Ένας από τους πολλούς λόγους που οι ιδιοκτήτες των μοντέλων της Tesla αγαπούν τα αυτοκίνητα τους είναι η πρακτικότητα. Σύμφωνα με την αμερικάνικη εταιρία, οι ηλεκτροκινητήρες αλλά και η τοποθέτηση των μπαταριών στο πάτωμα έχει αλλάξει άρδην τη φιλοσοφία σχεδιασμού των αυτοκινήτων.

Και αυτό αποδεικνύεται τόσο από τους άπλετους εσωτερικούς χώρους, όσο και από την ύπαρξη δύο αποθηκευτικών χώρων. Εμπρός -εκεί που παραδοσιακά υπάρχει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης- είναι ο πρώτος, που αγγλιστί αναφέρεται ως “frunk” (σύμπτυξη των λέξεων front trunk, εμπρός χώρος αποσκευών) και στο Model X έχει χωρητικότητα 187 λίτρα.

Υπάρχει φυσικά και ο πίσω χώρος αποσκευών ο οποίος σε 7-θέσια διάταξη αγγίζει τα 549 λίτρα, ενώ με όλα τα καθίσματα αναδιπλωμένα φτάνει τα 2.180 λίτρα στην 7-θέσια διάταξη ή 2.305 στην 5-θέσια. Βέβαια είναι αρκετά μεγάλο αυτοκίνητο, καθώς το μήκος του είναι 5.037 χλστ., το πλάτος του 1.999 χλστ., και το ύψος του 1.684 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.965 χλστ.

Πριν δύο ημέρες, η Mercedes παρουσίασε την δικιά της πρόταση για ένα ηλεκτρικό SUV, το EQC. Αυτός όπως διάβασες έχει μήκος 4.761 χλστ., πλάτος 1.884 χλστ. και ύψος 1.624 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.873 χλστ., με τον χώρο αποσκευών να έχει χωρητικότητα 500 λίτρων.

Και ενώ θα περίμενες όταν ανοίξεις το εμπρός καπό να υπάρχει ένας αντίστοιχος χώρος αποσκευών, θα απογοητευτείς. Έτσι, στον ίδιο χώρο που θα έβρισκες κανονικά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, υπάρχει ο ηλεκτρικός κινητήρας που κινεί τον εμπρός άξονα, μαζί με το κιβώτιο μιας ταχύτητας. Αυτά είναι τοποθετημένα ως μια μονάδα σε μια βάση (cradle) που είναι “απομονωμένη” με ελαστικά στηρίγματα για λόγους ηχομόνωσης και noise-cancelling, και έχει δύο σημεία στήριξης: ένα εκεί όπου ο κινητήρας συνδέεται με το υποπλαίσιο και ένα εκεί που το υποπλαίσιο συνδέεται με το αμάξωμα.

Βλέπεις, υπάρχει το σημαντικό ζήτημα της μαζικής παραγωγής, χωρίς προβλήματα. Η Mercedes θεώρησε ότι θα ήταν πολύ πιο δύσκολο και κοστοβόρο να παράγει μαζικά ένα ηλεκτρικό όχημα με εντελώς διαφορετική διάταξη από τα υπάρχοντα μοντέλα της. Γι’αυτό η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία επέλεξε να σχεδιάσει το ηλεκτρικό της SUV με τρόπο που θα τους επιτρέψει να βγαίνει από την ίδια γραμμή παραγωγής με την C-Class, GLC και GLC Coupe στη Βρέμη.

Έτσι, η εμπρός μονάδα του ηλεκτροκινητήρα και ο πίσω άξονας που περιλαμβάνει τον δεύτερο ηλεκτροκινητήρα παράγονται αλλού και φθάνουν στο εργοστάσιο ήδη βιδωμένα στα υποπλαίσια τους πριν εγκατασταθούν στο αυτοκίνητο, ακολουθώντας την τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα.

Τέλος, να θυμίσω ότι το Tesla Model X ζυγίζει 2.352 κιλά με την 90D έκδοση (αντίστοιχη του EQC 400 4MATIC), ενώ το γερμανικό μοντέλο 2.425 κιλά.

  • bulgary

    Ε αρχή είναι ακόμα θα τα στρώσουν στην πορεία!

  • παντως αν θελεις να εισαι πρακτικος στον χωρο αποθηκευσης…δεν ειναι αναγκη να εχεις ηλεκτρικο…… :-D https://uploads.disquscdn.com/images/e40d59e6adf7a1447ab8c997b3273e0446384fda6b1fbd4201a295177ed4106a.jpg

    • mixalhs7

      To πιο πρακτικο roadster ever!

    • θυμασαι ποσα λιτρα ειναι ?? 279 η κανω λαθος ???

