Η νέα Renault R.S.18 παρουσιάστηκε πριν από πέντε ημέρες, κι εσύ διάβασες τις αλλαγές που έχει συγκριτικά με την R.S.17 των τελευταίων περσινών αγώνων. Βέβαια, γνωρίζαμε ότι αυτό δεν είναι το μονοθέσιο που θα τρέξει στις δοκιμές και την Αυστραλία, αφού οι μηχανικοί θα προσθέσουν μερικά νέα στοιχεία, κυρίως όσον αφορά το σασί.

Αυτό ισχύει για όλες τις ομάδες και ήδη έχουμε δει μερικές αλλαγές στο shakedown των μονοθεσίων, με τον Cyril Abiteboul να ξεκαθαρίζει ότι αυτό που είδαμε ουσιαστικά δεν είναι το πραγματικό φετινό μονοθέσιο, αλλά ήταν μια ψηφιακή απεικόνιση, κυρίως για να μάθουμε τα φετινά χρώματα της ομάδας του Enstone.

Για να είμαι απόλυτα σαφής, το μονοθέσιο που είδατε σε ψηφιακή μορφή ήταν στην ουσία μια παρουσίαση των χρωμάτων. Έχω δει στα forums τους οπαδούς να προσπαθούν να βγάλουν συμπεράσματα από αυτό. Ηρεμήστε παιδιά, μην προσπαθείτε να υπολογίσετε το μεταξόνιο, επειδή δεν αντιπροσωπεύει τίποτα.

Όπως και οι περισσότερες ομάδες, θα υπάρξει ανάπτυξη μέχρι την τελευταία στιγμή, έτσι το αυτοκίνητο δεν είναι αντιπροσωπευτικό για το τι θα δούμε στις δοκιμές και στη Μελβούρνη, εκεί όπου θα έρθουν περισσότερα. Κι επίσης, υπάρχουν πολλά που βρίσκονται κάτω από το σασί. Η ανάρτηση, το κιβώτιο, η εγκατάσταση του κινητήρα, το σύστημα ψύξης, όλα αυτά έχουν κάνει ένα πολύ μεγάλο άλμα σε σχέση με πέρυσι, αλλά προφανώς δεν είναι ορατό.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault πιστεύει ότι η R.S.18 θα αποτελέσει μια καλή βάση για μια ισχυρή φετινή ανάπτυξη, κάτι που αφορά και το power unit, το οποίο αρχικά έπρεπε να κάνουν πολύ πιο αξιόπιστο, ώστε να προσθέτουν απόδοση, πάντα με προσοχή, διότι θα πρέπει να μείνουν μακριά από προβλήματα.

Ξεκινήσαμε πραγματικά πολύ νωρίς τον σχεδιασμό του πρώτου concept για το μονοθέσιο του 2018, κι επίσης ξεκινήσαμε αρκετά νωρίς τον κινητήρα, που είναι ουσιαστικά μια μεταφορά από την περασμένη σεζόν. Όλα πρέπει να είναι πιο ισχυρά όσον αφορά την αξιοπιστία, που ήταν και η βασική μας εστίαση. Ο πραγματικός στόχος ήταν να έχουμε μια πολύ υγιή πλατφόρμα, από την οποία μπορούσαμε να χτίσουμε και να φέρουμε επιπλέον απόδοση φέτος. Πιστεύουμε ότι θα είναι ένας αγώνας εξέλιξης.

Κάθε φορά που βάζαμε το μονοθέσιο στην αεροδυναμική σήραγγα, βρίσκαμε περισσότερα κέρδη και υπάρχουν πολύ περισσότερα να έρθουν. Έτσι, έπρεπε πραγματικά να βεβαιωθούμε ότι όλα τα συστήματα ήταν στη θέση τους, ειδικά η ανάρτηση και το κιβώτιο. Είχαμε τόσο μεγάλο έλλειμμα, που έπρεπε να φτιάξουμε ένα μονοθέσιο, έτσι υπάρχουν πολλά που βρίσκονται σε αυτό και προφανώς έρχονται περισσότερα.

  • Σίγουρα, το μονοθέσιο που παρουσίασε η Renault δεν θα είναι απολύτως το “ίδιο” με αυτό που θα έχει η γαλλική ομάδα για το GP Αυστραλίας!!!!!
    Πάντως, το μόνο βέβαιο είναι ότι, οι Bob Bell (ως επικεφαλής τεχνικού τομέα) και Nick Chester (τεχνικός διευθυντής σασί) έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά.
    Οι τεχνικοί του Enstone “μάζεψαν” πολύ το πίσω μέρος της R.S.18 σε σχέση με την R.S.17 και αυτό σίγουρα δεν οφείλεται αποκλειστικά και μόνο από το νέο PU του Viry Chatillon.
    Γιατί και πέρυσι η RBR είχε ένα αρκετά στενό μονοθέσιο στο πίσω μέρος της RB13, ενώ φορούσαν κινητήρα του Γάλλου κατασκευαστή, σε αντίθεση με την Renault που είχε ένα μονοθέσιο “εύσωμο”.
    Έτσι, οι Γάλλοι φαίνεται να έχουν κάνει βήματα μπροστά στο μονοθέσιο που θα έχουν στο grid του 2018. https://uploads.disquscdn.com/images/e920abf6897befa6239a35a36687a8269ce0bee15df1851efe9c1be0b12e066a.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/8adbdda6d770fd8f6c458e963819ed5966d5df3b81d01848ac1b07d7bcf13d9c.jpg