Όπως ανακοίνωσε η Ελληνική Αστυνομία, κατά το 2017 καταγράφηκε μείωση του συνολικού αριθμού των παθόντων, αλλά και των τροχαίων ατυχημάτων, σε σχέση με το 2016. Συγκεκριμένα καταγράφηκαν 694 λιγότερα τροχαία ατυχήματα και το ποσοστό των παθόντων μειώθηκε κατά 6,6% περίπου.

Η υπερβολική ταχύτητα, οι πεζοί, η απόσπαση της προσοχής και η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, είναι οι τέσσερις βασικές αιτίες για τα θανατηφόρα τροχαία που καταγράφηκαν το 2017. Πιο αναλυτικά, το 2017 σε σύγκριση με την τελική αποτίμηση του 2016 σημειώθηκαν σε όλη την επικράτεια:

1Πτώση στα τροχαία ατυχήματα

  • 679 θανατηφόρα ατυχήματα έναντι 753 το 2016 (74 λιγότερα, μείωση σε ποσοστό 9,8%)
  • 607 σοβαρά ατυχήματα έναντι 742 το 2016 (135 λιγότερα, μείωση σε ποσοστό 18,2%)
  • 9.416 ελαφρά ατυχήματα έναντι 9.901 το 2016 (485 λιγότερα, μείωση σε ποσοστό 4,9%)

2Παθόντες

Επίσης, το 2017 σε σχέση με την τελική αποτίμηση του 2016, σε όλη την επικράτεια καταγράφηκαν:

  • 730 θάνατοι από ατυχήματα έναντι 805 το 2016 (75 λιγότεροι)
  • 704 σοβαρά τραυματίες έναντι 855 το 2016 (151 λιγότεροι)
  • 12.070 ελαφρά τραυματίες έναντι 12.798 το 2016 (728 λιγότεροι)

3Τα αίτια


Ειδικότερα, ως προς τα αίτια των θανατηφόρων ατυχημάτων οι «επικίνδυνες» παραβάσεις εξακολουθούν να αποτελούν τις βασικότερες αιτίες για την πρόκλησή τους. Τα (679) θανατηφόρα ατυχήματα έχουν ως κύρια αίτια:

  • 84 την υπερβολική ταχύτητα
  • 80 σχετίζονται με τους πεζούς
  • 69 την απόσπαση προσοχής
  • 60 την κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  • 43 την παραβίαση προτεραιότητας
  • 19 το αντικανονικό προσπέρασμα
  • 10 την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
  • 314 λοιπά αίτια που σχετίζονται με οδηγική συμπεριφορά (μέθη, σύνεση-προσοχή, κ.λπ.)

4Είδη θανατηφόρων τροχαίων

Επίσης, από την ανάλυση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, προκύπτει ότι οφείλονται (κατά είδος) :

  • 262 σε σύγκρουση
  • 230 σε εκτροπή
  • 21 σε παράσυρση πεζού
  • 53 σε πρόσκρουση
  • 13 σε ανατροπή

5Που συμβαίνουν;

Από τα θανατηφόρα ατυχήματα (21) συνέβησαν στη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης, (8) στη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Πατρών, (13) στην Εγνατία Οδό, (211) στις κατοικημένες περιοχές και (426) στο λοιπό οδικό δίκτυο.

6Τι ώρα;

Τα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα συνέβησαν κατά τις ώρες 24.00΄ έως 07.00΄ (153 ατυχήματα) και ακολούθως κατά τις ώρες 17 .00΄ έως 21.00΄ (147 ατυχήματα) και 13.00΄ έως 17.00΄ (137 ατυχήματα).

