Με τρεις κινητήρες για 21 αγώνες, είναι σχεδόν βέβαιο πως θα υπάρξουν ποινές για τις περισσότερες ομάδες, αν όχι για όλες. Πέρυσι, η Mercedes έδειξε πως έχει την καλύτερη αξιοπιστία, ενώ αντίθετα η Renault αντιμετώπισε πολλά προβλήματα, με ποινές στο grid και εγκαταλείψεις, γεγονός που στέρησαν βαθμούς από την ίδια και τις πελατειακές της ομάδες.

Οι μηχανικοί στο Viry-Chatillon έχουν εργαστεί τους προηγούμενους μήνες κυρίως στον τομέα της αξιοπιστίας, δηλώνοντας πως περιμένουν σημαντική βελτίωση. Ακόμα κι έτσι, όμως, θα μπορέσει η ομάδα του Enstone να βγάλει όλη τη σεζόν με τρεις κινητήρες; Δεν υπάρχει ακόμα απάντηση γι’ αυτό, με τον Αγωνιστικό Διευθυντή των Γάλλων, Cyril Abiteboul, να δηλώνει ότι θα σκεφτούν αν θα ακολουθήσουν στρατηγική με ποινές στο grid, αν δουν ότι αυτό λειτουργεί θετικά.

Δε θέλω να πω πολλά γι’ αυτό τώρα, επειδή είναι ακόμα νωρίς. Αλλά, ξέραμε για τον συγκεκριμένο κανονισμό και ξέρουμε τι έπρεπε να κάνουμε, και είμαστε ακόμα ανοιχτόμυαλοι για τον καλύτερο τρόπο να διανύσουμε τη σεζόν. Ειδικότερα, δεν υποθέτουμε ότι θέλουμε να μειώσουμε την δυνατότητα απόδοσης του κινητήρα εξαιτίας της αξιοπιστίας και των χιλιομέτρων.

Επίσης, εξετάζουμε προσεκτικά και την εξέλιξη των αθλητικών κανονισμών όσον αφορά τις ποινές στο grid. Ίσως ξέρετε ότι υπάρχει λίγο περισσότερη ευελιξία τώρα και είναι λίγο λιγότερο επώδυνο, οπότε θα προσέξουμε τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζουμε το πλάνο μας για φέτος όσον αφορά την εισαγωγή των κινητήρων και των πιθανών ποινών αν πιστεύουμε ότι αυτή η στρατηγική μάς δίνει πλεονέκτημα. Αλλά, είναι πολύ νωρίς γι’ αυτό.

Ο Γάλλος ξέρει ότι αυτό δεν μπορεί να συμβεί από τώρα. Οι δοκιμές δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα, συνεπώς είναι αδύνατο να γνωρίζει πού βρίσκεται το power unit και το σασί συγκριτικά με τον ανταγωνισμό. Έτσι, πρώτα θα πρέπει να ολοκληρωθεί το δεύτερο τεστ και στη συνέχεια να χαράξουν πολύ προσεκτικά τη στρατηγική που θα ακολουθήσουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Αποδέχομαι και αναγνωρίζω το γεγονός ότι, στη Formula 1, πρέπει να βελτιστοποιείς τα πράγματα. Και, αν είναι καλύτερο για όλους να χρησιμοποιούν τέσσερα power units, τέσσερις κινητήρες εσωτερικής καύσης απ’ ό,τι τρεις, θα πρέπει να πάρουμε αυτή την απόφαση, αλλά είναι νωρίς ακόμα. Αρχικά, θέλω να δω πού βρισκόμαστε όσον αφορά τα χιλιόμετρα και την αξιοπιστία και την απόδοση, συγκριτικά με ό,τι είχαμε στο δυναμόμετρο κι επίσης τις προτεραιότητες που θα οριστούν μεταξύ του Enstone και του Viry για τη Renault, που είναι αυτό που κάνουμε περισσότερο.

Θέλουμε να καθορίσουμε μια βασική γραμμή. Θέλουμε να ξέρουμε λίγα περισσότερα για ‘μάς, περισσότερα για την απόδοση του κινητήρα όπως είναι τώρα. Θέλουμε, επίσης, να μάθουμε περισσότερα για το μονοθέσιο, για την ανταγωνιστικότητα και το πού βρίσκονται οι άλλες ομάδες. Αυτό είναι ένα ακόμα στοιχείο που θα επηρεάσει τον απολογισμό των δοκιμών, και από εκείνο το σημείο θα σχεδιάσουμε το υπόλοιπο της σεζόν, κάτι που περιλαμβάνει και τον αριθμό των power units που θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε, τις δυνατότητες ανάπτυξης και τα σχετικά.