Ανοίγει ο δρόμος για την κατασκευή των πλευρικών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου, μιας και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου που «είχε μπει στο συρτάρι» για τρία χρόνια υπό το φόβο των αντιδράσεων, τελικά εγκρίθηκε προ τριημέρου και αναρτήθηκε στη Διαύγεια (PDF).

Το έργο περιλαμβάνει και τη μετατροπή του κόμβου Βαρυμπόμπης σε «δακτυλίδι» και παρεμβάσεις στους κόμβους Κηφισιάς και Καλυφτάκη. Η λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων στους βασικούς κόμβους της ΠΑΘΕ στην Αττική προβλεπόταν στη σύμβαση του 2007 με τη Νέα Οδό.Τελικώς προχώρησαν μόνο τα πλευρικά διόδια Καπανδριτίου και Μαλακάσας, ενώ με την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης το 2013 απαλείφθηκαν τα πλευρικά διόδια στους κόμβους Λυκόβρυσης και Καλυφτάκη.

Η διαδικασία αδειοδότησης των διοδίων Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου ξεκίνησε το 2014 και ξεσήκωσε αντιδράσεις, με το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής να γνωμοδοτεί αρνητικά, βασιζόμενο στην απουσία ολοκληρωμένου δικτύου παραδρόμων. Κάπως έτσι η υπόθεση «μπήκε στο συρτάρι», καθώς διαδοχικοί υπουργοί Περιβάλλοντος αρνήθηκαν να την υπογράψουν. Το έργο, όμως, δεν ακυρώθηκε και έτσι η υποχρέωση της πολιτείας να το αδειοδοτήσει επαναδιατυπώθηκε. Μάλιστα, ως αποτέλεσμα της καθυστέρησης, το υπουργείο Υποδομών έχει καταβάλει περί τα 7 εκατ. ευρώ σε αποζημιώσεις στη Νέα Οδό (για το διάστημα έως το Μάρτιο του 2017) και έπεται συνέχεια.

1Τι περιλαμβάνουν τα έργα;

Κατ’ αρχάς, πλευρικά διόδια στους κόμβους Αγίου Στεφάνου και Βαρυμπόμπης.

Όσον αφορά στους κόμβους:

Ο κόμβος Βαρυμπόμπης πρόκειται να μετατραπεί σε κυκλικό δακτύλιο πάνω από την Εθνική Οδό. Εκατέρωθεν του κόμβου θα κατασκευαστούν δύο μικρότεροι δακτύλιοι (roundabouts) για να διευκολύνουν τις συνδέσεις με το τοπικό οδικό δίκτυο. Αξιοσημείωτο είναι ότι η σημερινή γέφυρα θα διατηρηθεί και μετά το πέρας της κατασκευής του δακτυλίου και θα μετατραπεί σε χώρο πρασίνου. Να σημειωθεί ότι τα διόδια Βαρυμπόμπης θα λειτουργήσουν όταν δοθεί ο κόμβος στην κυκλοφορία, με εκτιμώμενο χρόνο κατασκευής 1,5 έτος.

Στον κόμβο Κηφισιάς τελικά επελέγη η κατασκευή μιας γέφυρας (αντί για υπόγεια διάβαση, που είχε αρχικά σχεδιαστεί) που θα συνδέει την οδό Ιλισίων με το ρεύμα προς Αθήνα (σήμερα η κίνηση αυτή δεν είναι δυνατή). Επίσης, θα πραγματοποιηθούν κάποιες προπαρασκευαστικές εργασίες στον κόμβο Καλυφτάκη, σύμφωνα με το σχέδιο που υπάρχει στο υπουργείο Υποδομών. Το σχέδιο αυτό περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός νέου κλάδου εξόδου από την Αττική Οδό προς Λαμία (σήμερα η κίνηση αυτή εξυπηρετείται από μια λωρίδα στον κόμβο Μεταμόρφωσης), καθώς και την επέκταση της λεωφόρου Κύμης, αν ποτέ αυτή υλοποιηθεί. Τα σχέδια βρίσκονται υπό συζήτηση ανάμεσα στη Νέα Οδό και στο υπουργείο Υποδομών, καθώς δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις.

