Στα τέλη του 2018 ολοκληρώνεται το τωρινό συμβόλαιο της Red Bull Racing με τη Renault και οι άνθρωποι του Milton Keynes εξετάζουν ήδη της επιλογές τους για το 2019. Η Honda συνεργάζεται με την μικρή της αδερφή, την Toro Rosso, με τις χειμερινές δοκιμές να δείχνουν ότι το ιαπωνικό power unit έχει σημειώσει μεγάλη βελτίωση όσον αφορά την αξιοπιστία, αφού ποτέ δεν ήταν τόσο ανθεκτικό τα τελευταία τρία χρόνια.

Αυτή τη στιγμή, ο Honda RA618H είναι πιθανότατα στην τελευταία θέση όσον αφορά τη δύναμη, όμως κάποιοι πιστεύουν πως υπάρχει διαφορά 15 ίππων από τη Renault. Η Toro Rosso θεωρεί ότι η Honda μπορεί όντως να φτάσει τους Γάλλους φέτος, με την άποψη αυτή να βρίσκει σύμφωνο και τον Helmut Marko.

Επιπλέον, ο αγωνιστικός σύμβουλος της αυστριακής ομάδας θεωρεί ότι η συνεργασία των δύο πλευρών αποδίδει ήδη, αφού οι μηχανικοί σε Ιταλία, Ιαπωνία και Βρετανία συνεργάζονται πολύ αποτελεσματικά.

Το πακέτο της Honda παρουσιάζει τεχνικό ενδιαφέρον. Ο κινητήρας είναι πολύ ελαφρύς και τώρα υπάρχει αξιοπιστία. Μιλάνε για συνεχή βελτίωση στην απόδοση. Ο κινητήρας θα πρέπει να είναι στο επίπεδο της Renault στο τέλος της φετινής χρονιάς. Ξέρουμε τις προγραμματισμένες αναβαθμίσεις. Η συνεργασία μεταξύ της Toro Rosso και της Honda είναι πολύ καλή, επειδή δεν είπαμε απλώς στους Ιάπωνες πώς θέλουμε να είναι ο κινητήρας.

Αμέσως μετά την υπογραφή του συμβολαίου, υπήρξε ανταλλαγή μεταξύ των μηχανικών στη Faenza, στην Sakura της Ιαπωνίας και το Milton Keynes, όπου η Honda έχει, επίσης, ένα μικρό εργοστάσιο. Εκεί συζητήθηκε η ενσωμάτωση του κινητήρα στο τωρινό μονοθέσιο, και βασικά εκεί έγινε. Αυτή η προσέγγιση ως συνεργάτες έχει συμβάλει σημαντικά στο αποτέλεσμα που έχουμε τώρα.

Ο επί κεφαλής της Red Bull, Christian Horner, λέει ότι υπάρχει η επιλογή ενός άλλου προμηθευτή, επαινώντας τη δουλειά της Honda για το φετινό power unit. Ο Βρετανός θέλει έναν δυνατό κινητήρα στα μονοθέσιά της ομάδας του και φέτος θα φανεί αν η Honda μπορεί να το πετύχει αυτό.

Η κατάσταση με τη Renault ποικίλλει ανάλογα με τον μήνα. Αλλά, το έχουμε συνηθίσει αυτό. Τους γνωρίζουμε εδώ και πολύ καιρό. Έχουμε σεβασμό γι’ αυτό που κάνουν. Το πιο σημαντικό για ‘μάς είναι να έχουμε το πιο ανταγωνιστικό πακέτο για να πάμε μπροστά. Θέλουμε να είμαστε σε μια θέση για να συνεχίσουμε να μειώνουμε τη διαφορά από τις ομάδες μπροστά μας και να περάσουμε στην κορυφή.

Προφανώς, για πρώτη φορά τα τελευταία ίσως 10 χρόνια είμαστε σε θέση να έχουμε επιλογή για να πάμε μπροστά. Και αυτή είναι μία θέση που δεν είχαμε για πάρα πολύ καιρό. Είτε θα υπήρχε βέτο ή καμία επιθυμία από τον προμηθευτή κινητήρα να μας δώσει power unit.

Πιστεύω πως έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά τον χειμώνα. Έχουμε την ευκαιρία να δούμε από πολύ κοντά πώς θα αναπτυχθεί και θα βελτιωθεί το προϊόν τους με την Toro Rosso. Και όλα έχουν να κάνουν με την απόδοση. Θέλουμε τον πιο αποδοτικό κινητήρα στο πίσω μέρος του μονοθεσίου.