Αν η προηγούμενη γενιά του Ceed μας έδειξε ότι οι Κορεάτες αντιμετωπίζουν σοβαρά το C-segment, με την παρουσίαση του νέου μοντέλου έχουν ένα και μοναδικό σκοπό. Να τοποθετήσουν τον εαυτό τους στην κορυφή της κατηγορίας και να υπολογίζονται ως κύρια επιλογή και όχι μια εναλλακτική πρόταση. Και μετά την διήμερη επαφή μας με την τρίτη γενιά του μοντέλου στο Faro της Πορτογαλίας μπορώ να γράψω-χωρίς ίχνος αμφιβολίας- ότι τα κατάφεραν. Ακούγεται υπερφίαλο και υπερβολικό, αλλά συγκρινόμενο με τον υπάρχοντα ανταγωνισμό (εν αναμονή της δοκιμής του νέου Ford Focus σε τρεις ημέρες), το νέο Ceed είναι από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις της αγοράς και σίγουρα η πιο sport.

Με το συγκεκριμένο μοντέλο η κορεάτικη εταιρία ενισχύει την παρουσία της στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου και στο C-segment. Ο σχεδιασμός του έγινε στο κέντρο της εταιρίας στη Φρανκφούρτη, η εξέλιξη του σε κάθε λογής δρόμους σε χώρες της Ευρώπης (κυρίως Γερμανία και Αγγλία), το engineering του επίσης Γερμανία, η παραγωγή του γίνεται στο εργοστάσιο της στη Ζιλίνα της Σλοβακίας, ενώ θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά στην Ευρώπη. Δηλαδή πιο Ευρωπαϊκό δεν γίνεται.

Στην χώρα μας θα έρθει τον ερχόμενο Οκτώβριο (μπορεί και Νοέμβριο), καθώς μέχρι τότε θα παρουσιαστεί και η GT-Line έκδοση του. Έτσι, η ελληνική εισαγωγική εταιρία θα έχει μια ολοκληρωμένη γκάμα, χωρίς να υπάρχει καμία ανακοίνωση για τιμές. Προσωπική εκτίμηση, όμως, ότι θα ξεκινά κοντά στις €18.000. Το δικαιολογεί στο έπακρο άλλωστε.

1Το όνομα

Έχεις αναρωτηθεί από που προέρχεται το όνομα του κορεάτικου μοντέλου; Το Cee’d λοιπόν είναι τα αρχικά των European Economic Community (EEC ή CEE σε μερικές χώρες, δηλαδή Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα, ΕΟΚ) και το ED σημαίνει European Design (Ευρωπαϊκό Σχέδιο). Συνδυάζοντας αυτά, βγήκε το “CEEED”, αλλά αυτό είχε πάρα πολλά “Ε”, και οι Κορεάτες αντικατέστησαν το τελευταίο «Ε» με μια απόστροφο, με το «Cee’d» να ήταν μέχρι σήμερα το τελικό αποτέλεσμα. Και αυτό γιατί η 3η γενιά του μοντέλου έχασε την απόστροφο για χάρη απλούστευσης, και από cee’d μετονομάζεται σε Ceed.

2Πλατφόρμα

Το νέο Ceed βασίζεται στη νέα πλατφόρμα ‘K2’, και είναι κατά 20 χλστ. φαρδύτερο (συνολικό πλάτος 1.800 χλστ.) και 23 χλστ. χαμηλότερο (συνολικό ύψος 1.447 χλστ.) από το απερχόμενο μοντέλο. Το μεταξόνιο παραμένει στα 2.650 χλστ., με το μήκος να αγγίζει τα 4.270 χλστ.

3Το αυτοκίνητο

Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στο σχεδιαστικό κέντρο της μάρκας στην Φρανκφούρτη, υπό τις οδηγίες του Gregory Guillaume, επικεφαλής στο ευρωπαϊκό τμήμα σχεδιασμού και του Peter Schreyer, προέδρου και διευθυντή σχεδιασμού της Kia.