Πάντως, η τοπική κοινωνία στις περιοχές που επηρεάζονται άμεσα είναι διχασμένη. Από τη μια πλευρά, πολλοί μόνιμοι κάτοικοι μετακινούνται καθημερινά προς/από Αθήνα όπου εργάζονται, διαδρομή για την οποία θα επιβαρυνθούν ξαφνικά με διόδια.

Από την άλλη πλευρά, τα πλευρικά διόδια θα ανακόψουν την «εισβολή» των φορτηγών στους παραδρόμους προς αποφυγή των διοδίων Αφιδνών, πρακτική που δημιουργεί σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα (η κίνηση φορτηγών στους παραδρόμους ήδη απαγορεύεται διά νόμου, αλλά για να ισχύσει η απαγόρευση πρέπει κάποιος να την εφαρμόσει).

  • Ο Μπαφοντίνας

    Έεεετσι #ελπίδα και #αξιοπρέπεια θέλατε ασάλιωτους σας πάνε οι Αριστεροί ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ του Τσέ Παπάρα.
    Στο μεταξύ ο κος ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ Χρήστος Παναγής έχει διοριστεί μετακλητός στο πρωθυπουργικό γραφείο!
    Σας χάλασε;Δεν νομίζω,πληρώστε ΚΟΡΟΙΔΑ όσο υπάρχουν χαζοί που θα πιστεύουν σε σκισίματα μνημονίων με έναν νόμο με ένα άρθρο και σε μεγάλους νταουλιέριδες θα υπάρχουν και επιβήτορες που θα μας γλεντάνε ανελέητα.
    Κανας σύντροφος θα βγεί να μας πεί τελικά ποιοί είναι οι ΠΡΟΔΟΤΕΣ,οι ΔΩΣΙΛΟΓΟΙ και οι προσκυνημένοι στα 4;

    • freedoom1013

      Κάτσε ρε μάστορα που πήρες φόρα. Μόνο τον τίτλο διάβασες;
      “Η λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων στους βασικούς κόμβους της ΠΑΘΕ στην Αττική προβλεπόταν στη σύμβαση του 2007 με τη Νέα Οδό.
      Έχει κι ο ΣΥΡΙΖΑ πολλά χάλια, αλλά μην τα τσουβαλιάζουμε όλα.

      Προσωπικά ξεχωρίζω την τελευταία φράση του άρθρου. Όλη η Ελλάδα, σε αυτή τη φράση.

    • παντως αμα θελεις…κανεις μια τροπολογια και τα αλλαζεις ολα !!! εγω αυτο ξερω !!!
      οπως και τωρα συριζα….εχει ψηφισει μετρα που θαεχουν ισχυ απο το 2019 αν θυμαμαι καλα….. αν το 19 δεν ειναι κυβερνηση ….να μου το θυμηθεις οτι σαν αντιπολτευση θα το κραζει…ενω ο κουλης θα εχει να λεει πως ετσι τα βρηκε……το γνωστο παραμυθι των μεν και των δε…..για να μην μιλαει κανεις !!

    • John

      Καλημέρα. Όσον αφορά νόμους, όντως αλλάζουν είτε με νέο νόμο, είτε με τροπολογία. Όταν όμως ο νόμος κυρώνει σύμβαση δεν αλλάζει εύκολα διότι υπάρχουν ρήτρες που είναι δεσμευτικές και για τις δύο πλευρές.

    • John

      Καλημέρα. Όσον αφορά νόμους, όντως αλλάζουν είτε με νέο νόμο, είτε με τροπολογία. Όταν όμως ο νόμος κυρώνει σύμβαση δεν αλλάζει εύκολα διότι υπάρχουν ρήτρες που είναι δεσμευτικές και για τις δύο πλευρές.