7Οι παραβάσεις

Επιπλέον, κατά το έτος 2017, από τις Υπηρεσίες Τροχαίας, βεβαιώθηκαν συνολικά (439.265) παραβάσεις σε όλη την Επικράτεια. Οι παραβάσεις, που βεβαιώθηκαν αφορούν:

  • 214.132 παραβάσεις ταχύτητας
  • 60.142 μη χρήση κράνους
  • 33.620 οδήγηση υπό την επήρεια μέθης
  • 32.500 μη χρήση ζώνης ασφαλείας
  • 24.127 παραβίαση χρήσης κινητού τηλεφώνου
  • 19.309 παραβάσεις οχημάτων (ΚΤΕΟ)
  • 15.501 παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη
  • 11.921 κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  • 7.638 αντικανονικό προσπέρασμα
  • 6.860 αντικανονικοί ελιγμοί
  • 5.774 φθαρμένα ελαστικά
  • 3.440 παράνομες διαφημιστικές πινακίδες
  • 2.977 παραβίαση προτεραιότητας
  • 876 μη χρήση παιδικών καθισμάτων
  • 448 κίνηση στην αριστερή λωρίδα – μη κίνηση στο δεξιό άκρο.

Τέλος, στο πλαίσιο των παραβάσεων διαπιστώθηκε ότι (28.494) οχήματα διαφόρων τύπων (αυτοκίνητα – φορτηγά – μοτοσικλέτες) κυκλοφορούσαν χωρίς να διαθέτουν την απαραίτητη από το νόμο ασφαλιστική κάλυψη

  • hellboy

    τι σημενει αποσπαση προσοχης?! δηλαδη ειδε ο αλλος μια ωραια πεταλουδα να πετα πανω απο το αμαξι του και δεν ειδε τον μπροστα και επεσε πανω του????? επρεπε να στοιχεια να ειναι ποιο αναλυτικα απο πλευρας τροχαιας…..
    δεν μπορουν να πουνε.. ατομα που γραφανε στο τηλεφωνο. 30 ατυχηματα.. ατομα που μιλαγανε η σηκωσαν τηλεφωνο.. 50 ατυχηματα. κοκ.,….ετσι οπως το γραφουν λενε και αυτους που κοιτανε σαν επιβατες εξω απο το οχημα..
    και τωρα που βλεπουμε τα στοιχεια.. η τροχαια τι θα κανει?! καμπερια για να γραφει για 10-30 χλμ παραπανω.. σε ζωνες των 50-70 χλμ ανα ωρα.. που δεν πατα ψυχη πανω στις εθνικες.. αυτο θα κανει.. και εκει που σκοτωνετε κοσμος και κοσμακης μπλοκο απλα να τους τρομαξει να κοψουν ουτε για πλακα.. τον αλλο που κρατα κινητο στο χερι δεν το σταματανε….. τον αλλο χωρις ζωνη επισης.. τον ποιο επικυνδινο τυπο με αρυθμιστα xenon και τα προβολια δεν θα τον σταματησει..
    και τι θα κανει η τροχαια για εκπαιδευση στον κοκ των υπαλληλων της?! να τον τηρειτε σωστα?! και να γινετε σωστος ελενχος και οχι ελενχος φορο μαζεματος?!

    • insider greece

      Αγαπητε η αστυνομια φροντιζει να εφαρμοζονται οι νομοι.-
      Διασπαση/αποσπαση προσοχης, ακραιες η αναρμοστες συμπεριφορες χαρακτηριζονται οι ψυχικες διαταραχες, σε αυτες τις περπτωσεις η αστυνομια δεν μπορει να κανει κατι παρα μονο ψυχιατρος

    • hellboy

      χμ……….. δηλαδη ενοεις το μονο πραγμα που φροντιζει… ειναι να σε καμπερωνει και να κοιτα αν πας με 10-20-30 χλμ παραπανω σε ζωνη για τα 50 …. σε εθνικη οδο πανω…. για να σε γραψει και να πληρωσεις 20-40 ευρο……. μαλιστα.
      δεν μπορει να σταματησει καποιον που μιλα στο τηλεφωνο….. που δεν φορα ζωνη…….. που κινητε στην λεα………. παροτι περιπολει οχημα πανω στον δρομο….. ολη την μερα. μαλιστα τι αλλο θα διδαχθουμε…….
      αν δει παρανομια να μην σταματησει τον παρανομο οδηγο.. να τον αφησει.. κριμα ειναι δεν ετρεχε κιολας..

