Οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο έχουν μια μόνιμη πηγή εσόδων φορολογώντας τα καύσιμα με ειδικούς φόρους κατανάλωσης, με την Ελλάδα να είναι μια από τις χώρες της Γης που έχει την μεγαλύτερη φορολογία στα καύσιμα. Με τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αυξάνονται συνεχώς, εκτιμάται πως έως το 2040 το 55% των παγκόσμιων πωλήσεων νέων αυτοκινήτων θα είναι ηλεκτρικά.

Πόσα έσοδα όμως θα χάσουν οι κυβερνήσεις παγκοσμίως από τις πωλήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων; Σύμφωνα με τον Διεθνές Οργανισμό Ενέργειας (IAE), εάν το 30% των νέων αυτοκινήτων και φορτηγών που θα πωλούνται το 2030 θα είναι ηλεκτρικά, τότε οι κυβερνήσεις θα χάσουν 92 δισ. δολάρια, από τους φόρους καυσίμων που δεν θα καταβληθούν λόγω της μειωμένης κατανάλωσης βενζίνης και ντίζελ.

Ο IAE πιστεύει πως το 2030 η καθημερινή ζήτηση για πετρέλαιο που μετατρέπεται σε βενζίνη και ντίζελ, θα μειωθεί κατά 4,8 εκατ. βαρέλια ημερησίως. Ωστόσο θα προκαλέσει πτώση μόλις 5% στη συνολική ζήτηση βαρελιών ανά ημέρα.

Σύμφωνα με μια πιο συντηρητική προσέγγιση, που λαμβάνει υπόψη τις τρέχουσες κυβερνητικές πολιτικές, τα έσοδα από τους φόρους επί των καυσίμων αναμένεται να φτάσουν τα 47 δισ. δολάρια το 2030, στη περίπτωση που η ζήτηση για πετρέλαιο που μετατρέπεται σε βενζίνη και ντίζελ, μειωθεί κατά 2,6 εκατ. βαρέλια την ημέρα.