    • John

      Καλημέρα. Όσον αφορά νόμους, όντως αλλάζουν είτε με νέο νόμο, είτε με τροπολογία. Όταν όμως ο νόμος κυρώνει σύμβαση δεν αλλάζει εύκολα διότι υπάρχουν ρήτρες που είναι δεσμευτικές και για τις δύο πλευρές.

    • εξαρταται το τι οριζοταν στη συμβαση !! σε ολα ιπερυσχει η λογικη !!! ασχετα που πολλες φορες κανουμε πως δεν το βλεπουμε το αυτονοητο !

    • apostolos32

      Γιατί, δεν μπορεί να γίνει αλλαγή στην σύμβαση;;Πως έγινε με τα πλευρικά διόδια της Λυκόβρυσης και της Καλυφτακη;; Πιο πολύ θυμώνουμε με αυτούς τους απατεώνες,γιατί ήταν στα κάγκελα και ο Τσίπρας και όλα τα πρωτοκλασάτα στελέχη του. Δεν ήξεραν τότε την σύμβαση που φώναζαν για αλλαγές??Όσο για την τελευταία παράγραφο που λες, θα μπορούσαν να πάρουν τα 80 άτομα που φυλάγουν το άδειο σπίτι του Φλαμπουραρη(γιατί αυτός μένει αλλού) και να αστυνομευσουν τον παράδρομο. Νομίζεις πως είναι δύσκολο??Μια τυχαία ημέρα ανά εβδομάδα να έκοβαν κλήσεις,τότε δεν θα διακινδυνευαν να περάσουν από εκεί τα φορτηγά. Λυπάμαι,αλλά φτηνή δικαιολογία και άδικη

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Κάριες είναι και οι προηγούμενοι και τα σημερινά φιλαράκια τους.
      Συνεννοημένοι ΠΡΟΔΟΤΕΣ όλοι μαζί.
      Απλά από την κλεπταπολίτευση, έφεραν τον λογαριασμό στον σανολαό που κούναγε τα βρωμοσημαιάκια τους.

    • καμμενη γη αφου βρηκαν !!!! κλασικη καραμελα !!! :-P

  • Bon Viveur

    Δώσε πόνο Αλέκση στους μωρούς!!

    • o πονος της αριστερας ειναι γουστοζικος !!! :-P

    • Bon Viveur

      Όσο με πληγώνεις τόσο με πορώνεις… 😂😂😂😂

    • για μια στιγμη νομιζα πως το εγραψες με ”γαλλλλικη προφορα”’ και το πληγωνεις νομιζα ειναι πληρωνεις !!!!! :-P

    • Bon Viveur

      😂😂😂😂 έγραψες!

  • kostasSC

    ΝΑ ΞΥΠΝΗΣΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΚΑΨΟΥΝ !!!

  • NIKOS HomoAkatastatus

    Κάποιο αναρχοκομμουνιστογίδι αεροπόρος της κακιάς ώρας εδώ μέσα,
    καυχιόταν πως θα πήγαινε στρατα-στρατούλα από τους παράδρομους,
    για αποφυγή διοδίων. : )
    Ρουφάτε ατελείωτα σανογίδια. : )
    Και τα σπίτια σας παίρνουν και το φαί και τα σάπια αυτοκίνητα τα έχετε χωρίς καύσιμα,δρόμοι πανάκριβοι και τα ΜΜΕ πανάκριβα και θα είστε καμπούμ αγκαλίτσα με τα ορκς που γουστάρετε.

  • Kerx

    Ωραία δικαιολογία για νέα διόδια “τα φορτηγά χρησιμοποιούν αυτές τις εισόδους για αποφυγή διοδίων”. Ωραία τώρα απλά θα μπαίνουν όλα τα φορτηγά από Κηφισιά, μεγάλη επιτυχία.