Η τρίτη γενιά του αυτοκινήτου δεν θα προσφέρεται σε 3-θυρη έκδοση αμαξώματος, με το hatchback (5-θυρο) να είναι χαμηλότερο, φαρδύτερο και με πιο μεγάλο πίσω πρόβολο. Το νέο Ceed έχει σοβαρό σχεδιασμό, αλλά εξακολουθεί να συναρπάζει με το ελκυστικό στιλ του αμαξώματος του και την αρμονία στο σύνολό του. Μελλοντικά η γκάμα του Ceed θα διευρυνθεί με τις εκδόσεις GT και GT-Line.

Ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα που είδαμε στο Rio, με τις λείες γραμμές έχουν αντικαταστήσει τις γωνίες του απερχόμενου μοντέλου, ενώ μπροστά δεσπόζει η χαρακτηριστική μάσκα “tiger-nose”, που είναι πλατύτερη και χαμηλότερα τοποθετημένη την εισαγωγή αέρα.

Το νέο Ceed διαθέτει στάνταρ τα “ice cube’ σχεδίασης LED φώτα ημέρας, που προέρχονται από τις εκδόσεις GT και GT-Line και είναι ενσωματωμένα στα φωτιστικά σώματα όλων των εκδόσεων, ενώ ως προαιρετικός εξοπλισμός υπάρχουν και πλήρως LED φώτα.

Παρατηρώντας το προφίλ, υπάρχουν καθαρές γραμμές, που δίνουν την εντύπωση ενός μακρύτερου καπό και μία πιο upper class προσέγγισης στην εμφάνιση του αυτοκινήτου. Η φαρδιά πίσω κολόνα είναι κάτι που συναντάμε σε όλα τα πρόσφατα μοντέλα της Kia, ενώ τα νέα πίσω φωτιστικά σώματα LED προσφέρουν μεγαλύτερη αναγνωσιμότητα στον δρόμο. Επίσης, για πρώτη φορά είναι διαθέσιμα και ως DLR (φώτα ημέρας).

4Μελλοντικές εκδόσεις

Αρχικά το νέο Ceed θα είναι διαθέσιμο με πεντάθυρο αμάξωμα και σε 12 διαφορετικά χρώματα, και θα μπορείς να επιλέξεις μέσα από μία ευρεία γκάμα ζαντών, από 15 μέχρι 17 ίντσες. Μαζί με την station wagon έκδοση, που ονομάζεται sportswagon, τα δύο αυτά αμαξώματα έχουν πιο συμβατικό σχεδιασμό σε σχέση με την proCeed έκδοση. Αυτή δεν θα είναι 3-θυρη, αλλά θα είναι μια shooting brake έκδοση, και θα την δούμε τον ερχόμενο Οκτώβριο στην έκθεση του Παρισιού.

Τέλος, θα υπάρχει και υπερυψωμένη crossover έκδοση του μοντέλου, η οποία θα παρουσιαστεί τον Μάρτιο του 2019. Η Kia έχει κατοχυρώσει το όνομα Xceed, και έτσι θα το ονομάσει, με την κυκλοφορία της να ορίζεται προς το τέλος του 2019, ολοκληρώνοντας την οικογένεια των εκδόσεων του μοντέλου. Αυτή η έκδοση θα έχει διαφορετικό χαρακτήρα σε σχέση με το 5-θυρο hatchback ceed, όπως ακριβώς συμβαίνει με το νέο Stonic και το Rio.

