GP Αυστραλίας 2018, FP1: Με το δεξί ο Hamilton

Σχετικά άρθρα

FP1

Τον ταχύτερο χρόνο στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά του 2018 σημείωσε ο Lewis Hamilton, σε ένα ελπιδοφόρο ξεκίνημα για τη Mercedes. Η γερμανική ομάδα βρέθηκε στο «1-2», παρόλο που ο Valtteri Bottas ήταν αρκετά πιο αργός από τον team-mate του. Στην τρίτη θέση ο Max Verstappen, με τη διαφορά του από την κορυφή να είναι 7,5 δέκατα.

Στις θέσεις 4 και 5 η Ferrari, με τον Kimi Raikkonen να είναι ελαφρώς ταχύτερος από τον Sebastian Vettel. Βέβαια, αξίζει να αναφερθεί πως κανένας από τους δύο δεν έβαλε την ultrasoft γόμα. Στην έκτη θέση ο Daniel Ricciardo, μπροστά από τους Romain Grosjean, Fernando Alonso, Carlos Sainz και Stoffel Vandoorne που συμπληρώνει την πρώτη δεκάδα. Ας δούμε πώς εξελίχθηκαν τα 90 λεπτά του FP1:

Καθαρός ο ουρανός πάνω από το Albert Park, με τις συνθήκες να είναι ιδανικές για το ξεκίνημα της σεζόν. Οι θερμοκρασίες ήταν 25°C στον αέρα και 38°C στην άσφαλτο, και ο Vettel έγινε ο πρώτος οδηγός που πάτησε στην πίστα. Τον ακολούθησαν γρήγορα κι άλλα μονοθέσια, έχοντας να αντιμετωπίσουν μια σκονισμένη άσφαλτο.

Όλοι όσοι βγήκαν επέστρεψαν στα γκαράζ τους, χωρίς κάποιος να σημειώνει χρόνο. Ο Hamilton έγινε ο τελευταίος οδηγός που βγαίνει για το installation lap, με τον ήχο από το onboard του Βρετανού να ακούγεται διαφορετικά, λόγω νέας θέσης των μικροφώνων, σε μια προσπάθεια των υπεύθυνων του αθλήματος να μας δώσουν καλύτερο ήχο. Η συχνότητα είναι σίγουρα υψηλότερη, αλλά σε καμία περίπτωση δεν έχουμε τη μελωδία και το ουρλιαχτό των ατμοσφαιρικών μοτέρ.

Ο Hulkenberg ήταν αυτός που έσπασε τη σιωπή, στα δέκα λεπτά από το ξεκίνημα, αλλά ο Γερμανός επέστρεψε στα pits χωρίς να μας δίνει χρόνο. Ήταν η σειρά των δύο Williams για να «καθαρίσουν» λίγο την πίστα, με τον Sirotkin να γίνεται ο πρώτος οδηγός που ολοκληρώνει γύρο, σε 1:32.0.

Στα 20 λεπτά από το ξεκίνημα, οι οδηγοί άρχισαν να βγαίνουν στην πίστα για χρονομετρημένους γύρους, διότι δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι υποχρεωμένοι να παραδώσουν ένα σετ ελαστικών πριν συμπληρωθούν τα 40 λεπτά. Ο Stroll βελτίωσε σε 1:29.4 και ο Sirotkin στη συνέχεια σε 1:29.4, όμως τα περιθώρια βελτίωσης ήταν τεράστια, όπως έδειξε και το 1:27.6 του Ricciardo, με την ultrasoft γόμα.

Ο Raikkonen ήρθε για το 1:26.9 και ο Bottas για το 1:26.4, αλλά οι χρόνοι έπεφταν συνέχεια. 1:26.2 από τον Ricciardo αμέσως μετά, όμως δευτερόλεπτα αργότερα ο Verstappen σταμάτησε στο 1:26.0. Ο Hamilton έμπαινε σιγά-σιγά στο παιχνίδι, περνώντας στην πρώτη θέση, με 1:25.6, για να γίνει ο πρώτος που σπάει το 1:26, αλλά ο Verstappen σημείωνε την ίδια ώρα μοβ στο πρώτο κομμάτι.

Ο Ολλανδός έγραψε το 1:24.9, λίγο μετά το 1:25.4 του Ricciardo. Πέρυσι, η καλύτερη επίδοση διαμορφώθηκε στο 1:24.220 από τον Hamilton, συνεπώς ο περσινός χρόνος του Βρετανού θα έσπαγε αρκετά εύκολα. Ο Verstappen βελτίωσε για μερικά χιλιοστά, όμως ο Hamilton ήταν κατά 22 χιλιοστά ταχύτερος.

Πλησιάζαμε το 40λεπτο και η δράση συνεχιζόταν, με τους μισούς περίπου οδηγούς στην πίστα. Μοβ από τον Hamilton στο δεύτερο κομμάτι, γεγονός που οδήγησε στο 1:24.5, ανοίγοντας τη διαφορά του από τον Verstappen στα 4 δέκατα. Η πίστα άδειασε, αφού είχαν συμπληρωθεί τα πρώτα 40 λεπτά από το ξεκίνημα και οι οδηγοί μπήκαν στα pits για να παραδώσουν ένα σετ ελαστικών, καθώς και να προετοιμαστούν για το δεύτερο μισό.

