Σύμφωνα με την ανεξάρτητη στατιστική αρχή για τα αυτοκίνητα (OFV) της Νορβηγίας, οι πωλήσεις των αμιγών ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων ξεπέρασαν τις μισές των συνολικών νέων αυτοκινήτων που κυκλοφορήσαν στη σκανδιναβική χώρα το 2017.

Πιο συγκεκριμένα έφτασαν το 52,2% (31,3% υβριδικά και 20,9% ηλεκτρικά) όλων των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων το 2017, έναντι 40% του 2016, γεγονός που ενισχύθηκε από τις γενναιόδωρες επιδοτήσεις από την Νορβηγική κυβέρνηση. Το νούμερο αυτό φέρνει πιο κοντά την επίτευξη του στόχου που έχουν θέσει οι αρχές της χώρας για 400.000 ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2020, ενώ από το 2025 και έπειτα, θέλουν κάθε αυτοκίνητο που θα πωλείται να είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Η Νορβηγία θα διατηρήσει την φοροαπαλλαγή και την μη πληρωμή διοδίων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2020, ενώ υπάρχουν πολλά μέρη που προσφέρουν δωρεάν στάθμευση και φόρτιση.

Τέλος, η Νορβηγία παράγει σχεδόν όλη την ηλεκτρική ενέργεια μέσω υδροηλεκτρικών εργοστασίων, με τα πλούσια κοιτάσματα πετρελαίου να τα χρησιμοποιεί για εξαγωγές.

  • στη νορβηγια εχουν χρηματα…εχουν υποδομες για τα ηλεκτρικα……εχουν κινητρα(φοροαπαλλαγες…μη πληρωμη διοδιων….δωρεαν σταθμευση..κτλ) και τα επιδοτει αδρα η κυβερνηση !!!
    το περιεργο θα ηταν να μην τα προτιμα ο κοσμος !!!

    θα ηθελα να δω πως θα κινηθει ο κοσμος οταν κατι απο αυτα θα παψει να ισχυει !!!!

    • Anestis Genk

      Αν ακριβύνει το ρεύμα θα γίνει η κατάστα άμεσα δύσκολη και για όποιον
      δεν έχει αμάξι. Τώρα αν ακριβύνει η μπετζίνα, δεν τον αγγίζει άμεσα
      αυτόν που δεν έχει αμάξι.

      1) ο αδιάφορος θα βαράει το κεφάλι του στον τοίχο που θα εξαρτάται από το ρεύμα, που δύσκολα αποθηκεύεται και εξαρτάται για τα πάντα από αυτό.
      2) ο προτεστάντης θα λέει πως οκ τον πίνουμε αλλά δεν γινόταν αλλιώς να σωθεί ο πλανήτης.
      3) ο φιλάρεσκος (και νεόπλουτος ή wannabe νεόπλουτος) θα λέει τι απολίτιστοι είναι αυτοί της πρώτης κατηγορίας που δεν θέλουν την πρόοδο.