  • 730 ατομα…εχασαν τη ζωη τους σε τροχαιο…..εστω και με μειωση…το νουμερο ειναι τραγικο !!!!
    για ναευθυμησουμε λιγο αν μπορουμε……μονο τετοια ατυχηματα πρεπει να σεκφτομαστε !!! https://uploads.disquscdn.com/images/76fcd774a4db570efa58ae4865caeba619670043752bdaec733004ce66473e30.jpg

    • Christos Dimou

      Babinos σε σχέση με τους 2000+ νεκρούς του 2000, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ το νούμερο αυτό είναι εξαιρετικό.

      Το θετικό είναι ότι παρόλο που το 2017 είχαμε αύξηση της κίνησης στους δρόμους ο αριθμός των νεκρών μειώθηκε.

      Ελπίζω ως το 2020 να πέσουμε κάτω απο τα 500 άτομα. Στο χέρι μας είναι. Αυτοί οι 1500 άνθρωποι το έτος που θα επιζήσουν και ένας ανάλογος αριθμός που δεν θα μείνουν αναπηροι θα σημαίνει δις ευρώ κέρδος το έτος για τη χώρα μας.

      ΥΓ. Ως και το 2009 ο αριθμός των νεκρών ήταν πάνω απο 1600 άτομα. Η αύξηση στην τιμή των καυσίμων και η κρίση είχε και τα θετικά της.

    • θα ειμαι ευχαριστημενος μονο οταν οι νεκροι πεσουν κατω απο 200…… παντως οσο και τα νουμερα να μιλανε για μειωση……σε καμια περιπτωση δεν πιστευω οτι εχουμε βαλει μυαλο οπως θελουν μερικοι να το παρουσιαζουν…
      οπως το ειπες απλα λογο κρισης δεν κινουμαστε οπως θελουμε….

      ειναι σαν να πω εγω πως ο καταναλωτης το 2018 εδειξε το οικολογικο του προφιλ με τις σακουλες..μιας και εοχυν μειωση καμια 70% !!!

    • Christos Dimou

      Δεν θέλω να πετάξω την μπαλα στην εξέδρα αλλά τα 200 άτομα για πληθυσμό 10,000,000 είναι εξωφρενικά χαμηλό νούμερο ακόμα και για χώρες με πολύ καλύτερη οδηγική παιδεία.

    • το γνωριζω πως το νουμερο ειναι ουτοπικο……αλλα μονο τοτε θα ημουν ευχαριστημενος…θα με πεις…..οκ γιατι οχι 0 ???
      γιατι οπως ειπες…..παντα θα υπαρχουν και 200 ”καφροι” που δεν μπορεις να τους αποφυγεις/γλυτωσεις……..

    • Christos Dimou

      Ακόμα και με το πιο προηγμένο AI θα είναι αδύνατο να αποφύγουμε τα δυστύχηματα.

      Οι Σουηδοι έχουν πιάσει έναν ιδιοτυπο πάτο. Στα 260 με 270 άτομα.

      https://www.thelocal.se/20170109/no-new-record-low-for-road-deaths-in-sweden

      Το 200αρι για εμάς ….

  • Anestis Genk

    Δυστυχώς υπάρχει μια σαφής σχέση μνημονίου με τα ατυχήματα.
    Μειώθηκαν οι κβλες, τα γκαζιάρικα αμάξια παρέδωσαν πινακίδες, με την τιμή που έχει η μπετζίνα το “πρόστιμο” το πληρώνεις στον μπετζινά και άλλα τέτοια ξενέρωτα…αλλά πέθαναν λιγότεροι, παρά το γεγονός πως λάστιχα τακάκια έχουν να αλλαχτούν από το 2010.

    Η φάση μου θυμίζει το αμέρικα με τα όπλα, που λένε όσοι γουστάρουν να παίζουν με όπλα πως απλά χρειάζεται σύνεση.

    • nitro912gr

      τι στο διάολο εδώ επαρχία δεν έχουμε μνημόνιο; όλο και περισσότερα αμάξια βάζουν μπουριά και τουμπανιάζονται και πάνε δίχως αύριο.