5Εσωτερικό

Περνώντας προς τα μέσα, το νέο Ceed είναι πιο εργονομικό και ποιοτικό από κάθε άλλη φορά. Η διακεκριμένη λειτουργικότητα και σχεδίαση από τα πιο πρόσφατα Kia έχει μεταφερθεί και στο νέο Ceed, με το ταμπλό να απελευθερώνει περισσότερο χώρο για τους εμπρός επιβάτες και παράλληλα να διασφαλίζει καλύτερο περιμετρικό έλεγχο. Πρακτικά υπάρχει η πάνω περιοχή όπου δεσπόζει η νέα “αιωρούμενη” οθόνη αφής του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με διαγώνιο 5 και 7 ιντσών, καθώς και με οθόνη 8 ιντσών όταν υπάρχει λειτουργία πλοήγησης.

Στην κάτω ζώνη βρίσκονται τα χειριστήρια και οι διακόπτες για το ηχοσύστημα και το σύστημα κλιματισμού, ενώ προαιρετικά θα έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις ηχοσύστημα της JBL Premium με τεχνολογία Clari-Fi.

Η κεντρική κονσόλα έχει μία ελαφριά κλίση προς τον οδηγό για πιο εύκολη πρόσβαση στους πολλούς κατά γενική ομολογία διακόπτες και κουμπιά. Υπάρχουν επενδύσεις από υψηλής ποιότητας μαλακά υλικά και ανάλογα με την έκδοση, υπάρχουν λεπτομέρειες μετάλλου ή χρωμίου, ενώ έχεις επιλογή ανάμεσα σε υφασμάτινες, συνθετικού δέρματος ή γνήσιου δέρματος επενδύσεις. Προαιρετικά και ανάλογα με την έκδοση, υπάρχει δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι και στον επιλογέα ταχυτήτων.

Στάνταρ είναι η πλήρης διασύνδεση smartphones μέσω bluetooth, καθώς και η αυτόματη ενεργοποίηση φώτων και η είσοδος χωρίς κλειδί (keyless entry). Ακόμα, υπάρχει ένα σύστημα επιλογής προγραμμάτων οδήγησης (Drive Mode Select) που θα σου επιτρέπει να επιλέξεις μεταξύ των προγραμμάτων Normal και Sport. Αυτά αλλάζουν τις ρυθμίσεις στο σύστημα διεύθυνσης, ενώ κάθε πρόγραμμα διαφοροποιεί και τα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα.

Έτσι το πρόγραμμα Normal μεγιστοποιεί τις δυνατότητες επίτευξης μικρότερης κατανάλωσης, όταν η πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης είναι λιγότερο έντονη. Το πρόγραμμα Sport καθιστά πιο άμεση την απόκριση στο γκάζι, εξασφαλίζει πιο γρήγορες επιταχύνσεις -τόσο από στάση όσο και εν κινήσει- ενώ ρυθμίζει έτσι το σύστημα διεύθυνσης ώστε να έχει μεγαλύτερο «βάρος» και πιο άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού.

Διαθέσιμοι είναι τόσο ένας ασύρματος φορτιστής για smartphone όσο και τα θερμαινόμενα και αεριζόμενα εμπρός και πίσω καθίσματα. Το θερμαινόμενο παρμπρίζ (επιπλέον εξοπλισμός) -με τις σχεδόν αόρατες αντιστάσεις του να ζεσταίνουν προοδευτικά το κρύσταλλο- κάνει τη ζωή με το Ceed πολύ πιο εύκολη τους κρύους μήνες του έτους. Η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι για πρώτη φορά διαθέσιμη σε ένα μοντέλο της Kia και απομακρύνει τον πάγο, την υγρασία αλλά και το θόλωμα του παρμπρίζ με το πάτημα ενός κουμπιού.

Από θέμα χώρων, το καλύτερο packaging της νέας πλατφόρμας προσφέρει πλουσιότερους εσωτερικούς χώρους, και με τη ρύθμιση του καθίσματος του οδηγού για το ύψος μου (1.93μ.), ο πίσω επιβάτης δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα στενότητας. Ακόμα, οι πίσω επιβάτες έχουν περισσότερο χώρο για τους ώμους τους, με τους μπροστά να έχουν περισσότερο αέρα πάνω από τα κεφάλια τους, καθώς η θέση οδήγησης βρίσκεται χαμηλότερα.

