Μετά από τις υποψίες για καύση λαδιού του turbo από τη Ferrari και τη διαβεβαίωση της FIA πως κάτι τέτοιο δε συμβαίνει, η ιταλική ομάδα βρέθηκε πάλι στο επίκεντρο όσον αφορά το power unit της. Όχι, αυτή τη φορά δεν είναι το λάδι ή ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, αλλά το ERS, το οποίο θα πρέπει να αποδίδει μέχρι 120kW ενέργειας ή 163,15 μετρικά άλογα (ps) για 33,3 δευτερόλεπτα σε κάθε γύρο.

Η Scuderia χρησιμοποιεί μια διαφορετική αρχιτεκτονική διπλών μπαταριών, κάτι που γεννά υποψίες στις αντίπαλες ομάδες, μήπως υπάρχει το ενδεχόμενο το ERS να αποδίδει πάνω από 120kW, κάτι που φυσικά απαγορεύεται από τους κανονισμούς. Κατά τη διάρκεια του Μονεγασκικού Grand Prix, τόσο ο Christian Horner όσο και ο Toto Wolff ρωτήθηκαν σχετικά, με τον επί κεφαλής της Red Bull Racing να δηλώνει απόλυτη εμπιστοσύνη στην Παγκόσμια Ομοσπονδία.

Δεν είμαστε προμηθευτές κινητήρων, οπότε ίσως ο Toto μπορεί να πει περισσότερα για τα χαρακτηριστικά του κινητήρα, αλλά προφανώς υπήρξαν κάποιες φήμες. Είμαι σίγουρος ότι η FIA έχει όλα τα προσόντα για να είναι σε θέση να μπορεί να κάνει μετρήσεις, να διαχειρίζεται και να εξετάζει το μονοθέσιο που βρίσκεται σε τεχνικό έλεγχο κατά τη διάρκεια ενός Grand Prix και φυσικά είναι υποχρέωση της ομάδας να βεβαιωθεί ότι όντως αυτό συμβαίνει. Νομίζω ότι οι άνθρωποι της FIA είναι οι καταλληλότεροι  να ερωτηθούν γι’ αυτό.

Το αφεντικό της Mercedes συμφωνεί με τον Βρετανό, καθώς υποστηρίζει ότι η FIA τα πηγαίνει περίφημα στο να ελέγχει τη νομιμότητα των μονοθεσίων, αφού εξάλλου αυτή είναι η δουλειά της.

Ναι, ο Christian έχει πιθανώς δίκαιο. Έχουμε θέματα νομιμότητας που εμφανίζονται τακτικά. Κάποια είναι πιο αμφιλεγόμενα, αλλά είναι καθημερινή δουλειά της FIA να ελέγχει τι κάνουν οι ομάδες. Είναι υποχρέωση των ομάδων να συμμορφώνονται με τους κανονισμούς και αυτή είναι μια συνεχής διαδικασία.

Έχω μεγάλη εμπιστοσύνη για όσα θέματα έρχονται, είτε στον κινητήρα είτε στο σασί· η FIA τα εξετάζει όλα. Και, απ’ όσο καταλαβαίνω, αυτή η διαδικασία λαμβάνει χώρα όσο εμείς μιλάμε, και θα δούμε ποιο είναι το αποτέλεσμα.

Οι άνθρωποι της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας θα παρακολουθούν το ERS της Ferrari κατά τη διάρκεια του Grand Prix στο Μόντε Κάρλο, προκειμένου να πάρουν δεδομένα και να τα αναλύσουν, ώστε να διαπιστώσουν αν η ηλεκτρική δύναμη ξεπερνά τα 120kW.

  • Βασιλης

    Ελα νταξει το εχουν παρα γαμ@@@@ οι ομαδες….ελεος δηλαδη….μονο στην φερραρι γινονται αυτα…το επομενο βημα ειναι να υποψιαστουν οτι η ferrari εχει κουμπακι να nitro…..

  • Ahilleas Tsikelis

    Οι τιφοζι γιατι εξαγριωνονται αν η ΦΙΑ ελεγχει την Φερραρι.Δηλαδη το να παρανομεις θεωρειται σωστο?Αν είναι σωστοι δεν θα εχουν κανενα θεμα με τον ελεγχο και δεν θα τους επιρρεασει πουθενα.
    Απο τα οσα διαβασα για το θέμα,η ΦΙΑ ουσιαστικα κοιμαται ορθια πανω στο εν λογω ζητημα και σε αυτον τον αγωνα(μα στο μονακο?!) θα κοιταξει την συνολικη λειτουργια του ERS της Φερραρι.Εν ολιγοις έως τωρα το συστημα ουσιαστικα δεν ελεγχονταν αποτελεσματικα.