    • ο εμπρός χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 150 λίτρα και, ενώ στο πίσω τμήμα μπορεί να χωρέσει επιπλέον 125 λίτρα.
      έτσι, τα διαθέσιμα συνολικά 275 λίτρα…

      https://www.autoblog.gr/2016/11/24/test-drive-dokimazoume-thn-porsche-718-boxster/

    • ε καλα δεν θα τα χαλασουμε για 4 λιτρα τωρα !!!! :-P

  • xtra

    οταν λεμε οτι η tesla ειναι αιωνες μπροστα….

    • δεν ειναι αιωνες μπροστα…. ολοι οι αλλοι απλως πρεπει να ξεφορτωθουν τα πλαια εργοστασια τις παλαιες υποδομες τους παλιους εργαζομενους τους αραβες και παει λεγοντας … δεν μπορει να πας εν μια νυχτη στην νεα τεχνολογια που και αυτοι εχουν εδω και χρονια… ειναι πολλα στην μεση ειναι θεματα πολιτικης ειναι θεματα και πρακτικα .. αν αυριο ειχαν ολοι ηλεκτρικα πιστευεις θα επαρκουσε το ρευμα ;; ή που θα εφταναν οι τιμες των μπαταριων ;;; ειναι πιστευω μια αλυσιδα απο παραγοντες που επιβραδυνουν την εξελιξει των πραγματων

    • xtra

      Συμφωνω, αλλα δεν ειναι μονο η ηλεκτροκινηση.. Ειναι και η αυτονομη οδηγηση, οι εποδοσεις, οι οθονες, οι μπαταριες, οι ταχυφορτιστες, τα gullwings στην παραγωγη suv, τα φορτηγα, τα huperloop και τα διαστηματα..τα ludicrous modes, οι υποδομες…
      Περαν των (σοβαρων αλλα ποιος δεν εχει?) προβληματων, τους επιασε ολους στον υπνο…και τους ραπιζει απο παντου.
      Βασικα βλεπουμε μια εμπορικη επανασταση live.
      Δεν ξερω που θα βγαλει, και ποιος θα εχει απομεινει (συμπ. Της tesla), αλλα απλα γραφεται ιστορια που δεν αλλαξε εδω και 100 χρονια..

    • Bon Viveur

      το ίδιο σκεφτόμουν, το πόσο μπροστά είναι αυτή η εταιρεία..

    • ποσο φαίνεται οτι δεν ξερεται απο busines ..ποσο φαίνεται οτι ειστε απλος αριστεροι πληβειοι …

    • Anestis Genk

      εγώ είμαι μουζίκος πάντως :D

    • xtra

      Επι της ουσιας, δεν υπαρχει αντιπαλος σημερα περα απο τον ιδιο της τον εαυτο.
      Αυριο, βλεπουμε..!

    • mixalhs7

      Μαλλον ειναι θεμα τσιγκουνιας απο πλευρας Μερσεντες. Η Πορσε πχ που επενδυσε 800εκ για την γραμμη παραγωγης του mission e εχει μπροστα χωρο αποσκευων απ’οτι δειχνουν οι φωτο.

    • xtra

      Οντως ειναι οικονομία κλίμακας, αν και νομιζω οτι ισως απλα θελουν να προλαβουν την αγορα με ο, τι εχουν ευκαιρο, πχ μια πλατφορμα για ml.
      Πρόχειρη κίνηση δειχνει παντως, πιο πολυ για κινα παρα για αμερικη και ευρωπη.
      Πρόχειρο ΚΑΙ αισθητικα..

    • Chris

      Η Tesla είναι αιώνες πίσω στο θέμα της αυτοκινητικής φιλοσοφίας και αυτό θα της κοστίσει την ίδια της την ύπαρξη γιατί δεν νομίζω ότι έχει πλέον τον χρόνο για να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της πραγματικότητας.

      Έβγαλε αυτοκίνητα στην παραγωγή χωρίς να προνοήσει και να επενδύσει στην δημιουργία οργανωμένου δικτύου τεχνικής υποστήριξης καθώς και διανομής και διάθεσης ανταλλακτικών. Ως εκ τούτου σχεδίασε αυτοκίνητα χωρίς να λάβει καθόλου υπ’ όψιν τους παράγοντες και τα κόστη που απορρέουν από το στάδιο της συντήρησης και των επισκευών. Βασικά δεν έλαβε καθόλου υπ’ όψιν τον παράγοντα επισκευή.
      Για να βγάλεις τον εμπρός ηλεκτροκινητήρα π.χ στο Model S έχεις δύο επιλογές ή θα τον βγάλεις από πάνω ξηλώνοντας όλο το μπροστά μέρος τους αυτοκινήτου από τον χώρο των αποσκευών (συμπεριλαμβανομένων των γραμμών ψύξης και ολόκληρου του συστήματος κλιματισμού, συν ηλεκτρολογικά) ή θα τον βγάλεις από κάτω αφαιρώντας τις μπαταρίες και ξηλώνοντας όλο το σύστημα διεύθυνσης συν γραμμές ψύξης και ηλεκτρολογικά. Το ότι δεν έλαβαν καθόλου υπ’ όψιν την επισκευή φαίνεται και από το γεγονός ότι για να στριμώξουν τόσο κοντά στον χώρο των επιβατών την κινητήρια μονάδα (και να επιτύχουν τον περιβόητο χώρο αποσκευών, που παρεμπιπτόντως στις νεότερες εκδόσεις είναι συγκριτικά μικρότερος σε σχέση με τις πρώτες, ε προφανώς είδαν ότι τα είχαν παραστριμώξει τα πράγματα και δεν βόλευε τελικά) έχουν κολλήσει πάνω στο μεταλλικό της σώμα ηχομονωτικό υλικό (το οποίο δυσχεραίνει και την ψύξη του) σαν να την σχεδίασαν ως μη επισκευάσιμη. Δηλαδή έχουν πρόβλημα δυο ρουλεμάν; Πετάς ολόκληρη την κινητήρια μονάδα και βάζεις καινούργια.