Τέλος, το νέο μοντέλο διαθέτει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών που φτάνει σε χωρητικότητα τα 395 λίτρα, που εκτοξεύεται στα 1.295 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.

6Κινητήρες

Μηχανικά, το νέο Ceed θα εφοδιάζεται από μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, καθώς η εταιρία πιστεύει ότι οι τελευταίοι δεν έχουν “πεθάνει”. Από πλευράς βενζίνης, αρχικά θα υπάρχει ο 1.000άρης T-GDi, απόδοσης 120 ίππων, καθώς και ο ολοκαίνουριος 1.400άρης T-GDi, απόδοσης 140 ίππων, της οικογένειας Kappa, που αντικαθιστά τον 1.600άρη ατμοσφαιρικό GDI. Διαθέσιμος θα είναι και ο ατμοσφαιρικός 1.400άρης MPI με 100 άλογα.

Από πλευράς πετρελαίου, το νέο Ceed θα κινείται από το νέο κινητήρα “U3” της Kia, που έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί έτσι ώστε να βρίσκεται κάτω από τα πολύ αυστηρά όρια των πιο πρόσφατων προδιαγραφών εκπομπής ρύπων Euro 6d. Ο 1.600άρης CRDi χρησιμοποιεί την ενεργή τεχνολογία ελέγχου των ρύπων Selective Catalytic Reduction (SCR), προκειμένου να περιορίσει σημαντικά την εκπομπή τους. Έτσι εκπέμπει πολύ λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, σωματίδια και NOx σε σχέση με παλαιότερους κινητήρες πετρελαίου της Kia.

Είναι διαθέσιμος με 115 ή με 136 άλογα, με την ροπή να φτάνει τα 280 Nm, με τις εκπομπές ρύπων -με βάση το νέο κύκλο μετρήσεων WLTP και όταν αυτός μετατραπεί στο νέο Ευρωπαϊκό κύκλο οδήγησης (NEDC)- να είναι μικρότερες των 110 γρ/χλμ.

Όλοι οι κινητήρες θα συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια 6 σχέσεων, ενώ οι νέοι 1.4 T-GDi και 1.6 CRDi θα είναι διαθέσιμοι και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων της Kia. Μελλοντικά οι εκδόσεις των παραπάνω κινητήρων θα αποκτήσουν ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε ένα διάστημα ενός και δύο χρόνια από την παρουσίαση του μοντέλου. Τέλος, το νέο Ceed θα είναι διαθέσιμο και με έναν υβριδικό κινητήρα 1.400 κ.εκ., ο οποίος θα αποδίδει 141 άλογα.

7Στον δρόμο

Κατά την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου στους δρόμους στο νότιο άκρο της Πορτογαλίας, οδηγήσαμε το νέο Ceed συνολικά περίπου 140 χλμ., ενώ μέρος της δοκιμής έγινε και στην πίστα καρτ στο Portimao. Συνολικό ο χρόνος με το αυτοκίνητο δεν ήταν πολύς, ενώ και οι δρόμοι της προσχεδιασμένης διαδρομής ήταν εξαιρετικοί, αλλά παρόλα αυτά, από την πρώτη επαφή το αυτοκίνητο δείχνει ότι έχει αγγίζει την κορυφή και σε οδηγικά χαρακτηριστικά.

To αυτοκίνητο είναι σχεδιασμένο για τους δρόμους της Ευρώπης και η Kia υπόσχεται ότι τα οδηγικά χαρακτηριστικά του καινούργιου μοντέλου έχουν έτσι εξελιχθεί ώστε να το τοποθετούν ξεκάθαρα πάνω από τον προκάτοχό του σε θέματα δυναμικής συμπεριφοράς και συμμετοχής του οδηγού. Η νέα πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση, σε συνδυασμό με τις νέες επιλογές ελατηρίων και αμορτισέρ καθώς και το πιο γρήγορο σύστημα διεύθυνσης εξασφαλίζουν πιο άμεσες και ακριβείς αντιδράσεις.

