Κομπρέσορας ή turbo; Ο Jason Fenske στο νέο video του Engineering Explained παρουσιάζει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του κάθε τύπου, ενώ προσπαθεί να μας πει ποιος από τους δύο τύπους είναι καλύτερος γι’αυτόν.

  • Smartass

    To καλύτερο από τα δύο είναι η Ατμόσφαιρα.

    • γιατι ???

    • Smartass

      Γιατί οι κινητήρες αυτοκίνητων με υπερπλήρωση είναι ειδικού χειρισμού.
      Απαιτούν γνώση, επίσης απαιτούν συχνή και καλή συντήρηση γιατί πολύ εύκολα βγάζουν βλάβες.

    • Gmph fast

      Άμα θέλεις απλά κάτι να μην σε ζαλίζει και δεν σε νοιάζουν επιδόσεις κτλ. τότε ναι, η ατμόσφαιρα είναι καλύτερη.
      Άμα θες πολύ γκάζι τότε η ατμόσφαιρα απαιτεί πολύ ειδική κατασκευή και τότε μπορεί (από οικονομικής πλευράς) να σε συμφέρουν και τα δύο το ίδιο.

    • αρα μιλας για αξιοπιστια και μακροζωια…….

    • Demetris Katsaris

      Φίλε το καθε τι, πρέπει να το μάθεις για να το χαρείς.
      Ναι, πρέπει να είσαι προσεκτικός την ώρα που θα επέλθει το boost και στην τελική, και αυτό έχει την χάρη του.
      Έπειτα, τα ατμοσφαιρικά οχήματα υψηλών επιδόσεων, είναι πολύ πιο ακριβά σε σχέση με αυτά που διαθέτουν υπερπλήρωση και έχουν την ίδια ισχύ αλλά σχεδόν πάντα με μεγαλύτερη ροπή.

      Το κάθε τι έχει την χάρη του.

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Το ειστε σεβαστικα υπεργηρος με γνωσεις ελαφρος προσφατης της, των εποχης των παγετωνων το σεβομαι και το φρονω.
      Αλλα την ημιμαθεια και τον ξερολισμο ειναι να τον καμαρωνει κανεις.
      Απλα σας γνωστοποιω Πανσοφε μυστη ,οτι δεν χρειαζεστε δελτιο καταληλοτητας ουτε ειδικο γνωστικο αντικειμενο για να λειτουργήσετε υπερτροφοδοτουμενος κινητηρες.

    • Smartass

      Δεν έχει πλάκα αν δεν μου την παίσετε ολη η παρέα των γνωστών και μη εξαιρετέων ψευδωνύμων!!!
      :D

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Εσεις Πανσοφε μυστη ,περπατε στο ισιωμα και σκονταφτετε μοναχος,ξεπερνατε και τον ΓΑΠ !!!!!!
      Μιλωντας για παρεα ,μου επικοινωνουν πως ετοιμαζεστε με τα υπολοιπα μελη της πενταμελης συνθεσης να αναβιωσετε τη δικη της Νυρεμβεργης!

    • Smartass

      Δεν σκοντάφτω με τίποτα διότι το 90% των υποδημάτων μου είναι μάρκας Caterpillar ή CAT.
      ;)

    • Ψυχίατρος

      Αύριο θα βρεθούμε;

    • Smartass
    • Demetris Katsaris

      Εκεί στην Γερμανία, στο πανεπιστήμιο, για πόσα mg καυσαερίου ήταν το πρόγραμμα που ακολουθούσες?
      Πόσες ωρες έκλεισες στην αίθουσα με τα αέρια?
      Στα πόσα psi εισουν εκτεθειμένος?

      Ρωτάω για μια δική μου έρευνα.

      Να ξέρω τι φταίει ο μέσος αναγνώστης / επισκέπτης που θέλει να δει απόψεις και διαβάζει τρολιες!
      Δεν χρειάζεται αυτό που κάνετε. Δεν εξυπηρετεί κάτι.
      Καλό θα ήταν να σταματήσει.

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Αυτα που γραφεις,να τα γραφεις σε ΟΛΟΥΣ,και οχι κατα το δοκουν.

    • Demetris Katsaris

      Το εν λόγω προφιλ έχει γινει μαλλον μόνο για τρολιες. Κάπου έχει καταντήσει κουραστικό.
      Αυτό διάβασα τωρα. Ενοχλήθηκα. Θα προσπαθήσω να το εφαρμόζω πιο συχνά όταν προσέξω αλλά σχόλια παρόμοια.

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Ευχαριστω,και θελω να το πιστευω για εσας.

