να μη τίμησε με την παρουσία του τους δρόμους αλλά συνεχίζει να στολίζει το μουσείο της εταιρίας που βρίσκεται στο Ingolstadt στη Γερμανία.