Η Honda ανακοίνωσε πως από τα τέλη του χρόνου, το Civic θα προσφέρεται με τον ανανεωμένο 1.600αρη i-DTEC, που θα συνδυάζεται και με το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων. Ο κινητήρας θα συνεχίζει να αποδίδει 120 άλογα στις 2.000 σ.α.λ με 300 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ, αλλά θα καταναλώνει λιγότερο καύσιμο, εκπέμποντας παράλληλα λιγότερες εκπομπές ρύπων.

Ο νέος κινητήρας έχει δοκιμαστεί στο νέο κύκλο εκπομπών και κατανάλωσης WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure), και έχει μέση κατανάλωση 4.1-λίτρων/100 χλμ, εκπέμποντας 109 γρ/χλμ CO2, στον κύκλο δοκιμών WLTP. Ο κινητήρας διαθέτει νέα πιστόνια κατασκευασμένα από κράμα χάλυβα χρωμίου-μολυβδαβούχου και ειδική επίστρωση στα τοιχώματα των κυλίνδρων για ομαλότερη κίνηση του πιστονιού μέσα στον κύλινδρο.

Ο κινητήρας χρησιμοποιεί το ίδιο σύστημα ψεκασμού καυσίμου, προερχόμενο από την Bosch, σύστημα χαμηλής πίεσης EGR, υψηλής απόδοσης turbo και ελαφρύ ατσάλινο στροφαλοφόρο άξονα, με το μπλοκ του κινητήρα να διαθέτει πλέον αυξημένη δομική ακαμψία κάτι που προσφέρει λιγότερους θορύβους και κραδασμούς.

Η Honda ήταν η πρώτη εταιρία που τοποθέτησε σε μοντέλο της το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων της ZF (για να ακολουθήσει η FCA, στα Fiat 500X/Jeep Renegade). Η μόνη διαφορά στην συγκεκριμένη περίπτωση, είναι ο εγκέφαλος που διαχειρίζεται το κιβώτιο, ο οποίος είναι προγραμματισμένος από την Ιαπωνική εταιρία.

Το νέο κιβώτιο προσφέρει πλείστα πλεονεκτήματα, καθώς διαθέτει αρκετά ευρεία κλιμάκωση σχέσεων, μια πολύ κοντή πρώτη σχέση που διασφαλίζει γρήγορη και δυναμική εκκίνηση, ενώ η μακριά μέγιστη σχέση έχει σαν αποτέλεσμα μειωμένες στροφές του κινητήρα και κατ’ επέκταση μειωμένα επίπεδα κατανάλωσης και θορύβων σε ταχύτητες ταξιδιού. Επίσης, η 6η, 7η, 8η και 9η σχέση είναι overdrive, με την τελευταία να μπαίνει σε ταχύτητες πάνω από 150 χλμ/ώρα. Με το cruise control ρυθμισμένο στα 130 χλμ/ώρα στον αυτοκινητόδρομο, ο κινητήρας λειτουργεί στις 1.800 σ.α.λ. με 8η σχέση.