Τον περασμένο Νοέμβριο, η Aston Martin παρουσίσε την ολοκαίνουρια Vantage, που αντικαθιστά το μοντέλο που παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης του 2005, και με την λήξη του εμπάργκο των να λήγει σήμερα, έχουμε την δυνατότητα να δούμε τα πρώτο reviews του βρετανικού sportscar.

Ξεκινώντας από την εμφάνιση του, η νέα Vantage μοιάζει σχεδιαστικά στην DB10, το αυτοκίνητο του James Bond στην ταινία Spectre, ενώ διαθέτει και κάποια στοιχεία από την Vulcan. Το μόνο σίγουρο είναι, όπως τόνισε και ο επικεφαλής της βρετανικής εταιρίας, Andy Palmer, η διαφορά με την DB11 είναι τόσο εμφανής, που ακόμη και ένας ηλικιωμένος μπορεί να καταλάβει ότι έχει μπροστά του δύο διαφορετικά μοντέλα.

Χαρακτηριστικά είναι και τα λόγια του επικεφαλής εξωτερικού σχεδιασμού της εταιρίας, Miles Nurnberger:

Αν η DB11 είναι για τον gentleman, η Vantage είναι για τον κυνηγό.

Ο “γύπας”, λοιπόν, έχει μήκος περίπου 5 εκατοστά πιο μικρό από την Porsche 911, το μεταξόνιο είναι σχεδόν 25 εκατοστά μεγαλύτερο από την υπάρχουσα 911, αλλά 10 εκατοστά μικρότερο μεταξόνιο από την DB11, προκειμένου η Vantage να έχει πιο παιχνιδιάρικη συμπεριφορά.

Η πλατφόρμα της Vantage είναι αλουμινένια, και βασίζεται σε αυτή που είδαμε στην DB11, διαθέτει όμως 70% νέα μέρη. Υπάρχει, όμως, η ίδια αρχιτεκτονική στις αναρτήσεις, καθώς στον εμπρός άξονα συναντάμε διπλά ψαλίδια, και πίσω πολλαπλών συνδέσμων. Η ρύθμιση τους είναι σαφώς πιο σφιχτή από την DB11, ενώ η αυξημένη στρεπτική ακαμψία επιτρέπει πιο επιθετική οδήγηση.

Η κατανομή των μαζών στον εμπρός και πίσω άξονα είναι ίση (50/50), με το βάρος του αυτοκινήτου να ανέρχεται στα 1.530 κιλά, όντας περίπου 136 κιλά ελαφρύτερο από το σημερινό μοντέλο. Μηχανικά κινείται με τον 4,0-λιτρο twin-turbo V8 (M178) κινητήρα της Mercedes-AMG, ο οποίος είναι τοποθετημένος πίσω από τον εμπρός άξονα και σχεδόν στο κέντρο. Παράγει 510 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και 685 Nm ροπή μεταξύ 2.000 και 5.000 σ.α.λ., κάτι που σημαίνει ότι είναι κατά 80 άλογα πιο δυνατός από τον σημερινό ατμοσφαιρικό V8 4,7-λίτρων.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της ZF, ο οποίος διαθέτει σφιχτή κλιμάκωση, με την εταιρία να ανακοινώνει ότι για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται μόλις 3,6 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 314 χλμ/ώρα. Φημολογείται, όμως, ότι η βρετανική εταιρία θα προσθέσει μελλοντικά και ένα χειροκίνητο κιβώτιο.

Η κίνηση μεταφέρεται στον πίσω άξονα, μέσω ενός ηλεκτρονικού διαφορικού, που τοποθετείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Aston Martin. Το e-diff συνδέεται με το σύστημα ελέγχου ευστάθειας και μεταβάλλει ηλεκτρονικά τη ροπή που αποστέλλεται σε κάθε έναν από τους πίσω τροχούς, ενώ τόσο το traction control όσο και το σύστημα ευστάθειας μπορούν να απενεργοποιηθούν πλήρως, ενώ υπάρχουν ρυθμίσεις για χιονισμένους, παγωμένους δρόμους.

Τέλος, υπάρχει ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης, με το τιμόνι να χρειάζεται μόλις 2,4 στροφές από άκρη-σε-άκρη, ενώ το σύστημα πέδησης διαθέτει συμβατικούς δίσκους, ενώ προαιρετικά υπάρχουν κεραμικοί.