    • Anestis Genk

      μήπως αγοράζουν κοψοχρονιά τα φτιαγμένα;
      Πχ το 350Ζ έχει πέσει κοντά στο δεκαχίλιαρο, το RX8 στα 5 κτλ.

      Ανάλογα και την επαρχία, σε κάτι νησιά δεν είχαν μνημόνιο ποτέ και σε άλλες περιοχές πχ μακθρακ είχαν απ’όταν άνοιξαν τα βόρεια σύνορα, αλλά εκεί ζει λίγος κόσμος σχετικά, οι πιο πολλοί είναι στις 6 μεγαλύτερες πόλεις.

  • Grekko

    Καλό που μειώθηκαν άλλα… αν προσέξετε στον δρόμο “καλλιεργούμε ” μελλοντικούς δολοφόνους.
    Το λέω κ το πιστεύω ,δεν έχουμε οδηγική παιδεία,τι εννοώ .
    Όταν το παιδάκι βλέπει τη μαμά να οδηγεί κ να μιλάει στο κινητό,τι θα κάνει όταν μεγαλώσει; Ακριβώς το ίδιο (90%)
    Όταν το παιδάκι βλέπει τον μπαμπά να το βάζει στο πίσω κάθισμα χωρίς ζώνη,τι θα κάνει όταν μεγαλώσει; Ακριβώς το ίδιο (90%)
    Κ το κερασάκι στην τούρτα ,όταν το παιδάκι βλέπει τον μπαμπά όλη την ώρα να πατάει κόρνα ,να ρίχνει καντήλια φταίει δε φταίει κ γενικά όλες τις βλακείες που κάνουμε ,τι θα κάνει όταν μεγαλώσει ;
    Τα ίδια,δεν είναι μόνο οι στατιστικές ,είναι ότι κ οι επόμενες γενιές θα είναι ίδιες ίσως κ χειρότερες από εμάς .

  • nitro912gr

    Κάθε χρόνο σταθερά στην πρώτη θέση η υπερβολική ταχύτητα. Δεν νοιώθουμε σαν λαός γενικά. Το βλέπω κάθε μέρα, οι οδηγοί απλά ΔΕΝ καταλαβαίνουν ότι πάνε πολύ πιο γρήγορα από ότι μπορούν να αντιδράσουν, να πάνε λόγο του δρόμου, να πάνε λόγο του οχήματος, να πάνε λόγο των συνθηκών γενικά.

    Απλά πατάνε γκάζι και όποιον πάρει ο χάρος…

    • και φαντασου τα μπατσονια γραφουν πιστευω ουτε το 10% απο αυτα που συμβαινουν εκει εξω στους δρομους !!

  • Bon Viveur

    Μόνο 730??? Έτσι πως οδηγεί ο νεοέλληνας μου φαίνεται πολύ μικρό το νούμερο, τι να πω…

  • freedoom1013

    Λυπηρές πρωτιές, λυπηροί αριθμοί. Το μόνο καλό της κρίσης είναι η μείωση της κυκλοφορίας και κατ’ επέκταση των ατυχημάτων.
    Θετικό επίσης είναι η κατασκευή των νέων αυτοκινητοδρόμων, με τα ακριβά διόδια, που σου παρέχουν τουλάχιστον άνεση και ασφάλεια. Ναι ξέρω, θυμάμαι το ατύχημα με την Porsche… Τι να κάνεις εκεί…
    Στην Ελλάδα δεν έχουμε παιδεία, αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Στο χέρι μας είναι να προσέχουμε και να προλαμβάνουμε όσο μπορούμε τον κίνδυνο στην άσφαλτο.

  • OBLIGATORY σχόλιο ιαβέρη “μπλα μπλα μπλα εγώ μπλα μπλα μπλα εσεις ειστε οι κακοι εγω ο καλος μπλα μπλα μπλα”

    • sargus

      Γιατί ρε φίλε; Διαφωνείς με αυτά που λέει; ή είσαι ο αποδέκτης τους;