    • Scooby r22b

      Και εγώ τρόλακας είμαι Δημήτρη :-D

    • Nikolaos Charisoglou

      Μετα απο τρεις μερες κλεισμενος σε δωματιο με 100νοχ καυσαέριων και δυο μερες μαστιγωμα σε γερμανικο Πανεπιστήμιο νιωθω καλα .das auto

  • vwgt

    το καλυτερο ;; μα ασφαλώς και τα δυο μαζι….
    α ρε TSI ( οι πρωτοι οι πραγματικοι tsi) :)

    • Nikolaos Charisoglou

      Το καλύτερο για τα συνεργεία και τους μάστορες

    • vwgt

      δεν ξέρω αν μιλάς εκ πείρας. η δικιά μου εμπειρια πάντως μετα απο 11 χρονια και 160+ k km είναι διαφορετική.

    • Nikolaos Charisoglou

      Εννοείται με 140 του γαμπρου θες με 170 μιας πρώην με τα 160 του κολλητού ολα τα οδηγησα και για αρκετό διαστημα ολα μοτερ πρόβλημα κομπρεσσορα της πρώην και του γαμπρού δηλαδη ζημια κοντα στο 1000 μαζι με ψυγειο και του κολλητού μοτερ.οποτε μην μου λετε για tsi

    • vwgt

      κατάλαβα… πικρη εμπειρια λοιπόν… ευτυχώς για εμενα ολα καλά -ΕΩΣ ΤΩΡΑ. :)

    • xoul

      Εισαι απο τους πολυ τυχερους!Και εγω ολο προβληματα ακουω για τα tsi και γενικα, αλλα και απο δικο μου ανθρωπο με την εκδοση με τα 140 που δεν προλαβαινει συνεργειο…

    • DJ_D

      Το παλιό TSI το ορθόδοξο;
      Οι άλλοι γιατί δεν είναι πραγματικοί TSI;

    • Nikolaos Charisoglou

      Οχι το καθολικο αωστος

    • vwgt

      τοτε που το tsi ήταν ακρωνυμιο του
      Twincharged Stratified Injection…
      τωρα θες να το πεις ορθοδοξο, καθολικο πες το όπως θες…

    • DJ_D

      Ε, τώρα έγινε Turbocharged Stratified Injection …

    • Pandal

      Α ρε tsi…. τεχνολογια του 80 που ξεθαψες και το παιζεις πρωτοπορος

    • vwgt

      Τώρα αυτό είναι απάντηση σε αυτό που λέω;;;; Ποιος μίλησε για πρωτοπορία;;;; ελεος πια με την αλλεργία ορισμένων….

    • Pandal

      δεν απαντησα… μια παρατηρηση εκανα σε μια τεχνολογια που θεοποιειτε μερικοι… οσο για την αλλεργια εγω δεν εχω προβλημα για εσενα δεν ξερω αλλα για τους tsi το επιβεβαιωνουν πολλοι αλλεργιολογοι-μηχανικοι-σθνεργεια

    • Pandal

      δεν απαντησα… μια παρατηρηση εκανα σε μια τεχνολογια που θεοποιειτε μερικοι… οσο για την αλλεργια εγω δεν εχω προβλημα για εσενα δεν ξερω αλλα για τους tsi το επιβεβαιωνουν πολλοι αλλεργιολογοι-μηχανικοι-σθνεργεια

    • vwgt

      ok… αφου το θετεις ετσι λοιπον την επομενη φορα που θα θες να κανεις απλα ενα σχολιο και οχι να απαντησεις
      α) μην πατήσεις “reply”
      β) να μη χρησιμοποιησεις κομάτι της φράσης αυτου που “ΔΕΝ του απαντας” (ετσι και αλλιως είναι κάπως ειρωνικο δε νομίζεις;)
      αυτα καλα χλμ και οχι αντισταμινικά πριν την οδήγηση…

    • Pandal

      Η ειρωνεία είναι οτι αλλος εχει αλλεργία εδω περα και δεν του αρεσουν οι παρατηρησεις ή οι διευκρινησεις.
      Στην οδήγηση μόνο καφέ, σε ξυπνάει και σε άλλους τομείς!!!

    • vwgt

      Παρατήρηση/διευκρίνηση ή απάντηση;;; αν ειναι κάτι από τα πρώτα μην κάνεις reply… τι δεν καταλαβαίνεις;;;;; είναι αρκετά απλό δε νομίζεις;;;;;(ειδικά μετά ατό 1300+ σχόλια θα έπρεπε να το έχεις μάθει….)
      οσο για το ποιος κάνει εξυπνάδες και ειρωνείες … ασε δεν είμαστε 15χρονα…. άλλωστε ελπίζω να είδες πως και τι απάντησα σε άτομα που στηρίζουν την αποψη τους σε αυτοκίνητα φιλων και όχι σε αυστηρά προσωπική εμπειρία…
      τελος αν περιμένεις απο τον καφέ για να ξυπνήσεις….. τι να σου πω…. γυρνα πλευρό και όνειρα γλυκα….

