Η Formula 1 θα έπρεπε να είναι το άθλημα της ελευθερίας και των καινοτόμων ιδεών, διότι οι ομάδες έχουν μερικά από τα κορυφαία μυαλά του κόσμου. Αντίθετα, η FIA προσπαθεί να βάλει όλο και περισσότερους περιορισμούς, ακυρώνοντας την προσπάθεια κάποιων μηχανικών που ξόδεψαν μήνες για ένα συγκεκριμένο σύστημα.

Το F-Duct, ένα από τα εξυπνότερα συστήματα που έχουμε δει στην ιστορία του αθλήματος, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα, με την Παγκόσμια Ομοσπονδία να το απαγορεύει από το 2011, λέγοντας πως είναι πολύ ακριβό, ενώ ο οδηγός θεωρήθηκε ότι επενέβαινε στην αεροδυναμική, αλλά, αν αυτό ήταν το βασικό επιχείρημα, η FIA θα έπρεπε να το είχε απαγορέψει από το 2010 κιόλας, όχι να περιμένει έναν χρόνο.

Στη συνέχεια, οι φυσητοί διαχύτες κυριάρχησαν στο άθλημα, με τη Red Bull να τοποθετεί χαμηλά τις εξατμίσεις στην RB6 του 2010, ώστε τα καυσαέρια να καταλήγουν στον διαχύτη και να αυξάνουν την κάθετη δύναμη στην περιοχή. Παράλληλα, οι κατασκευαστές κινητήρων χρησιμοποιούσαν ακραίες χαρτογραφήσεις, ώστε να συνεχίζεται η ροή καυσαερίων ακόμα και χωρίς οδηγός να πατά το γκάζι, ένα φαινόμενο που σταμάτησε το 2014.

Στις δοκιμές της Βαρκελώνης, η R.S.18 προκάλεσε ενδιαφέρον με τη θέση της εξάτμισης, δημιουργώντας υποψίες για φυσητή πίσω πτέρυγα. Η Renault περιόρισε το γεγονός και τώρα ο τεχνικός έφορος της FIA, Charlie Whiting, λέει πως δεν βλέπει κάτι παράνομο στο γαλλικό μονοθέσιο, ωστόσο ξεκαθαρίζει ότι οι χαρτογραφήσεις του κινητήρα θα πρέπει να κινούνται ενός νόμιμων ορίων.

Νομίζω πως είναι εντελώς ελάχιστο αυτό που θα πάρει η Renault από αυτό. Δεν βλέπω κανένα πρόβλημα με αυτό, από τη στιγμή που ξέρουμε ότι ο κινητήρας τους δεν λειτουργεί σε μια λάθος ρύθμιση, μια ρύθμιση που δεν θα ήταν φυσιολογική. Θα πρέπει να το δεχτείς ότι υπάρχει κάποια επίδραση της εξάτμισης, αλλά το 2012 και το 2013 ήταν τεράστιο αυτό.

Έχουμε απαλλαχτεί από αυτό και ένα από τα πράγματα που έπρεπε να κάνουμε με τους κανονισμούς του 2014 είναι να βεβαιωθούμε ότι δε θα υπάρχει καμία επίδραση από την εξάτμιση, αλλά θα πρέπει να υπάρχει λίγο. Θα πρέπει να συμβιβαστούμε με αυτό, και θα δούμε μέσα στη χρονιά αν θα χρειαστεί να κάνουμε κάτι για να το περιορίσουμε. Το πιο σημαντικό είναι ότι η Renault δεν κάνει κάτι ανόητο με τις ρυθμίσεις του κινητήρα, κάτι που θα ήταν αφύσικο.