Ούτε 100, ούτε 200, αλλά 487 εταιρίες παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, έχουν την έδρα τους στη Κίνα. Το κινεζικό κράτος έχει χρηματοδοτήσει τις συγκεκριμένες εταιρίες μέσω επιχορηγήσεων με 15 δισ. δολάρια, ενώ ετοιμάζει επιπλέον χρηματοδοτήσεις 47 δισ. δολαρίων.

Η Κίνα το 2015 είχε παρουσιάσει το σχέδιο “Made in China 2025” το οποίο έχει ως στόχο να προωθήσει την “εγχώρια κυριαρχία και την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα” σε 10 τομείς. Το σχέδιο περιλαμβάνει ηλεκτρικά οχήματα, με αρκετές από τις εταιρίες αυτές να συνεργάζονται με μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων από τον υπόλοιπο κόσμο.

Αναλυτές θεωρούν πως μόλις το 1-10% των εταιριών αυτών θα υφίστανται σε πέντε χρόνια από σήμερα. Λαμπρά παραδείγματα η NIO και η Byton.

Οι αρχές της Κίνας θέλουν έως το 2020 να κυκλοφορούν 5 εκατ. plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, ενώ έχουν θέσει ως στόχο έως το 2030, το 40% των ετήσιων πωλήσεων να αποτελείται από ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά, ποσοστό που θα αντιστοιχεί σε 15 εκατ. αυτοκίνητα. Για το 2025 η Κίνα θέλει να να πουλά ετησίως 7 εκατομμύρια φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα. Η Κίνα έχει δαπανήσει δισεκατομμύρια δολάρια σε επιδοτήσεις προκειμένου εταιρίες όπως η BYD και η BAIC Motor να βγάλουν την αγορά plug-in φθηνά οχήματα μαζικής παραγωγής. Η αγορά της Κίνας μάλιστα διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο ώστε η Toyota να κάνει στροφή στα ηλεκτρικά μοντέλα. Επίσης και η Honda ετοιμάζει ένα ηλεκτρικό μοντέλο για την αγορά της Κίνας που θα ξεκινήσει τις πωλήσεις του προς τα τέλη του 2018.

Εξάλλου δεν είναι λίγες οι εγχώριες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που ήδη ετοιμάζονται να προσφέρουν στην αγορά ένα ηλεκτρικό σεντάν μοντέλο, που θα ανταγωνιστεί το Tesla Model 3, το οποίο θα ξεκινήσει εμπορική πορεία στη Κίνα από το 2018. Στην έκθεση της Σαγκάη έκαναν το ντεμπούτο τους αρκετά τέτοια μοντέλα, με τις κινεζικές εταιρίες να έχουν το πλεονέκτημα της χαμηλότερης τιμής των μοντέλων της, μιας και αυτά δεν επιβαρύνονται με φόρο εισαγωγής 25%.