Πρέπει να θεωρείται σχεδόν επίσημο πως από το 2021 τα μονοθέσια της Formula 1 θα είναι διαστάσεων 18″. Η αλλαγή από τις 13″ στις 18″ είναι σχεδόν αποφασισμένη, μιας και όπως δήλωσε ο Charlie Whiting οι ομάδες αλλά και η Pirelli είναι υπέρ της αλλαγής αυτής.

Η Pirelli μάλιστα πιστεύει πως τα ελαστικά 18″, που ήδη χρησιμοποιούνται σε WEC και Formula Ε, έχουν περισσότερα κοινά χαρακτηριστικά με την τεχνολογία των ελαστικών που χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα παραγωγής.

  • Anestis Genk

    μπουχού

  • George Sigalas

    Έχουν να σπάσουν μέσες από τους κραδασμούς… Και το σπινιαρισμα σύννεφο

    • για τους κραδασμους αντε να το δεχτω….αλλα το σπινιαρισμα ???

    • George Sigalas

      Όσο πιο μεγάλο το προφίλ των ελαστικών, τόσο μικρότερο είναι το σπινιαρισμα. Γι αυτό και στα dragster φορούν τέτοια ελαστικά.

    • δηλαδη τα lmp1 σπινιαρουν που εχουν παρομοια ιπποδυναμη ???τα supercars ???

    • George Sigalas

      Όλα τα οχήματα σπινιαρουν. Ανάλογα με τα ελαστικά πιο εύκολα ή πιο δύσκολα. Το ελαστικό κατά την εκκίνηση παραμορφωνεται και “αγκαλιάζει” την άσφαλτο. Όσο μεγαλύτερο το προφίλ, τόσο μεγαλύτερη η παραμόρφωση άρα και η δύναμη που μπορεί να περάσει από τους τροχούς σε αυτή τη φάση.
      https://bangshift.com/wp-content/uploads/2015/07/Goodyear-How-Its-Made.jpg

    • Christos Dimou

      Σίγουρα θα είναι πιο δύσκολο να αλλάξεις τη συμπεριφορά του μονοθεσίου με βάση την πίεση του ελαστικού.

      Αυτό σημαίνει ότι θα δούμε κάποια μηχανικά συστήματα για την ρύθμιση τους και οι αλλαγές θα γίνουν και πιο αργές.

      Σίγουρα οι +5 ίντσες διάμετρο θα επιδράσουν σημαντικά στην μη αναρτώμενη μάζα του μονοθεσίου.

    • George Sigalas

      Στα θετικά θα είναι το πιο άμεσο τιμόνι και το φρενάρισμα. Η ανάρτηση θα χρειαστεί καλό ανασχεδιασμό. Αναρωτιέμαι αν θα δούμε και αλλαγές στο σύστημα των φρένων, μιας και ο διαθέσιμος χώρος θα είναι μεγαλύτερος..

    • Spider

      Γίνεται λόγος για ενεργητικές αναρτήσεις…

  • georgekaras

    θα τα συνηθησουμε πιστευω αν και με ξενιζουν

  • Κούκος

    Η πιρελι γίνεται να φύγει και έρθει στην θέση της καμία μισελιν; Ή ακόμη καλύτερα να ξαναμπουνε 2 εταιρείες.. .

    • Lefteris2432

      Μισελιν και ξερο ψωμι..!

    • Spider

      Δεν καταλαβαίνω γιατί ρωτάς αν γίνεται να φύγει η Pirelli? Οπαδική προτίμηση ή κάποιος άλλος λόγος?

    • Κούκος

      Οπαδικά στα ελαστικά δεν νομίζω να κολλάει. Δεν μου καίγεται καρφί για την οποία εταιρεία ελαστικών.
      Ο λόγος που δεν θέλω τους Ιταλούς είναι διότι έχουν φανεί αναξιοι των προσδοκιών. Τεχνογνωσία πάνω στην F1 μαζευανε εις βάρος του θεάματος. Ελαστικά τσιχλοφουσκες; Κλαταρισματα από το πουθενά; Αδυναμία δημιουργίας βροχινων ελαστικών; Γενικά στην τελευταία 10ετια θεωρώ το μεγαλύτερο πλήγμα στην F1 την εταιρεία αυτή.
      Τώρα ως προς τους Γάλλους, με εξαίρεση το απαράδεκτο gp Αμερικής του 2005, δεν μπορείς να τους προσαψεις τπτ άλλο. Στην τελική ας είναι άλλη εταιρεία ελαστικών, αρκεί να ΜΠΟΡΕΙ

    • Spider

      Ότι τους ζητάνε να φτιάξουν, φτιάχνουν.
      Την μία θέλουνε μαλακά ελαστικά, την άλλη σκληρά, την παρά άλλη το άλλο. Ας αποφασίσουν οι της FIA τί ελαστικά θέλουν και θα τους το φτιάξουν. Δεν έχω καμμία σχέση με την pirelli αλλά δεν μπορεί τους πειραματισμούς της FIA να τους χρεώνονται αυτοί.