Η εντελώς νέα πλατφόρμα του είναι 30% πιο άκαμπτη σε σχέση με του τρέχοντος μοντέλου και ζυγίζει 23 κιλά λιγότερο, χάρη στην εκτεταμένη χρήση χάλυβα πολύ υψηλής αντοχής. Αυτό μαζί με τις σφιχτές ρυθμίσεις της ανάρτησης (γόνατα MacPherson εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) του χαρίζουν εντυπωσιακή ποιότητα κύλισης και εξαιρετική συμπεριφορά κάτω από πίεση, ανεξαρτήτου χλμ/ώρα που γράφει το ταχύμετρο.

Οι μηχανικοί της εταιρίας έχουν κάνει τα εμπρός ελατήρια κατά 40% πιο σκληρά και ταυτόχρονα έχουν μαλακώσει κατά 22% την αντιστρεπτική ράβδο, ενώ στον πίσω άξονα ισχύουν αντίστοιχα 10% και 14%. Έτσι, με τα πρώτα χλμ. αυτό που αντιλαμβάνεσαι αμέσως είναι ότι το αυτοκίνητο έχει εξελιχθεί για εσένα που θες να χαρείς την οδήγηση, εκτός του να μετακινείσαι από το σημείο Α στο Β.

Και το ερώτημα που γεννάται είναι πόσο πιο “σκληρό” θα είναι το GT-Line και η έκδοση GT. Ο έλεγχος του αμαξώματος, όμως, ακόμα και από την βασική έκδοση σου προσδίδει σιγουριά και εμπιστοσύνη, με τις κλίσεις του αμαξώματος να υπάρχουν αλλά να είναι μικρές. Έτσι, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά, χάρη και στα ελαστικά Pilot Sport 4 της Michelin.

To φαινόμενο της υποστροφής θα εμφανιστεί μόνο από δικό σου λάθος, ενώ το πίσω παραμένει “βιδωμένο” στον δρόμο. Επιπλέον, το τιμόνι είναι 17% πιο γρήγορο και έχει σωστή αίσθηση και έτσι δεν κουράζει στην πόλη, ενώ και όταν ανεβάσεις ρυθμούς έχει καλό “βάρος”, με σωστή, φυσική αίσθηση.

Αυτό που εκπλήσσει είναι η ηχομόνωση του, αφού δεν θα ακούσεις κανέναν αεροδυναμικό θόρυβο με ότι ταχύτητα και αν κινείσαι. Ακόμα, η άνεση των επιβατών επισφραγίζεται και από την απουσία θορύβου από τους τροχούς. Η ανάρτηση, όπως ανέφερα, είναι σφιχτή αλλά αποσβένει οποιαδήποτε ανωμαλίες με πολύ αποτελεσματικό τρόπο, και κυρίως με παντελή απουσία δονήσεων.

  • SAMURAI-66

    Ενω στον ομιλο ειναι ουσιαστικα δευτερο ονομα αφου ανηκει στην hyundai η kia δειχνει να της φοραει τα γυαλια σε καθε τι νεο που παρουσιαζει δημιουργωντας γυρω απο το ονομα της εντυπωση μαζι με της θετικοτερες κριτικες και μπραβο της για αυτο….υπεροχη νεα γενια ceed!

  • UltraB

    Αρκετά ενδιαφέρον αυτοκίνητο, τόσο εμφανισιακά όσο και οδηγικά απ’ αυτά που διαβάζω στην παρουσίαση σας. Μακάρι να είναι πραγματικά άψογο (όσο γίνεται) σε όλους τους τομείς ώστε να ταρακουνηθούν οι υπόλοιπες εταιρίες και να βλέπουμε καλύτερα αυτοκίνητα σε καλύτερες τιμές.

