Από τη στιγμή που έκανε το ντεμπούτο του στη Formula 1 -το 2013 με τη Williams-, ο Valtteri Bottas έδειξε ότι πρόκειται για έναν γρήγορο και ικανό οδηγό, νικώντας μάλιστα κάθε χρονιά τον team-mate στην βρετανική ομάδα. Το 2017, έκανε το μεγάλο βήμα στην καριέρα του, υπογράφοντας με την Mercedes, αφού κλήθηκε να αντικαταστήσει τον Nico Rosberg, ο οποίος αποχώρησε ξαφνικά από τη Formula 1 στα τέλη του 2016.

Ο Φινλανδός τα πήγε αρκετά καλά πέρυσι, με δεδομένο ότι ήταν η πρώτη του χρονιά στη γερμανική ομάδα, ενώ δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι είχε δίπλα του τον Lewis Hamilton, ο οποίος κατέκτησε το πρωτάθλημα, έχοντας απλησίαστη απόδοση σε κάποιους αγώνες, κυρίως στο δεύτερο μισό, γεγονός  που συνέπεσε με μερικά προβλήματα που αντιμετώπισε ο Bottas με την W08.

Ο 28χρονος, όμως, ανέκαμψε, παίρνοντας την pole position στους δύο τελευταίους αγώνες. Παράλληλα, ήταν ο κυρίαρχος του Grand Prix στο Abu Dhabi, εκεί που πήρε τη νίκη, μπροστά από τον team-mate του. Ο τελικός απολογισμός του 2017 κάνει λόγο για 305 βαθμούς, τρεις νίκες, τέσσερις pole positions, 13 βάθρα, και 187 γύρους στην πρωτοπορία.

Κατά την παρουσίαση της W09, είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον συμπαθή Φινλανδό, κάνοντας του μερικές ερωτήσεις σχετικά με το 2018, που θα είναι η δεύτερή του χρονιά στο Brackley, έτσι πιθανότατα θα είναι ακόμα καλύτερος και πιο σκληρός αντίπαλος για τον Hamilton, αλλά και για τους υπόλοιπους οδηγούς, σε μια προσπάθεια να χαρίσουν μαζί με τον Βρετανό το πέμπτο συνεχόμενο πρωτάθλημα στη Mercedes.

1Autoblog: Valtteri, πέρυσι είχες έναν ταραχώδη χειμώνα, καθώς μπήκες στην Mercedes σε μικρό χρονικό διάστημα. Πώς ήταν ο φετινός χειμώνας για ‘σένα;

Valtteri Bottas: Φέτος, μπόρεσα πραγματικά να χαλαρώσω, να επικεντρωθώ στην υγεία μου και στην προπόνησή μου. Προπονήθηκα πολύ, ειδικά τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο. Νιώθω φρέσκος, υγιής και fit για τη νέα σεζόν.

2Autoblog: Πέρασες αρκετές μέρες στο εργοστάσιο τις προηγούμενες εβδομάδες. Πώς θα περιέγραφες την ατμόσφαιρα στην ομάδα;

Valtteri Bottas: Πάντα είναι πραγματικά ενδιαφέρον να πηγαίνεις στο εργοστάσιο για πρώτη φορά μετά τη διακοπή, για να δεις πώς έχουν κυλήσει τα πράγματα από τον Δεκέμβριο. Παρόλο που οι μηχανικοί είχαν διακοπές για τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, πάντα υπάρχουν άνθρωποι στο εργοστάσιο που δουλεύουν πάνω στο νέο μονοθέσιο. Είναι πραγματικά ενδιαφέρον να βλέπεις πώς έχει κυλήσει ο χειμώνας και πώς το νέο μονοθέσιο έρχεται στη ζωή. Είχα πολλές συναντήσεις με τους μηχανικούς μου, σχετικά με την προσέγγιση για τη νέα σεζόν. Επίσης, έκανα πολλή δουλειά στον προσομοιωτή για τις χειμερινές δοκιμές και για την επόμενη σεζόν.

3.

 

4Autoblog: Θα γίνεις ο πρώτος που θα οδηγήσει την F1 W09 EQ Power+, το μονοθέσιο για το 2018. Πώς νιώθεις γι’ αυτό;

Valtteri Bottas: Είναι πραγματικά εκπληκτικό να ξέρεις πόσες ώρες έχουν δαπανηθεί για τον σχεδιασμό και την κατασκευή του νέου αυτοκινήτου και πόση προσπάθεια έβαλαν οι μηχανικοί σε αυτό. Ως οδηγός, πάντα νιώθεις ιδιαίτερα όταν οδηγείς ένα τέτοιο μηχάνημα. Όλοι ελπίζουμε ότι θα είναι ένα καλό μηχάνημα, ένα γρήγορο.

