Με έναν νέο χορηγό ξεκινά το 2018 η Mercedes, καθώς η Tommy Hilfiger γίνεται νέος συνεργάτης της γερμανικής ομάδας. Η αμερικανική εταιρεία υπέγραψε πολυετή συμφωνία με τους Πρωταθλητές, αναλαμβάνοντας έτσι την ένδυση των οδηγών, εντός κι εκτός πίστας, αλλά και των μηχανικών, τόσο στην πίστα όσο και στο εργοστάσιο.

Η εταιρεία του 66χρονου Hilfiger ουσιαστικά αντικαθιστά την Hugo Boss, η οποία προτίμησε το πρωτάθλημα της Formula E. Ο επί κεφαλής της γερμανικής ομάδας, Toto Wolff, δήλωσε σχετικά:

Είναι πάντα συναρπαστικό να ξεκινάμε μια νέα συνεργασία, ειδικά όταν αυτή αγγίζει ένα τόσο σημαντικό τομέα όπως είναι η εικόνα της ομάδας.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Tommy Hilfiger συνδέεται με τη Formula 1, αφού βρέθηκε στο κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα το 1991, ενώ στο παρελθόν είχε συνεργαστεί με τη Ferrari, στα χρόνια της κυριαρχίας του Michael Schumacher.

Δελτίο Τύπου

From 2018 onwards, TOMMY HILFIGER will become the Official Apparel Partner of the team. And that’s awesome news, as we’ll now have some brand-new race and travel wear, as well as factory, office and hospitality clothing to keep the team looking extra sharp!

Keep an eye out at the launch of the W09 later this month too, where the iconic TOMMY HILFIGER logo will debut on car, in the garage and trackside for the day at Silverstone.

“We are delighted to welcome Tommy Hilfiger to Mercedes-AMG Petronas Motorsport and back to the world of Formula One,” said Toto. “It is always exciting to embark on a new partnership, particularly when it touches such a key area of our team’s image; I am positive that it will energise our brand and bring a new spin to how we are perceived from this season. We are excited to see how Tommy Hilfiger will dress the team this season and to showcase their exciting plans to the fans of Formula One.”

The TOMMY HILFIGER brand heritage is closely linked to working with sports icons and pop culture. Tommy Hilfiger’s history with Formula One began through team sponsorship in 1991 and continued throughout the decade.