Με τους κανονισμούς που θα διέπουν την Formula 1 από το 2021 να μην έχουν ακόμα οριστικοποιηθεί, ο Gerhard Berger φοβάται ότι το κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα θα οδηγηθεί σε ένα απογοητευτικό status quo, καθώς επιμένει ότι απαιτούνται δραστικές αλλαγές ενώ η διοίκηση του δεν πρέπει να λειτουργεί δημοκρατικά.

Αρχικά, οι κανονισμοί για το 2021 αναμενόταν ότι θα προσφέρουν ριζικές αλλαγές, και θα επικεντρώνονται γύρω από μια λιγότερο εξελιγμένη και δαπανηρή τεχνολογία για τις μονάδες ισχύος, κάτι που θα ενθάρρυνε τους νέους, ανεξάρτητους κατασκευαστές να εισέλθουν στο sport.

Ωστόσο, οι πρόσφατες συνομιλίες μεταξύ της Liberty Media και των κατασκευαστών κινητήρων φέρεται να μην είχαν ευτυχή κατάληξη, κάτι που ίσως δείχνει ότι δεν θα έχουμε σημαντικές αλλαγές για τα power units.

Σύμφωνα με τον Berger, ο οποίος τώρα είναι επικεφαλής του DTM, η προοπτική αυτή είναι πολύ απογοητευτική, τονίζοντας:

Το χειρότερο για μένα δεν θα ήταν να μην παρθεί καμία απόφαση. Καταλαβαίνω τη θέση των μεγάλων κατασκευαστών για τους κινητήρες, επειδή δεν κάνουν λάθος όταν λένε “Εάν δεν έρθει κάποιος νέος κατασκευαστής, τότε γιατί να αλλάξει κάτι;”

Ο Αυστριακός πρώην οδηγός της F1 πιστεύει ότι οι κατασκευαστές προφανώς αντιτίθενται σε ένα σύνολο νέων κανονισμών που θα επέτρεπαν στην Porsche, την Ilmor ή την Cosworth να έρθουν στην F1 και να κερδίσουν εύκολα με πολύ μικρότερες επενδύσεις και απλούστερους κανονισμούς, λέγοντας ότι για το λόγο αυτό δεν μπορεί να υπάρξει συμφωνία.

Ο 59-χρονος Berger εξέφρασε επίσης την απογοήτευσή του για τη συχνή αλλαγή των κανόνων που λαμβάνουν χώρα από το ένα έτος στο άλλο, ενώ δεν αντιμετωπίζουν ποτέ το βασικό πρόβλημα, που είναι τα αυτοκίνητα. Χαρακτηριστικά είπε:

Πρώτον, είναι πάρα πολύ βαριά. Δεύτερον, πρέπει να υπάρξει τεχνολογία που να μπορεί να τελειοποιηθεί και να είναι οικονομικά προσιτή σε περισσότερες από δύο ή τρεις τεράστιες εταιρείες. Τρίτον, η τεχνολογία δεν πρέπει να είναι ο αποφασιστικός παράγοντας, και τέταρτον, ο οδηγός θα πρέπει να είναι σε θέση να κερδίσει με ένα αυτοκίνητο το οποίο είναι πάνω από το μέσο όρο.

Αυτές οι ατελείωτες συναντήσεις στη Γενεύη και στο Παρίσι ή οπουδήποτε αλλού δεν βγάζουν πουθενά. Η Formula 1 δεν μπορεί να λειτουργήσει δημοκρατικά. Χρειάζεται μια δικτατορία με ένα ή δύο άτομα που αποφασίζουν το πού θα πηγαίνει. Δηλαδή ο Chase Carey και ο Jean Todt ως πρόεδρος της FIA.