Η Formula 1 θα έπρεπε να είναι το άθλημα της ελευθερίας και των καινοτόμων ιδεών, διότι οι ομάδες έχουν μερικά από τα κορυφαία μυαλά του κόσμου. Αντίθετα, η FIA προσπαθεί να βάλει όλο και περισσότερους περιορισμούς, ακυρώνοντας την προσπάθεια κάποιων μηχανικών που ξόδεψαν μήνες για ένα συγκεκριμένο σύστημα.

Το F-Duct, ένα από τα εξυπνότερα συστήματα που έχουμε δει στην ιστορία του αθλήματος, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα, με την Παγκόσμια Ομοσπονδία να το απαγορεύει από το 2011, λέγοντας πως είναι πολύ ακριβό, ενώ ο οδηγός θεωρήθηκε ότι επενέβαινε στην αεροδυναμική, αλλά, αν αυτό ήταν το βασικό επιχείρημα, η FIA θα έπρεπε να το είχε απαγορέψει από το 2010 κιόλας, όχι να περιμένει έναν χρόνο.

Στη συνέχεια, οι φυσητοί διαχύτες κυριάρχησαν στο άθλημα, με τη Red Bull να τοποθετεί χαμηλά τις εξατμίσεις στην RB6 του 2010, ώστε τα καυσαέρια να καταλήγουν στον διαχύτη και να αυξάνουν την κάθετη δύναμη στην περιοχή. Παράλληλα, οι κατασκευαστές κινητήρων χρησιμοποιούσαν ακραίες χαρτογραφήσεις, ώστε να συνεχίζεται η ροή καυσαερίων ακόμα και χωρίς οδηγός να πατά το γκάζι, ένα φαινόμενο που σταμάτησε το 2014.

Στις δοκιμές της Βαρκελώνης, η R.S.18 προκάλεσε ενδιαφέρον με τη θέση της εξάτμισης, δημιουργώντας υποψίες για φυσητή πίσω πτέρυγα. Η Renault περιόρισε το γεγονός και τώρα ο τεχνικός έφορος της FIA, Charlie Whiting, λέει πως δεν βλέπει κάτι παράνομο στο γαλλικό μονοθέσιο, ωστόσο ξεκαθαρίζει ότι οι χαρτογραφήσεις του κινητήρα θα πρέπει να κινούνται ενός νόμιμων ορίων.

Νομίζω πως είναι εντελώς ελάχιστο αυτό που θα πάρει η Renault από αυτό. Δεν βλέπω κανένα πρόβλημα με αυτό, από τη στιγμή που ξέρουμε ότι ο κινητήρας τους δεν λειτουργεί σε μια λάθος ρύθμιση, μια ρύθμιση που δεν θα ήταν φυσιολογική. Θα πρέπει να το δεχτείς ότι υπάρχει κάποια επίδραση της εξάτμισης, αλλά το 2012 και το 2013 ήταν τεράστιο αυτό.

Έχουμε απαλλαχτεί από αυτό και ένα από τα πράγματα που έπρεπε να κάνουμε με τους κανονισμούς του 2014 είναι να βεβαιωθούμε ότι δε θα υπάρχει καμία επίδραση από την εξάτμιση, αλλά θα πρέπει να υπάρχει λίγο. Θα πρέπει να συμβιβαστούμε με αυτό, και θα δούμε μέσα στη χρονιά αν θα χρειαστεί να κάνουμε κάτι για να το περιορίσουμε. Το πιο σημαντικό είναι ότι η Renault δεν κάνει κάτι ανόητο με τις ρυθμίσεις του κινητήρα, κάτι που θα ήταν αφύσικο.

  • Το ότι αυτή τη στιγμή στο Enstone βρίσκεται ένα πολύ “δυνατό” μυαλό της αεροδυναμικής, σαν αυτό του Bob Bell είναι γνωστό από άκρη σε άκρη στα paddock της F1.
    Σίγουρα, ο Ιρλανδός αποτελεί έναν από τους καλύτερους αεροδυναμιστές του grid, με τις γνώσεις του και την εμπειρία να αποτελούν βάση για αναδιοργάνωση της Renault και την επιστροφή της γαλλικής ομάδας στις επιτυχίες.
    Όμως, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και τον Marcin Budkowski, ο οποίος πιάνει δουλειά στην ομάδα του Enstone σε μερικές μέρες.
    Πάντως, θεωρώ ότι και ο Πολωνός έχει βάλει το χέρι του για την σχεδίαση της R.S.18 και θα φανεί η δουλειά του από το καλοκαίρι και μετά…………….

  • Κούκος

    Για το καλό όλων μας εύχομαι να είναι δυνατή φέτος η γαλλική ομάδα.

  • filip

    Aυτή η αποστροφή “Η Formula 1 θα έπρεπε να είναι το άθλημα της ελευθερίας και των καινοτόμων ιδεών” μοιάζει τόσο αφελώς παιδική.
    Είχε πει ο Κ. Στεφανής κάποια στιγμή, πως όταν ξεκίνησε το Traction ήθελε να παίζει συνέχεια στην εκπομπή βίντεο από αγώνες, γκάζια γκάζια γκάζια ……. Όταν βέβαια ξεκίνησε η εκπομπή κατάλαβε πως η τηλεόραση υπακούσει στους δικούς της νόμους και κανόνες (προφανώς αυτούς της αγοράς εννοεί). Η F1 κ Πασχαλίδη είναι ένα ΠΡΟΙΟΝ και ως τέτοιο αντιμετωπίζεται από τους διαχειριστές της.
    Πόσο πιστεύεται να νοιάστηκε η apple για κάποιους που στεναχωρήθηκαν όταν αφαίρεσε την θύρα ακουστικών ενώ τα έσοδά της συνέχισαν να αυξάνονται;
    Επίσης, η ιστορία έχει αποδείξει πως μεγάλα μυαλά γεννούνται ή αναδεικνύονται όταν υφίστανται περιορισμοί κάθε είδους. Είναι πολύ λογικό αν το σκεφτείτε.
    Τέλος, δεν υφίσταται πραγματικά η έννοια της ελευθερίας. Μπορεί να μοιάζει κάπως φιλοσοφική η διατύπωση αλλά είναι εντελώς ρεαλιστική, πέρα από κάθε υποκρισία. Πάντα υπάρχουν περιορισμοί και όρια, οικονομικά και άλλα.