Το Fiat Tipo έκανε το ντεμπούτο του στις 26 Ιανουαρίου 1988 και σήμερα γιορτάσει τα 30 του χρόνια. Το μοντέλο ήταν ο διάδοχος του Fiat Ritmo, το οποίο είχε με την σειρά του αντικαταστήσει το Fiat 128. Από το 1100, τα αυτοκίνητα Fiat μεσαίου μεγέθους έχουν οδηγήσει τις Ιταλικές οικογένειες και όχι μόνο στους δρόμους της κοινωνικής, οικονομικής και τεχνολογικής ανάπτυξης στην Ιταλία και την Ευρώπη. Ευθύς εξαρχής, αναδείχθηκαν σαν η τέλεια επιλογή για πολλούς νεαρούς επαγγελματίες και για οικογένειες που αναζητούσαν ένα πρακτικό, μοντέρνο και κομψό προϊόν.

Το Fiat Tipo του 1988 είχε κατασκευαστεί επάνω σε μία από τις πρώτες εφαρμογές αρθρωτής πλατφόρμας η οποία προέβλεπε το concept της οικογένειας που εκφράζεται από το σημερινό Tipo και στις τρεις παραλλαγές του. Το πλαίσιο του ήταν ο ακρογωνιαίος λίθος για άλλα μοντέλα της Fiat, όπως για παράδειγμα το Fiat Tempra, για το οποίο υπήρχαν διαθέσιμα ένα αμάξωμα παραδοσιακού saloon και ένα station-wagon. Τριάντα χρόνια το Tipo προσφέρεται ως 4-θυρο, ως 5-θυρο και ως Station Wagon.

Πίσω το 1988, δημιουργήθηκε «θόρυβος» για τις εξαιρετικά σύγχρονες και λειτουργικές τεχνολογικές καινοτομίες του Tipo: τα ηλεκτρονικά ψηφιακά όργανα στο επίπεδο εξοπλισμού “Digit” ήταν ενσωματωμένα μέσα σε ένα ειδικά σχεδιασμένο πίνακα οργάνων που με την σειρά του ενσωματωνόταν στο ταμπλό. Τα ψηφιακά όργανα σε αυτό το επίπεδο εξοπλισμού ήταν κορυφαίας τεχνολογίας όσον αφορά την λειτουργικότητα και την εργονομία και παρείχαν εξαιρετική αναγνωσιμότητα.

  • xtra

    Πάντως, αφού δεν το παρήγαγαν για αρκετά χρόνια (αλλα το bravo), μάλλον κλείνει λιγότερα χρόνια, και με διακοπή στο ενδιάμεσο… Και το ηλεκτρονικό καντράν της delta ήταν εξίσου αλλού… :-)

  • Smartass

    Το Tipo είναι ένα επαναστατικό Fiat γιατί το αμάξωμα – σασί του ήταν κατασκευασμένο
    από γαλβανισμένοo ατσάλι.

    ”Launched in 1988, it started us all talking in earnest about platform-sharing technology, several years before VW and the rest embraced it. And it was the first affordable Fiat to be made entirely in galvanised steel.”

    https://www.autocar.co.uk/opinion/new-cars/first-generation-tipo-started-new-era-fiat

  • Christos Dimou

    Το 2ο αμάξι μου, με το οποίο απο το 1995 ως και το 2005 έκανα 140,000 χιλιόμετρα. Κάπου στα 170,000 χιλιόμετρα άρχισε να παρουσιάζει προβλήματα (αγορά μεταχειρισμενο με 80,000). Μέχρι τα τέλη του 2005 μου είχε φάει πολλά λεφτά για να παραμείνει αξιομαχο, έπινε τη βενζίνη σαν μπεκρης (1.6 ie κινητήρας με μόνο ψεκασμο και το πολύ 75 άλογα). Πολύ κοντό κιβώτιο ταχυτήτων με την 5η στα 130 κοντερισια να θέλει 4000 σαλ.

    Χώροι οκ. Ποιότητα κύλισης καλή. Τα ηλεκτρονικά αντεξαν περιεργως πως αλλά το κιβώτιο είχε πολύ αδύνατο συγχρονιζε στο κατέβασμα στη 2α. Παρολο τα 165αρια ελαστικά στεκοταν καλά στο δρόμο και ήταν άνετο αν και θορυβωδες. Το εσωτερικό του ήταν ποιοτικό (είχε τη βελουδινη επένδυση) και τα καθίσματα ήταν σχετικά αναπαυτικα.

    Στον αυτοκινητόδρομο απο 7.5 λίτρα και πάνω στην πόλη στα 11.5 λίτρα. Επιδόσεις με δυσκολία τα 170 στο κοντερ με τον κινητήρα να πετάει στα 5300 σαλ.