    • Βασιλης

      Δεν ειναι το θεμα αν κανει παρανομια η οχι….φετος οσες φορες εγινε ελεγχος στην ferrari δεν βρεθηκε τιποτα…..ομως οταν η Mercedes εκαιγε λαδι δεν εγινε το αναλογο….οταν η Merc ειχε διαφορετικες πιεσεις στα ελαστικα δεν εγινε το ιδιο…οταν η merc ειχε την παρανομη εμπρος αναρτηση που βοηθουσε την εμπρος πτερυγα δεν εγινε το ιδιο….ολοι οι τιφοζι εκει κολλαμε

    • Mitsos Ribopaido

      Ακριβως

    • Lefteris2432
    • Ahilleas Tsikelis

      Οπα οπα. Το θέμα για το λάδι το εφερε στην επιεπιφάν η Φερραρι που οπόπ αποδειχτηκε ήταν και η πιο χαμένη. Με τις πιεσεις δν υπηρξε ελεγχος συνεχως? Το FRIC δν καταργήθηκε? Δν καταλαβαίνω γιατι σας ενοχλει ο ελεγχος της ΦΙΑ. Μέχρι τρ δν ειχατε παρανομιες.,αν εχετε αυτες δν πρέπει να σταματησουν όπως συνέβη ολα τα προηγούμενα χρόνια? Επισης η ΦΙΑ ΤΩΡΑ θα μετράει σωστα και θα παρακολουθει. Περασαν τοσοι αγωνες, αν η φερραρι τωρα συμμορφωθει, εστω οτι παρανομει, δν ειναι αδικο? Δηλαδή ας την αφησουν να παρανομει……..

    • Lefteris2432

      Πες τα γιατι ηθελα να τα πω και μετα θα γινομουν ο κακος. Βγαινει ενας να κραζει την Mercedes και επειδη υπαρχουν 10 οπαδοι της Ferrari και 2 της Mercedes συνολικα θα συμφωνουν σε αυτα που τους αντιπροσωπευει.

    • an0nymouS

      χαλάρωσε φίλε.. δεν είναι αντίθετος κανείς στους ελέγχους, αν υπάρχουν υποψίες απο κάποιους ας γίνουν τα προβλεπόμενα.. δεν είπε κανείς όχι.

    • george-speedy

      η ακομα για τις flexi wing της rbr η για τα extra capacitor που λεγανε για την rbr παλι….χιλιο ειπωμενα αυτα!!!

    • Ahilleas Tsikelis

      Η ρεντ μπουλ δεν μηδενιστηκε για τις πτερυγες?Δεν καταλαβαινω την αλλεργια σχετικα με ελεγχους απο την ΦΙΑ.Το προβλημα ειναι οταν αυτοι δν γινονται.

    • an0nymouS

      Πλάκα κάνεις φίλε;;; κατ αρχήν δεν εξαγριωνόμαστε.. δεύτερον απ την αρχή της χρονιάς και τις προηγούμενες χρονιές όλη την ώρα στον έλεγχο είμαστε.. έναν καθρέφτη αλλάξαμε θέση στον προηγούμενο αγώνα πέσανε όλοι πάνω στην Ferrari.. πιστεύω δεν θα βρεθεί ούτε τώρα κάτι επειδή το υποψιάζονται κάποιες άλλες ομάδες..

      ας κοιτάνε τα δικά τους που με παραγγελίες αλλάζουν λάστιχα, άλλες πιέσεις, κάτι λαδάκια που καίγανε κτλ κτλ..

  • Nikolaos Charisoglou

    Τελικα πολλούς ασχετους με την φόρμουλα εχει εδω μεσα τα τελευταία 8 χρόνια πρωταγωνιστουν ειτε η red bull ειτε η mercedes και στις δυο στα χρόνια της κυριαρχίας τους βρεθηκαν υπερανω των νομων που θεσπίζει η fia και τους πειραξε η φερραρι. Δεν πειράζει ας φύγει καλύτερα η φερραρι να δω ποιος θα βλέπει φόρμουλα μετα.