Μέχρι το τέλος του 2019 θα έχουν αντικατασταθεί οι περισσότεροι σταθμοί διοδίων από τους εθνικούς δρόμους, για να υλοποιηθεί η εφαρμογή του συστήματος αναλογικής χρέωσης, μέσω της εγκατάστασης δορυφορικών διοδίων.

Σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη, η υπουργική πρόταση προβλέπει – μεταξύ άλλων – την εγκατάσταση συστήματος δορυφορικής τεχνολογίας για την οπτική αναγνώριση των πινακίδων σε όλο το εθνικό δίκτυο. Αυτή η απόφαση αναμένεται να οδηγήσει σε δραστική περικοπή (άνω του 50%) του συνολικού προσωπικού που εργάζεται μέχρι και σήμερα στους σταθμούς των διοδίων και αριθμεί ήδη συνολικά 3.360 άτομα.

Το σχέδιο αναμένεται να ενεργοποιηθεί, μέσω της προκήρυξης διαγωνισμού ύψους 400,5 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο του 2018 και κινείται στη λογική της κρατικοποίησης του ταμείου των διοδίων που έως και σήμερα βρίσκεται στη δικαιοδοσία της εκάστοτε παραχωρησιούχου εταιρείας ξεχωριστά. Διαχειριστής του νέου ταμείου, θα είναι η νεοπαγής Υπηρεσία Οδικών Τελών, η οποία θα έχει ενισχυμένες εξουσίες κι αρμοδιότητες, με γνώμονα την τροπολογία Σπίρτζη.

Η νέα Υπηρεσία Οδικών Τελών φημολογείται ότι θα στελεχωθεί με προσωπικό που προγραμματίζεται να ξεπεράσει τα 400 άτομα ενώ θα αναλάβει την είσπραξη, την εκκαθάριση και την απόδοση στους ιδιώτες των διοδίων κατόπιν διαπραγμάτευσης με τους παραχωρησιούχους και πρωτίστως τις τράπεζες. Παράλληλα η νέα υπηρεσία, θα εποπτεύσει το σύνολο των οδικών έργων της χώρας με δικό της προσωπικό και θα λογοδοτεί απευθείας στον υπουργό Υποδομών. Η ίδια θα διαχειριστεί και λειτουργήσει το ηλεκτρονικό σύστημα αναλογικών διοδίων που θα προκύψει από την διαγωνιστική διαδικασία που προκηρύσσει το υπουργείο στις 20 Φεβρουαρίου.

Το κόστος του αναλογικού συστήματος θα επωμιστεί ο κρατικός προϋπολογισμός, αρχής γενομένης από φέτος που προβλέπεται η δέσμευση ποσού 100 εκ. ευρώ που εκτιμάται ότι θα διατεθεί για την εγκατάσταση του συστήματος στην Εγνατία Οδό. Για το 2019 προβλέπεται να εξαπλωθεί και στους άλλους αυτοκινητοδρόμους με την διάθεση 270 εκ. ευρώ. Το υπόλοιπο ποσό θα κατανεμηθεί με ετήσιες δαπάνες περίπου 10 εκ. ευρώ από το 2020 έως το 2022. Από την υποχρέωση αυτή εξαιρούνται οι παλαιότερες συμβάσεις της Αττικής Οδού και της Γέφυρας Ρίο-Αντίρριο.

  • Kalathakia

    Είναι μ*****ες; Την μια στο επόμενο διάστημα ανοίγουν καμιά 10αριά σταθμούς και απο την άλλη μέχρι το 2019 θα καταργηθούν όλοι οι σταθμοί. Είναι δυνατόν;! Πεταμένα λεφτά!

    • Contor

      Μεταξύ μας τώρα πεταμένα δεν είναι… όλο και κάποιες τσέπες επωφελήθηκαν και κονομήσαν χοντρά….

    • Kalathakia

      Μεταξύ μας. Μην βγεί παραέξω 😂

  • ο σπίρτζης είναι ο ίδιος που μας χρέωσε για το ηλεκτρονικό εισητήριο στα μμμ, είδατε πόσο δούλεψε και αυτό. φαντάσου τώρα δορυφορικά διόδεια, μιλάμε θα πεθάνουμε από τα γέλια. θα μας τα στέλνουν σπίτι ή μέσω taxisnet, δεν την παλεύω άλλο γεια

  • Spiros Athanassopoulos

    Μιλαμε..τακατακατακτααααα, τακατακακαταααααα. Ο παιζων του πεους!!!!