  • gronholm89

    Καλύτερα!!! Και όπως είχε δηλώσει η Michelin αυτή είναι η προϋπόθεση για να ξαναμπεί…

  • Mika

    Mε 18αρες ζαντες και πιο απλες αεροτομες, μπρος και πισω, τα μονοθεσια θα γινουν πανεμορφα!
    Θελω να δω πως θα ειναι η φαση τωρα στα κλαταρισματα!

    • an0nymouS

      θα σου πω εγω.. θα πηγαίνει και με την ζάντα αφού θα πατάει πιο άνετα σε σχέση με την 13άρα, η υψομετρική διαφορά βλέπεις… :P

  • morbid

    Και οι μ@λ@κιες της FIA συνεχίζονται,υποβαθμίζοντας την εμφάνιση των μονοθεσίων,κάνοντας τα να μοιάζουν με αυτά του WEC.

  • Gd

    Προτείνω η επόμενη αλλαγή στα μονοθέσια να είναι η τοποθέτηση ηχοσυστήματος και να παίζει μόνο τσιφτετελοπανηγυροτράγουδα. Άμα είναι να γίνει η καγκουριά, να γίνει σωστά…Χάμιλτον βρήκες λόγο να καθίσεις μπαγάσα στην F1 και το 21

  • Mad Hatter

    Μόνο η Mercedes και ο hamilton χαίρονται , με αυτή την αλλαγή.

  • an0nymouS

    επειδή εχω δει λίγο formula E… δεν μ’άρεσαν καθόλου, τουλάχιστον στο μάτι δεν μου χτύπαγε καλά.. ίσως γιατί έβλεπα πρώτη φορά τόσο μεγάλη ζάντα σε μονοθέσιο;; δεν ξέρω..

    αν θέλουν να μεγαλώσουν την ζαντα ας την μεγάλώσουν αλλά όχι τόσο πολύ.. ας την κάνουν 15”..ιδικά όταν μου αναφέρεται για αυτοκίνητα παραγωγής ποια αυτοκίνητα φοράνε 18άρες ζάντες;;; μόνο τα super cars!

    τώρα αυτό που θα κάνουν είναι άλλη μια βλακεία στην ιστορία της F1.

    • Christos Dimou

      Οι 18άρες ζάντες είναι πια μικρές ή mainstream στα μεσαία ή μεγάλα οχήματα (ειδικά στα SUV βλέπεις και μικρά SUV με 18άρα) και το 2021 αν συνεχιστεί αυτή η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων θα φαντάζουν και πάλι μικρές.

    • an0nymouS

      εντάξει εσύ το πας σε άλλη κατηγορία τώρα οκ.. εγώ μιλάω για αυτοκίνητο απλό..

      τα μονοθέσια τώρα δεν είναι τόσο μεγάλα σε μέγεθος οπότε δεν νομίζω να δείχνει πολύ ωραίο.. τουλάχιστον στην formula E εμένα δεν μου άρεσε καθόλου εμφανισιακά.

    • Christos Dimou

      Με πλάτος 2 μέτρα και μήκος πάνω απο 5 μέτρα (ναι είναι τόσο μεγάλα) ανταγωνιζονται Full Pick up trucks.

      Στο Μονακο απορώ πως έγινε πια ο αγώνας .

    • an0nymouS

      το θέμα είναι το ύψος του μονοθεσίου.. καταλαβαίνεις τι εννοώ.. τέλος πάντων θα δούμε.. είχαν γίνει νομίζω δοκιμές με μονοθέσιο της ρενο πιο παλιά.

    • Christos Dimou

      Η διαφορά της απόστασης απο τον αξονα ως το δρόμο στις δύο υλοποιήσεις είναι ελάχιστη και διορθώνεται με την επιλογή του κατάλληλου προφιλ.

      Όσον αφορά την αεροδυναμικη απόδοση αν δεν αλλάξουν οι τεχνικοί κανονισμοί όσον αφορά το ύψος απο το εδαφος του πατωματος του μονοθεσιου η τοποθέτηση των άξονων ψηλότερα θα βελτιώσει την μηχανική προσφυση των μονοθέσιων.

  • Yiannis P

    Πάντως εμένα αυτή η χρησή OZ μου θημίζει Need for Speed Most Wanted που έπαιζα πριν 15 χρόνια..

  • thymios tsilimparis

    Κάπου εκεί στη Γαλλιά οι άνθρωποι της Michelin θα πανηγυρίζουν……

  • Tony T

    σωστή επιλογή…

    δε γίνεται το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ να χρησιμοποιεί λογικές σαράντα χρόνων….

    όταν το απλό μου FIESTA φοράει 16″ , ας βάλουν και αυτοί το αντίστοιχο…

    στην τελική , θα προκύψουν πολλά και νέα ενδιαφέροντα στοιχεία, με αλλαγές στο φερόμενο βάρος , την αδράνεια του τροχού, μεγαλύτερα φρένα , νέο set-up των αναρτήσεων….

    όσο για το εμφανισιακό , εδώ κατάπιαμε το ΗΑLO, στις 18αρες θα κολλήσουμε;;;;;;

    • Christos Dimou

      Αν σου πω ότι τα ελαστικά 245/45/18 είναι φθηνότερα από τα 235/50/17 με ότι αυτό συνεπάγεται τι θα μου πεις; ;)