Το κρατικό συμβούλιο της Κίνας εξετάζει την μείωση των εισαγωγικών δασμών κατά περίπου στο μισό. Αναφορές θέλουν ο φόρος στα εισαγόμενα αυτοκίνητα να μειωθεί στο 10 ή 15%, από το σημερινό 25%. Η κίνηση αναμένεται να δώσει ώθηση στις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες με την σχετική ανακοίνωση να αναμένεται μέσα στον επόμενο μήνα.

Αν μειωθεί ο φόρος εισαγωγής στα αυτοκίνητα που εισάγονται στη μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως, τότε αυτά θα γίνουν φθηνότερα και πιο ανταγωνιστικά σε σχέση με εκείνα που κατασκευάζονται σε τοπικό επίπεδο. Την περασμένη εβδομάδα η Κίνα ανακοίνωσε ότι θα άρει όλους τους περιορισμούς για το ποσοστό της ξένης ιδιοκτησίας στις κοινοπραξίες αυτοκινήτου μέσα στην επόμενη τετραετία. Πρόκειται για μία εξέλιξη, η οποία αναμένεται να δώσει ώθηση στις μεγάλες ευρωπαϊκές, αμερικανικές και ασιατικές αυτοκινητοβιομηχανίες, που είχαν στρέψει το βλέμμα στην μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου του πλανήτη, αλλά έρχονταν αντιμέτωπες με εμπόδια.

Οι περιορισμοί σε οχήματα νέας ενέργειας θα καταργηθούν από φέτος, εκείνοι στα επαγγελματικά οχήματα από το 2020 και για τα επιβατικά οχήματα το 2022. Από το 1994 η Κίνα επιτρέπει στις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες να λειτουργούν στη χώρα μόνο μέσω κοινοπραξιών με τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Στις κοινοπραξίες οι ξένοι επενδυτές δεν μπορούν να ελέγχουν μερίδιο άνω του 50%.

  • Demetrios Hadjinicolaou

    Εὐεργετικὸ μέτρο γιὰ Εὐρωπαίους/Ἀμερικανούς/Ἰνδοὺς κ.ἄ. Ἀσιᾶτες, ἀνοησία ἕως αὐτοκτονία γιὰ τοὺς Κινέζους._