Την ερχόμενη Παρασκευή 1 του μηνός, η FCA θα ανακοινώσει τη νέα στρατηγική της για έως 2022. Η ανακοίνωση θα γίνει από τον Sergio Marchionne ο οποίος θα περιγράφει σε κοινό και επενδυτές τα σχέδια της FCA να προσφέρει στην αγορά ηλεκτροκίνητα και ηλεκτρικά μοντέλα.

Μέσα στο νέο πενταετές πλάνο της FCA είναι να σταματήσει την παραγωγή των μοντέλων “μαζικής αγοράς” στην Ιταλία. Συγκεκριμένα, τα εργοστάσια του Τορίνο και του Pomigliano θα αναβαθμιστούν ώστε να κατασκευάζουν SUVs της Jeep και της Maserati, με την παραγωγή του Fiat Panda να μεταφέρεται στην Πολωνία.

Η παραγωγή του Fiat Punto θα ολοκληρωθεί στο εργοστάσιο του Melfi, όπως και της Alfa Romeo MiTo στο εργοστάσιο του Mirafiori. Η αλλαγή αυτή αποτελεί μέρος του σχεδίου του Marchionne να μετατοπίσει την παραγωγή πολυτελών αυτοκινήτων στη Δυτική Ευρώπη, στοχεύοντας στην αύξηση των πωλήσεων της Jeep και στην στροφή της FCA από τα diesel στα υβριδικά μοντέλα.

Στόχος της FCA είναι να αυξήσει τις πωλήσεις της Jeep και της Ram, προσφέροντας περισσότερα μοντέλα σε περισσότερες αγορές παγκοσμίως. Η Fiat θα έχει μόνο την οικογένεια των 500 και Panda στη γκάμα της, με τις πωλήσεις της να περιορίζονται στην Ευρώπη, στη Βραζιλία και σε ορισμένες αναδυόμενες αγορές. Αυτό σημαίνει πως η Fiat θα αποχωρήσει από την αγορά των ΗΠΑ.

Παράλληλα αναφορές θέλουν την FCA να καταργεί την Chrysler, ενώ οι Maserati και Alfa Romeo ενδεχομένως θα συγχωνευτούν σε ένα ενιαίο, σπορ τμήμα, που θα ανακοινώνει ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα, κάτι που για πολλούς θα λειτουργήσει ως το πρώτο βήμα για το spin-off των δύο εταιριών από την FCA, όπως συνέβη στη Ferrari.

Ο Marchionne θα συνταξιοδοτηθεί του χρόνου, μετά από 14 χρόνια στο τιμόνι της FCA και αν τα δημοσιεύματα αυτά επαληθευτούν θα το μάθουμε την ερχόμενη Παρασκευή, με τις επίσημες ανακοινώσεις της FCA από το στόμα του Marchionne.

  • εχω ενα ονειρο να κανω την φιατ πολυτελει εταιρια ..στον υπνο μου βλεπω μερκ bmw και audi .. θα τα καταφερω εστω και αν χρειαστεί να χρεοκοπησω ..

  • gv

    ηταν τοσο απορροφημενοι στην αποκτηση των αμερικανικων εταιρειων και την αναβιωση της αλφα που ξεχασαν τη φιατ..
    κατι πολυ ασχημο αλλα εδω που φτασαν πολυ καλα κανουν και δινουν το βαρος στα δυνατα τους χαρτια οπως τη premium alfa και τη jeep που με τοσα εκτος δρομου και suv θα τους δωσει την απαραιτητη ωθηση να συνεχισουν και μετα ας ελπισουμε πως θα ξαναπιασουν τη φιατ..
    το να ριξουν λεφτα αυτη τη στιγμη στη φιατ,που εχει μικροτερο περιθωριο κερδους απο τις αλλες εταιρειες του ομιλου,ειναι αυτοκτονια..
    το θεμα ηταν να μη φτασουν εδω αλλα αφου εφτασαν αυτη ειναι μια καλη κινηση αναγκης προς το παρον θα ελεγα..

  • xtra

    με αλλα λογια , η κατρακύλα δεν εχει τελος.
    Η fiat ξεμεινε με τα απαρχαιωμενα πλεον 500 (μικρα μεγαλα) και το panda που δεν θελει πολυ για να γινει το μικρο jeep.
    Φαγανε ενα σκασμο λεφτα για να πανε την fiat στην Αμερικη , και το ξαναπαιρνουν πισω τωρα (ειναι μετα ν σε εμπιστευτει αμερικανος πολιτης ?)
    Η lancia μας αποχαιρετησε.
    Η alfa , μια εταιρια με κοινο και ιστορια , εχει μεινει με τεσσερα μοντελα , το ενα στην συνταξη , το αλλο στα προθυρα , ενα γαματο καινουριο που δεν μπορει να πεισει και πουλησει σαν τα γερμανικα και ενα suv με την ιδια μοιρα.
    Η maserati , με λιγα μοντελα που πουλουν συμπαθητικα και άλλα που την βαζουν μεσα ή ειναι μετριοτερα του ανταγωνισου σε καιρια segments .
    Παει και η chrysler/plymouth .

    Κοινως , τα εχει κανει μανταρα.
    O πιο αχρηστος CEO ever.
    Και φυσικα , ουτε ενα σοβαρο υβριδικο και φυσικα καθολου ηλεκτρικο στα σκαρια …για να μην πουμε για αλλες τεχνολογιες…

    Μοναδικη ελπιδα , η jeep που πουλαει παντου , και η dodge στο Αμερικα.
    Απο ολες αυτες τις μαρκες του γκρουπ. Ολη αυτην ταν ιστορια και την αναγνωρισημοτητα στην αγορα.
    Ξεφτιλα!…

    • Ιωάννης

      Δεδομένου πάντως ότι η Alfa είχε να βγάλει 10 χρόνια Berlina και ποτέ SUV, μια χαρά πουλάνε. Δεν θα έπιαναν την πρώτη τριάδα έτσι στο χαλαρό, οι Γερμανοί παίζουν πολλά χρόνια “μόνοι τους” και αυτούς έχει μάθει και προτιμάει κυρίως ο κόσμος..