    • Pandal

      Η συμπεριφορα σου ομως ειναι σαν 15 χρονο που δεν σηκωνει κουβεντα..παρατηρηση.. διευκρινηση.. απαντηση… παρτο οπως θες.
      Σε περιπτωση που δεν το εχεις καταλαβει…. ανταλασουμε γνωσεις και εμπειριες ειτε προσωπικες ειτε φιλων και συνηθως η αληθεια ειναι καπου στη μεση!!!
      Εγω πρωτιμαω τον καφε… αλλοι πρωτιματε τα αντισταμινικά…για να μην σε ξεβολεψουμε γτ μαλλον εσυ εισαι αυτος που δεν αλλαζει πλευρο, θα σου λεμε παντα ΝΑΙ!

    • vwgt

      ετσι ετσι ο,τι πεις…
      καλημέρα….

  • rous

    Turbo all the way.

    • δηλαδη προτιμας ενα V6 turbo στα 600ps……απο ενα V10 sta ιδια αλογα ????

    • rous

      Προτιμώ τον V8 biturbo της Mercedes από οποιοδήποτε ατμοσφαιρικό εκεί έξω για να σου δώσω να καταλαβεις. Καλά χρυσά όλα, αλλά αυτή ροπή από τις 1500 στροφές δεν την βρίσκεις με άλλον τρόπο.

    • αποψη μου…μετα απο ενα σημειο οι επιδοσεις δεν παιζουν ρολο….και υπερτερει η αισθηση !!!
      αντιθετα στα μεχρι 300+ αλογα……αν πρωταρχικος σκοπος ειναι οι επιδοσεις….το turvo ειναι μονοδρομος !!!

      παντως για μενα στα πολλα κυβικα….αμα ηθελα και τρελες ροπες οπως λες….θα προτιμουσα V12 με μπαταρια !!!! υβριδικο σε λεω !!!! :-P

    • rous

      Κοιτά να σου πω την αλήθεια δεν έχω μπει σε κάτι γρηγορότερο από 400 άλογα. Ποσό μάλλον ατμόσφαιρα. Όποτε δεν έχω πλήρη εικόνα.

      Υβριδικό V12 με μπαταρια το θες επειδή κατά βάθος είσαι οικολόγος Ε; Χαχαχα

    • ουτε εγω…απλα απο αυτα που βλεπω ατο ιντερνερ μιλαω…..

      λες να ειμαι οικολογος και να μην το ξερω ??????? :-P παντως το ρευμα αναπληρωνει χαλαρα τη ροπη που δεν εχει η ατμοσφαιρα σε σχεση με ενα turbo….αλλα αντιθετα κραταει τον κορυφαιο ηχο !!!! :-D

  • Anestis Genk

    Στα ίδια άλογα μάλλον ατμόσφαιρα.

    • 140 αλογα….πχ 2000cc ατμοσφαιρα ή 1400 turbo ???

    • Anestis Genk

      αν μας νοιάζει μόνο η οδηγική χαρά, 2000 ατμόσφαιρα, πχ renault clio wiliams, δεν θυμάμαι να το λέγαν ψωφίμι:P

    • μιλας για κατι ιδιαιτερο…για μια πολεμικη μηχανη….. εγω με το παραδειγμα που σε ειπα….μιλαω για κατι καθημερινο !!
      παντως ψοφημι δεν το ελεγες……αλλα ουτε και εσπερνε!!!!

    • DJ_D

      1400 turbo για καθημερινά, 2000 ατμόσφαιρα για το Σαββατοκύριακο.

    • εστω και ετσι…..δεν υπαρχει σωστη απαντηση….σημαινει τι θελεις !!!! :-D
      παντως ενα παραδειγμα για να μπω στο σκεπτικο σου ??? πχ golf tsi καθε μερα….ενω lancer 1.8 για S/K ???

    • DJ_D

      Peugeot 206, 170hp και Passat, 150hp η αναφορά από εμένα. Το ένα πολύ φασαρία και κατανάλωση το άλλο πολύ άνετο για ταξίδι και κάθε μέρα.

    • to ζητημα ειναι οπως ειπα…..δεν υπαρχει καλυτερο..σημαινει τι θελεις !!!