40 λεπτά έμεναν για το τέλος και ο Bottas έγινε ο πρώτος που έσπασε τη σιωπή, την ώρα που ο Alonso έβλεπε τους μηχανικούς του να επιδιορθώνουν το πρόβλημα στην εξάτμιση. Ο Φινλανδός πέρασε στη δεύτερη θέση και ήταν μόλις 46 χιλιοστά πιο αργός από τον Hamilton. Η πίστα φιλοξενούσε όλο και περισσότερα μονοθέσια, με τη θερμοκρασία οδοστρώματος να είχε ανέβει στους 43°C.

Ο Verstappen βελτίωσε σε 1:24.7, ωστόσο ο Hamilton ήταν ακόμα ταχύτερος για το 1:24.1, σπάζοντας ήδη τον περσινό του χρόνο. Ο Vandoorne ολοκλήρωσε τον πρώτο του χρονομετρημένο γύρο, σε ένα όχι καλό ξεκίνημα για τη McLaren, με τον Alonso να παραμένει αδρανής στο γκαράζ της βρετανικής ομάδας και ο μοναδικός οδηγός χωρίς χρόνο.

Είχαμε μπει στο τελευταίο μισάωρο και η δράση στην πίστα ήταν μπόλικη. Πίσω τους έξι κορυφαίους συνδυασμούς βρισκόταν ο Sainz, δείχνοντας ότι η R.S.18 έχει αρκετή ταχύτητα, παρόλο που ο Hulkenberg ήταν έξι θέσεις πιο κάτω, στην 13η. Ο Grosjean στην 8η θέση, με τους Gasly και Stroll να κλείνουν την πρώτη δεκάδα, χωρίς βέβαια όλοι οι οδηγοί να έχουν βγάλει όλη τους την ταχύτητα στην πίστα.

Οι τρεις κορυφαίες ομάδες πήγαιναν σε «ζευγάρια», με τη Mercedes να είναι στο «1-2», τη Red Bull στο «3-4» και τη Ferrari στο «5-6», αλλά ο Vettel ήταν έξω με την πολύ μαλακή γόμα, όμως ο Γερμανός δεν είχε άνετο γύρο, καθώς δυσκολεύτηκε στο πρώτο κομμάτι, αλλά και στη Στροφή 13, εκεί που πάτησε εκτός.

Στα 22 λεπτά για το τέλος, η MCL33 του Alonso πήρε μπροστά. Ο Ισπανός βγήκε με την πολύ μαλακή γόμα, τη στιγμή που ο Vandoorne βρισκόταν στο διπλανό γκαράζ. Ο Hamilton συνέχιζε να είναι με διαφορά ο ταχύτερος, βελτιώνοντας σε 1:24.0. Ο Ferni σημείωσε 1:26.6 στον πρώτο του χρονομετρημένο γύρο, για να πάρει την 14η θέση.

Μπαίναμε στο τελευταίο τέταρτο και λίγα ήταν τα μονοθέσια που γυρνούσαν στην πίστα. Οι δύο Ferrari ήταν μεταξύ αυτών, την ώρα που ο Magnussen είχε μια προσωρινή έξοδο στο γρασίδι της Στροφής 15. Μπροστά, ο Vettel έπαιρνε την πέμπτη θέση από τον Ricciardo, κατεβαίνοντας για πέντε χιλιοστά το 1:25. Ο Raikkonen ήταν μόλις 120 χιλιοστά μπροστά του, αλλά 8 δέκατα μακριά από την κορυφή.

Ο Alonso πίεσε κι άλλο, ανεβαίνοντας στην 9η θέση, 336 χιλιοστά πίσω από τον 8ο Sainz. Ο Ισπανός παρέμενε φυσικά στην πίστα, καθώς προσπαθούσε να καλύψει το χαμένο έδαφος. Ο Vandoorne βγήκε επίσης για να δώσει κι αυτός κάποια δεδομένα στη McLaren. Ο «El Nano» βελτίωσε σε 1:25.8, για την 8η θέση, όμως βρισκόταν 1,8 δευτερόλεπτα πίσω από τον Hamilton, πατώντας, ωστόσο, στην πολύ μαλακή γόμα.

Τα δύο «Ασημί Βέλη» βγήκαν για τα τελευταία λεπτά, καθώς είχαμε περάσει στο τελευταίο 10λεπτο. Πολλά τα μονοθέσια έξω, για τα τελευταία δεδομένα, με τον Vandoorne να αναρριχάται στην 12η θέση, απέχοντας σχεδόν 7 δέκατα από τον Alonso. Ο Βέλγος κινήθηκε πιο γρήγορα και μπήκε οριακά στην δεκάδα.

Η καρώ σημαία έπεσε και οι οδηγοί έκαναν μερικές δοκιμαστικές εκκινήσεις αμέσως μετά, προκειμένου να διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχει πρόβλημα την ορατότητα των κόκκινων φώτων της εκκίνησης λόγω του Halo.

Το FP2 θα ξεκινήσει στις 07:00 ώρα Ελλάδας.

Αποτελέσματα

Τα highlights του FP1

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Πατέντα της Ferrari αποκαλύπτει εξακύλινδρο υβριδικό κινητήρα υδρογόνου

Η Ferrari έχει προχωρήσει στη κατάθεση διπλώματος ευρεσιτεχνίας για έναν υβριδικό εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα που τροφοδοτείται με υδρογόνο. Τα σχέδια παρουσιάζουν μια πληθώρα...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr