Από την άνετη πρωτοπορία, ο Lewis Hamilton βρέθηκε στη δεύτερη θέση, χάρη στον λανθασμένο υπολογισμό του λογισμικού της Mercedes, το οποίο εμφάνιζε τον Βρετανό μπροστά ακόμα κι αν ο Sebastian Vettel έμπαινε για αλλαγή υπό το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Αυτό, όπως είδαμε, δεν συνέβη, έτσι περιορίστηκε στη δεύτερη θέση του Αυστραλιανού Grand Prix.

Για τον μισό σχεδόν αγώνα, ο 33χρονος κυνηγούσε τον Γερμανό, όντας κοντά για πολλούς γύρους, χωρίς να έχει καθαρό αέρα μπροστά του. Αυτό οδήγησε σε αύξηση των θερμοκρασιών της W09, με τον κινητήρα του να φτάνει κοντά στο όριο, κάτι που ανάγκασε τον Hamilton να εγκαταλείψει τη μάχη πριν από τον τερματισμό, προκειμένου να ψύξει το μονοθέσιό του.

Ο Andrew Shovlin, Trackside Engineering Director των Γερμανών, λέει ότι όντως ο M09 έφτασε κοντά το όριο, αλλά αυτό δεν ανησύχησε τους μηχανικούς, διότι το πρόβλημα θα υπήρχε αν οι αριθμοί ξεπερνούσαν το όριο αυτό, κάτι που δεν συνέβη.

Μπορεί να μας ακούσατε να λέμε στον Lewis ότι ο κινητήρας ανεβάζει θερμοκρασία, κάτι που συμβαίνει όταν τα μονοθέσια τρέχουν τόσο κοντά και δεν έχεις καθαρό αέρα στα ψυγεία για να διατηρούνται οι θερμοκρασίες. Ήταν πολύ κοντά στο να χτυπήσει το όριο των θερμοκρασιών, και κοιτάμε όλα αυτά τα δεδομένα πολύ προσεκτικά. Μπορείς να φτάσεις αυτά τα όρια, απλώς πρέπει να είσαι προσεκτικός για να μην τα ξεπεράσεις.

Στην περίπτωση του Lewis ήταν εντάξει. Ήμασταν απλώς κοντά στο όριο και ακούσατε τον Lewis να λέει πως δεν μπορούσε να περάσει και πως θα φρόντιζε τον κινητήρα του. Σ’ εκείνο το σημείο, απλώς έκανε πίσω και έριξε τις θερμοκρασίες. Μπορείς να μειώσεις τη δύναμη του κινητήρα, ώστε να μην δουλεύει τόσο σκληρά, αλλά είμαστε αρκετά σίγουροι πως ο κινητήρας θα είναι σε καλή κατάσταση.

Με μόλις τρία power units για τους 21 αγώνες, η Mercedes -θέλοντας και μη- θα χρησιμοποιήσει ξανά το ίδιο σε Μπαχρέιν και Κίνα, πιστεύοντας πως είναι σε καλή κατάσταση. Βέβαια, για καλό και για κακό, οι μηχανικοί θα έχουν τα μάτια τους επάνω του, ώστε να διαβεβαιωθούν ότι δε θα παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα.

Είμαστε περιορισμένοι όσον αφορά τις δοκιμές που μπορούμε να κάνουμε, επειδή δεν μπορούμε ουσιαστικά να τρέξουμε τώρα τον κινητήρα, παρά μόνο όταν φτάσουμε στο Μπαχρέιν. Θα τρέξει αυτόν τον κινητήρα στο Μπαχρέιν και την Κίνα, και θα τον ελέγχουμε όπως πάντα, για να διασφαλίσουμε ότι όλα θα είναι διαρκώς εντάξει.

  • Akis-F1 FAN

    Πάντως και ο Ρικι ήταν πίσω από τον Κιμι πολλούς γύρους αλλά δεν είπε τίποτα για υπερθέρμανση η rb. Λογικά η W09 είναι στα όρια όσον αφορά τη ψύξη για χάρη της αεροδυναμικής, οπότε, όταν ανγκάζεται να κυνηγήσει άλλο μονοθέσιο θα έχει θέμα.

    • Emmanouil Laios

      Ίσως γιατί δεν περίμεναν/περιμένουν να είναι στην θέση του κυνηγού αλλά στου κυνηγημένου πάντα…

    • Akis-F1 FAN

      Ακριβώς…και τα προηγούμενα χρόνια το ίδιο συνέβαινε, τα μονοθέσια τους είχαν θέμα όταν ακολουθούσαν άλλο. Φέτος ίσως είναι πιο σοβαρό όμως γιατί και ο Μποττας δυσκολευόταν πολύ να περάσει μονοθέσια που είχαν φάει 2+ sec στις κατατακτήριες από τη Μερκ.

  • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

    Πιο μαλακά ελαστικά που βγάζουν περισσότερους γύρους, ίσως και όλο τον αγώνα, κινητήρες που φτιάχτηκαν για αγώνες αντοχής και πρέπει να μην πιέζονται, 100 λίτρα καύσιμο για eco friendly profile, αεροδυναμικη που δεν μπορείς να πλησιάσεις, Halo με ελάχιστη προστασία από μικροαντικείμενα και κακάσχημη σχεδίαση, τεχνικό DRS για προσπεράσματα.
    Από το κακό στο χειρότερο. Κάποια στιγμή θα πάτωσει η F1, δεν γίνεται.
    Ελπίζω και εγώ να ξεκολλήσω από αυτή τη συνήθεια.

    • κατι ασχετο…απο αποψη υλικων..και συναρμογης..ποσο να κοστιζει ενας κινητηρας ????

    • Ahilleas Tsikelis

      Δεν είναι μονο αυτό,η Μερσεντές θα φτιαξει 100 κινητήρες θα τους δοκιμασει και θα κρατησει 6……οι υπολοιποι σκουπίδια…..κατά τα αλλα οικονομια

    • τι εννοοεις θα κτασκευασει 100 και μετα σκουπιδια ??
      εννοεις στο θεμα εξελιξης ?

    • Ahilleas Tsikelis

      Όχι.Σε δηλωσεις τους πριν την εναρξη ειπαν ότι θα κατασκευασουν 100 κινητήρες ,θα μπουν δυναμομετρο και θα διαλεξουν μονο 6 από αυτους.

    • αρα δεν ειναιστο κοστος κατασκευςη….αλλα αυτα τα μοτερ θα θεωρηθουν εξοδα στην εξελιξη…σωστα ?

    • to θυμομουν το αρθρο…..απλα δεν καταλαβα την απαντηση στην ερωτηση μου!!! αρα ειναι οπως ειπα στο κοστος εξελιξης !

    • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

      200-300 χιλιάδες ανά μονάδα αλλά μόνο η κατασκευή και συναρμογή χωρίς να περιλαμβάνεται η εξέλιξη του .

    • kai η εξελιξη ενος μοτερ ποσο να πηγαινει ???πχ η mercedes ποσα να εδωσε το 2012-13 για να φτασουμε στο μοτερ του 14 ???

    • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

      Αυτό είναι άλλο κεφάλαιο, αρκετά εκατομμύρια, το πόσο δεν ξέρω να σου πω.

    • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

      Αυτό είναι άλλο κεφάλαιο, αρκετά εκατομμύρια, το πόσο δεν ξέρω να σου πω.

    • ξερεις γιατι ρωταω???? να υποθεσουμε οτι δαπανηθηκαν για την εξελιξη 50.000.000(πολλα λεω η λιγα? ) ?
      εστω μετα οτι το μοτερ κοστιζει για υλικα/εργασια οπως ειπες 200.000…ε για μια σεζον θα ηθελαν για μοτερ 4.000.000 ακομα …για να εχουμε φρεσκο μοτερ σε καθε αγωνα..και πλουσιο θεαμα……..
      παραλογο σαν σκεψη ???πιστευω το προβλημα ειναι στη δαπανη της εξελιξης…και οχι της κατασκευης των μοτερ….

    • zet125

      Τα λευτα ειναι παρα πολλα
      Αν ηταν 50.000.000 τωρα θα ηταν και αλλοι κατασκευαστες!
      https://www.autosport.com/f1/news/132202/mercedes-f1-finances-explained

    • ακομα καλυτερα !!!! δηλαδη δινουν τοσα πολλα…και δεν μπορουν α δωσουν αλλα 5.000.000 για 25 μοτερ και να τα σπανε καθε ΠΣΚ ?????

    • zet125

      Πως δεν μπορουν,μπορουν ανετα!
      Αλλα δες τωρα με τρια μοτερ που δεν τα πιεζουν γινετε ανταγωνιστικο το πρωταθλημα!
      Πιστευω πως η amg πλεον δεν θα μπορει να κανει ακραιες χαρτογραφησεις τοσο συχνα και σε μεγαλη διαρκεια!

    • μπορει και να ισχυει αυτο που λες…… :-/

  • gv

    καλα τοσο ευκολα υπερθερμαινεται σε μια μαχη?
    δεν ειδα τον αγωνα αλλα αυτο δεν ακουγεται και τοσο καλο για τη μερσεντες..
    ισως ο σχεδιασμος ειναι οριακος οπως λεει πιο κατω ο φιλος ο ακης..

  • Emmanouil Laios

    Άντε και να τα ξεπεράσει στα επόμενα GP σας εύχομαι!!! Πραγματικά όμως….και τα 2!!!!

  • Emmanouil Laios

    Άντε και να τα ξεπεράσει στα επόμενα GP σας εύχομαι!!! Πραγματικά όμως….και τα 2!!!!

  • Soko

    Ξεφτίλες 3 κινητήρες για όλοι την χρονιά αυτό δεν είναι f1 ..