  • Anestis Genk

    Ακόμη και το πιο βαρύ υδραυλικό τιμόνι δεν νομίζω πως κουράζει στην πόλη, δλδ έλεος!
    Απλά έχει wow effect όταν μπαίνεις και ξαφνικά είναι πούπουλο το τιμόνι.

    Το KIA CEED είναι καλό αμάξι αλλά δεν μ’αρέσει, αφενός γιατί το ceed είναι γτπ όνομα, προτιμώ τα 90s KIA ονόματα και αφετέρου γιατί δεν είναι πολύ γερμανικό.
    Τουλάχιστον είναι ακόμη ένας καλός παίκτης στην κατηγορία που ανεβάζει την πίεση στο Ford Focus (σημείο αναφοράς για μένα).

    • UltraB

      Έδωσα άκυρο σε αυτοκίνητο γιατί είχε ελαφρύ τιμόνι (και δεν ήταν καν στην λειτουργία City!!). Όσο ξεκούραστο αν είναι στα ταξίδια κλπ, θεωρώ ότι παρέχει μηδέν πληροφόρηση σε πιο σπορ οδήγηση.

  • tcdrifter

    Η εποχή των κορεατών..

  • Christos Dimou

    Εξωτερικά είναι όμορφο. Εσωτερικά όμως η υλοποίηση της οθόνης και των αεραγωγών είναι άστα να πάνε. Σαν μία aftermarket λύση η οθόνη.

    120 άλογα από τον χιλιάρη κινητήρα και φύγαμε για τον μέσο οικογενειάρχη. Όλα θα παιχτούν στα ηλεκτρονικά καλούδια και στην τιμή.

  • ad276

    Η καλυτερη εποχη να τσιμπησεις το σημερινο ceed.Ατμοσφαιρα απο 14 χιλιαρικα και τουρμπο λιγο παραπανω
    Αυτο λεει θα εχει 18 χιλιαρικα …..μα το αντιστοιχο i30 ειναι σχεδον στα 15.Αν αληθευει η τιμη ειναι….ακριβο.Οι περισσοτεροι ανταγωνιστες ειναι πιο φθηνοι και δεν ειναι δικαιολογια τα 7χρονια εγγυησης.
    Παντως προτιμω το σημερινο ceed…..στα δικα μου ματια ειναι ασχημο τουλαχιστον στο πισω μερος…….δεν παλευεται……
    Κυριαρχος της κατηγοριας μαλλον θα ειναι το νεο focus καθως οπως φαινεται απο τα πρωτα reviews παιρνει αριστα και χωρις παραχωρησεις στη διαταξη της πισω αναρτησης.Ελπιζω μονο να μην δουμε την τιμολογιακη πολιτικη που εχει χαραξει η ford στο νεο fiesta.

    • tcdrifter

      Φαίνεται να είναι πολύ καλό όντως το νέο Focus αλλά πάλι με χώρο αποσκευών μικρό. Δεν ξέρω πως το καταφέρνουν.. Οικογενειακό αμάξι είναι!! Πάντως το νέο Ceed αποκλείεται να ξεκινάει απο 18 χιλιάρικα. Η τιμολόγηση του λογικά θα είναι κάπου στο 5% πιο πάνω απο τις αντίστοιχες εκδόσεις i30. Δηλαδή θα ξεκινάει κάπου 15,5 χιλιάρικα με τον 1.4 ατμόσφαιρα, η γεμάτη έκδοση του 1,0Τ θα είναι στα 18 χιλιάρικα και το 1.4Τ full extra στα 21 χιλιάρικα.

    • ad276

      375 ,λιτρα δινουν στο νεο Φοκους δεν τα λες λιγα αλλα δεν τα λες και πολλα.Παντως ειναι πισω απο το ceed,i30 (395λ) και πισω απο τα Astra,Golf (380λ)