      Το έγραψα και σε άλλο άρθρο, έχω πολύ κακά μαντάτα από την Νορβηγία την οποία επισκέφθηκα τον Ιούνιο. Τα κέντρα της Tesla εκεί είναι γεμάτα από παροπλισμένα αυτοκίνητα που περιμένουν μήνες για να επισκευαστούν και οι Νορβηγοί κατατάσσουν πλέον την εταιρία ως την χειρότερη όλων από άποψη ποιότητας κι εξυπηρέτησης.

      Από εκεί και πέρα σιγά τα ωά και οι υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες εάν είχαν τους λομπίστες (Goldman Sachs, Morgan Stanle κτλ.) να τους σπρώχνουν ρευστό και να μην ανησυχούν καθόλου για οικονομικές απώλειες συν το να γράψουν στα παλιά τους τα παπούτσια δίκτυα διανομής και τεχνικής υποστήριξης, διαστημόπλοια θα έφτιαχναν. Το θέμα είναι ότι όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες πλην Tesla έτσι και δεν καταγράψουν τα αναμενόμενα κέρδη από έτος σε έτος οι λομπίστες θα πέσουν να τις φάνε υποβαθμίζοντας το αξιόχρεο κτλ. Η Tesla είναι η μοναδική που δεν έχει καταγράψει ούτε μισό δολάριο κέρδος από την ίδρυση της έως σήμερα. Το μοιραίο λάθος του Elon είναι πως προσέγγισε το αυτοκίνητο ως ένας είδος gadget που όταν σου χαλάσει ή σπάσει θα το πετάξεις και θα πάρεις άλλο. Αλλά τα προϊόντα του δεν είναι φτιαγμένα για να διαρκούν στον χρόνο, οι δυσαρεστημένοι πελάτες για την ανύπαρκτη τεχνική υποστήριξη ολοένα και πληθαίνουν (όσο παλιώνει και ο στόλος των αυτοκινήτων που έχει πουλήσει), καλείται η Tesla τώρα να λύσει το ζήτημα της τεχνικής υποστήριξης διεθνώς και μάλιστα άμεσα ενώ την ίδια ώρα αδυνατεί να λύσει και τα προβλήματα στο στάδιο της παραγωγής. Με αυτά και με αυτά οι λομπίστες δείχνουν πως έχουν αρχίσει να εγκαταλείπουν το πλοίο. Και χωρίς την δική τους ρευστότητα Tesla καπούτ!

  • Anestis Genk

    2.5 τόνοι…
    -μόλυνση από τα λάστιχα και τα φρένα
    -επιβάρυνση του δικτύου ηλεκτρικής (δεν επιταχύνουν χωρίς πάρα πολύ ενέργεια οι 2,5 τόνοι).

    -μεγαλύτερη φθορά στο οδόστρωμα
    -σε περίπτωση ατυχήματος θα αλλάζει την γεωγραφία

    • Chris

      Πέστα αδελφέ, εγώ σήμερα ηλεκτροκίνητο θα αγόραζα μόνο για τις καθημερινές μετακινήσεις από και προς τον χώρο εργασίας και εντός πόλης. Και κάποιο μικρό μοντέλο τύπου i3.
      Άκουσα τον Elon στην περιβόητη συνέντευξη με τον μπάφο, να εκφράζει τις ανησυχίες του για την τεχνητή νοημοσύνη και το πόσο γρήγορα σπρώχνονται τα πράγματα προς τα εκεί. Το δικό του μερίδιο ευθύνης στο να ωθηθεί με ταχείς ρυθμούς η αυτοκίνηση στην ηλεκτροκίνηση ενώ ακόμη βρισκόμαστε σε πρωτόλεια μορφή σε ότι έχει να κάνει με την αποθήκευση ενέργειας (μπαταρίες λιθίου), ούτε που το αντιλαμβάνεται. Και το χειρότερο όλων είναι ότι όλο αυτό το προώθησε πουλώντας την παραμύθα περί σωτηρίας του πλανήτη κτλ.
      Επιβατηγά αυτοκίνητα μεσαίας κατηγορίας με μάζα φορτηγού…αυτό είναι όραμα!