  • Tsou Kostas

    ουτε μια στο εκατομμύριο.

  • freedoom1013

    Γελάνε και τα μπετά που ρίχναμε πριν κάτι μήνες…
    Η μ*λ*κ#α τελικά είναι ανίκητη.

  • apostolos32

    Κατέβηκα Πάτρα την προηγούμενη εβδομάδα και είδα ότι οι αλήτες έχτισαν νέα διόδια πριν από το Αίγιο,όπου δεν υπήρχαν και επιπλέον μπαίνοντας στην Πάτρα πλέον πληρώνουμε ,ενώ πριν πλήρωνες στην κατεύθυνση μόνο προς Αθήνα.Αλήτες του κερατα.

  • kai καπως ετσι ο δημαρχος της καρδιας μας…αποστολος θα πει οτι εριξε τα διοδια !!! :-D

  • ionized

    Σπίρτζη κοψε αυτο που καπνιζεις..η δωσε και σε εμας

  • anagnwsths

    Στη χώρα που στους μισούς πεθαμένους ήρθε ο ΕΝΦΙΑ, ιδιοκτήτες που πούλησαν το όχημά τους χρόνια πριν, καλούνται να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας. Στη χώρα που δεν ξέρει τον ακριβή αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων , στη χώρα που ο πάνω όροφος μιας δημόσιας υπηρεσίας δεν έχει επικοινωνία με τον κάτω , στην χώρα που για ένα χαρτί που σε άλλες χώρες έχει καταργηθεί , καλείται ο πολίτης να χάσει 2 μέρες.
    Σε αυτή τη χώρα θα ελέγχουν τις πινακίδες δορυφορικά?

    Υ.Γ
    Έχουν να χαλάσουν σπίτια , θα βλέπει η γυναίκα πως αντί για επαγγελματικό ταξίδι στη Θεσσαλονίκη , ήρθε λογαριασμός στο σπίτι απο τα δορυφορικά διόδια της Πάτρας.

    Υ.Γ 2
    Προφανώς ο βλαμμένος κνίτης μπέρδεψε το σύστημα διοδίων με κάμερες όπως πχ στην Ιταλία με το δορυφορικό κατασκοπευτικό υπερόπλο των ΗΠΑ που ζουμάρει και μπορεί να δει αριθμό κυκλοφορίας απο το διάστημα.

    • John

      Μάλλον ζεις σε άλλη χώρα και έχεις χάσει κάποιες εξελίξεις. Δεν λέω, σε κάποια έχεις δίκιο, αλλά αυτό δεν αποτελεί δικαιολογία να τα ισοπεδώνεις όλα. Διότι, το γεγονός ότι σε κάποια πράγματα δεν έχει πάει μπροστά αυτή η χώρα, οφείλεται αποκλειστικά και μόνο σε εμάς τους πολίτες και όχι στον κάθε Σπίρτζη.

    • John

      Μάλλον ζεις σε άλλη χώρα και έχεις χάσει κάποιες εξελίξεις. Δεν λέω, σε κάποια έχεις δίκιο, αλλά αυτό δεν αποτελεί δικαιολογία να τα ισοπεδώνεις όλα. Διότι, το γεγονός ότι σε κάποια πράγματα δεν έχει πάει μπροστά αυτή η χώρα, οφείλεται αποκλειστικά και μόνο σε εμάς τους πολίτες και όχι στον κάθε Σπίρτζη.

    • anagnwsths

      Δυστυχώς σε αυτή τη χώρα μένω. Θα ήθελα , αν σου είναι εύκολο, να μου πεις ποιες εξελίξεις έχω χάσει ?

    • John

      Από που να αρχίσω και που να τελειώσω. Ενιαία Αρχή Πληρωμής (επειδή ανέφερες ότι δεν ξέρουμε τον ακριβή αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων) διασταύρωση στοιχείων για τα τέλη κυκλοφορίας (σε ποιον άραγε ήρθαν τέλη για αυτοκίνητο που πούλησε χρόνια πριν αλλά ακόμα κι αν ήρθαν διορθώνεται αυτόματα μέσω taxis), νέοι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι, κλπ τα οποία είτε έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και πρόκειται να γίνουν λόγω ευρωπαϊκών υποχρεώσεων είτε εκσυγχρονισμός σε διάφορους τομείς του δημόσιου τομέα λόγω ευρωπαϊκών οδηγιών.
      Πέραν των ανωτέρω θα σου πω ένα παράδειγμα. Όπου πρόκειται να μπουν ανεμογεννήτριες οι οποίες παράγουν φθηνό, ανεξάντλητο και προπαντός καθαρό ρεύμα, εγείρονται εμπόδια από διάφορα “γίδια” δήθεν οικολόγους κλπ που παρασύρονται από λογής λογής συμφεροντολόγους, (είτε πρόκειται για επιχειρηματίες, είτε για πολιτικούς αντιπάλους) με αποτέλεσμα να καθυστερούν τα πάντα.
      Άρα λοιπόν, δεν θέλω να ξανακούσω “δυστυχώ σε αυτή τη χώρα ζω” γιατί όπως σου προανέφερα ΕΜΕΙΣ φταίμε, πρώτα απ΄όλα. Εικόνα σου είμαι κοινωνία και σου μοιάζω.

    • anagnwsths

      Αναφέρεις μερικές δράσεις του ελληνικού δημοσίου που έπρεπε να λειτουργούσαν 20 χρόνια πριν σαν “εξελίξεις”. Περιττό να σου πω οτι δεκάδες άρθρα για την ΕΑΠ , καταδεικνύουν ασυμβατότητες αφού προσμετράν και υπαλλήλους που βγήκαν στην σύνταξη το έτος της απογραφής.
      Οι αυτοκινητόδρομοι, είναι απο τους ακριβότερους σε σχέση με το επίπεδο κύλισης – άνεσης που παρέχουν. Θα ήταν αποδεκτοί αν με αυτά που παρέχουν στοίχιζαν 60% των χρημάτων. Για να μην αδικώ , ορισμένες εταιρίες τα βρήκαν σκούρα με το υπέδαφος αλλά όχι να μιλάμε για εξέλιξη με κόστος ανα χιλιόμετρο διπλάσιο των ευρωπαϊκών . Να μην αναφέρω το φιάσκο με τα ανασφάλιστα , με τα μη ελεγμένα απο τα ΚΤΕΟ ,
      Το πρόβλημα με τις ανεμογεννήτριες είναι οτι οι υποστηρικτές τους τις θέλουν στην γειτονιά των άλλων αλλά όχι στην δική τους. Διαφωνώ με το “εμείς φταίμε” . Εκατοντάδες Έλληνες μετανάστευσαν και ζουν σαν κύριοι σε πολιτισμένα κράτη. Δεν ευθύνεται το άτομο. Πως θέλεις να συμπεριφερθώ όταν πεθαίνω και μου ζητάνε φακελάκι για να βρω κρεβάτι ή να χειρουργηθώ ?
      Τι θέλεις να κάνω όταν έρχονται να βεβαιώσουν παράβαση που βασίζεται σε αυθαίρετες νομοθεσίες γραμμένες στο πόδι?
      Πως να αντιδράσω όταν στα σχολεία της δωρεάν παιδείας απεργούν 100 μέρες τον χρόνο?
      Τι ζητάς από ένα λαό που βλέπει την ατιμωρησία γύρω του?
      Δεν φταίει ο λαός μας αγαπητέ, φταίει το οτι για δεκαετίες είναι όμηρος μιας οργανωμένης μαφίας.
      Πόσο πιθανό είναι Έλληνας να κλέψει την εφορία στην Γερμανία ή να μην πληρώσει διόδια στην Ιταλία ? Να δώσει φακελάκι στην Αυστραλία ή να προσπεράσει την ουρά στο 1 και μοναδικό ταμείο για κάποιο ανόητο χαρτί ?

  • Yiannis P

    Αυτό που θα έπρεπε να γίνει είναι αυτό που γίνεται σε πολλές χώρες στο εξωτερικό. Υπάρχει ένα μικρός δέκτης που τον βάζεις στο παρπρίζ και αγοράζεις κάρτες και το γεμίζεις λεφτά, για παράδειγμα 50 ευρώ. Στην εθνική αντί για διόδια υπάρχουν απλά μία μπάρα στο δρόμο ψηλά ώστε να χωράνε και νταλίκες από κάτω και μόλις περνάς σου αφαιρεί από την δέκτη το αντίτιμο του διοδίου. Έτσι γλιτώνεις και αυτό το χάλι που επικρατεί εδώ που σταματάς κάθε 50 χιλιόμετρα.