5Autoblog: Το 2018 έρχεται με μερικές αλλαγές – το Halo και λιγότερα power units ανά οδηγό για το πρωτάθλημα. Τι σκέφτεσαι γι’ αυτό;

Valtteri Bottas: Έχω τρέξει περισσότερο από την απόσταση ενός αγώνα στον προσομοιωτή με το Halo και το έχω συνηθίσει για τον πρώτο αγώνα. Αρχικά, ήταν λίγο περίεργο να βλέπεις το Halo, όμως το έχω συνηθίσει εντελώς: δεν είναι πια ενοχλητικό, οπότε είμαι εντάξει μ’ αυτό. Είμαι σίγουρος ότι δείχνει λίγο περίεργο για όλους τους οπαδούς στην αρχή, επειδή ποτέ δεν έχουν δει κάτι τέτοιο ξανά σε ένα μονοθέσιο της Formula 1. Αλλά, όπως με όλες τις αλλαγές στο παρελθόν, κάτι νέο πάντα δείχνει λίγο περίεργο στην αρχή, προτού ο κόσμος το συνηθίσει. Αν το Halo μπορεί να μας προστατέψει ακόμα και από μικρούς τραυματισμούς τότε θα είναι μια καλή αλλαγή.

Όσον αφορά τα power units, ελπίζουμε ότι θα συνεχίσουμε στο ίδιο επίπεδο αξιοπιστίας με πέρυσι, όταν και ήμασταν πολύ αξιόπιστοι. Αυτό έγινε χάρη σε όλη τη σκληρή δουλειά στο Brixworth. Ελπίζουμε ότι το νέο power unit θα είναι δυνατό και αξιόπιστο και ότι δε θα έχουμε κανένα θέμα με τους νέους κανονισμούς.

6.

 

7Autoblog: Η Formula 1 επιστρέφει στη Γερμανία το 2018 και θα δούμε επίσης την προσθήκη του Γαλλικού Grand Prix, στο Paul Ricard. Πώς νιώθεις γι’ αυτό;

Valtteri Bottas: Έχω τρέξει τόσες πολλές φορές στο Hockenheim: η πρώτη φορά ήταν πιθανώς το 2007 με τη Formula Renault. Κι έχω, επίσης, τρέξει εκεί με τη Formula 3 και το GP3. Πάντα ήταν μια σπουδαία πίστα. Επίσης, έχω καλές αναμνήσεις από τον αγώνα του 2014, όταν τερμάτισα δεύτερος, με τον Lewis πίσω μου. Ελπίζω ότι μπορούμε να πάρουμε το ίδιο αποτέλεσμα φέτος, απλώς μία θέση πιο ψηλά και οι δύο. Και θα είναι καλό να επιστρέψουμε με τη Mercedes, αφού θα είναι εντός έδρας αγώνας για ‘μάς.

8Autoblog: Αυτός είναι ο στόχος σου για το Hockenheim. Αλλά, ποιος είναι ο στόχος σου για τη σεζόν;

Valtteri Bottas: Θέλω να χρησιμοποιήσω όλα αυτά  που έμαθα πέρυσι. Φέτος έχει να κάνει με το να έχουμε αποτελέσματα. Για ‘μένα, η σταθερότητα είναι το κλειδί. Είχα μερικούς καλούς αγώνες, όμως είχα και αγώνες που δεν ήμουν στο επίπεδο που θα ήθελα. Θα ήθελα να είμαι σε ένα καλό επίπεδο κάθε 3ήμερο, αυτός θα είναι ο στόχος για ‘μένα φέτος. Σίγουρα, θέλω να παλέψω για το πρωτάθλημα.

9.

 

10Autoblog: Είχατε κλειστή μάχη με τη Ferrari πέρυσι. Ποιοι πιστεύεις ότι θα είναι οι βασικοί ανταγωνιστές φέτος;

Valtteri Bottas: Θεωρητικά, η Ferrari και η Red Bull δείχνουν ότι θα είναι οι πιο κοντινοί μας ανταγωνιστές. Όμως, δε θα πρέπει να υποτιμάμε καμιά άλλη ομάδα. Είναι μια νέα σεζόν και ποτέ δεν ξέρει τι κάνουν οι άλλοι και τι ετοιμάζουν. Η McLaren και η Renault μπορεί να γίνουν πολύ δυνατές. Κι επίσης, ποτέ δεν ξέρεις για τη Williams, έχοντας δείξει μερικά δυνατά στοιχεία τα περασμένα χρόνια. Οπότε, θα είναι ενδιαφέρον το πώς θα είναι τα πράγματα.

11Autoblog: Ποια είναι τα τρία πράγματα για τα οποία είσαι πιο ενθουσιασμένος για το 2018;

Valtteri Bottas: Το νούμερο ένα είναι ότι θα οδηγήσω για πρώτη φορά το νέο μονοθέσιο. Όπως πάντα, είναι πολύ συναρπαστικό να οδηγείς ένα νέο μονοθέσιο για πρώτη φορά και να πάρεις την αίσθηση από αυτό. Και, γνωρίζοντας πόσες πολλές ώρες δουλειάς έχουν γίνει για να συμβεί αυτό, το κάνει ακόμα πιο ιδιαίτερο. Το δεύτερο θα είναι η Μελβούρνη. Είναι πάντα cool να βρίσκεσαι στο grid της εκκίνησης για πρώτη φορά και να βλέπεις τι μπορούμε να κάνουμε ως ομάδα σε σχέση με τους άλλους. Και το τρίτο είναι ότι ανυπομονώ για νέες νίκες και ένα καλό αποτέλεσμα στο τέλος της χρονιάς.