Ένας από τους πολλούς λόγους που οι ιδιοκτήτες των μοντέλων της Tesla αγαπούν τα αυτοκίνητα τους είναι η πρακτικότητα. Σύμφωνα με την αμερικάνικη εταιρία, οι ηλεκτροκινητήρες αλλά και η τοποθέτηση των μπαταριών στο πάτωμα έχει αλλάξει άρδην τη φιλοσοφία σχεδιασμού των αυτοκινήτων.
Και αυτό αποδεικνύεται τόσο από τους άπλετους εσωτερικούς χώρους, όσο και από την ύπαρξη δύο αποθηκευτικών χώρων. Εμπρός -εκεί που παραδοσιακά υπάρχει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης- είναι ο πρώτος, που αγγλιστί αναφέρεται ως “frunk” (σύμπτυξη των λέξεων front trunk, εμπρός χώρος αποσκευών) και στο Model X έχει χωρητικότητα 187 λίτρα.
Υπάρχει φυσικά και ο πίσω χώρος αποσκευών ο οποίος σε 7-θέσια διάταξη αγγίζει τα 549 λίτρα, ενώ με όλα τα καθίσματα αναδιπλωμένα φτάνει τα 2.180 λίτρα στην 7-θέσια διάταξη ή 2.305 στην 5-θέσια. Βέβαια είναι αρκετά μεγάλο αυτοκίνητο, καθώς το μήκος του είναι 5.037 χλστ., το πλάτος του 1.999 χλστ., και το ύψος του 1.684 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.965 χλστ.
Πριν δύο ημέρες, η Mercedes παρουσίασε την δικιά της πρόταση για ένα ηλεκτρικό SUV, το EQC. Αυτός όπως διάβασες έχει μήκος 4.761 χλστ., πλάτος 1.884 χλστ. και ύψος 1.624 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.873 χλστ., με τον χώρο αποσκευών να έχει χωρητικότητα 500 λίτρων.
Και ενώ θα περίμενες όταν ανοίξεις το εμπρός καπό να υπάρχει ένας αντίστοιχος χώρος αποσκευών, θα απογοητευτείς. Έτσι, στον ίδιο χώρο που θα έβρισκες κανονικά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, υπάρχει ο ηλεκτρικός κινητήρας που κινεί τον εμπρός άξονα, μαζί με το κιβώτιο μιας ταχύτητας. Αυτά είναι τοποθετημένα ως μια μονάδα σε μια βάση (cradle) που είναι “απομονωμένη” με ελαστικά στηρίγματα για λόγους ηχομόνωσης και noise-cancelling, και έχει δύο σημεία στήριξης: ένα εκεί όπου ο κινητήρας συνδέεται με το υποπλαίσιο και ένα εκεί που το υποπλαίσιο συνδέεται με το αμάξωμα.
Βλέπεις, υπάρχει το σημαντικό ζήτημα της μαζικής παραγωγής, χωρίς προβλήματα. Η Mercedes θεώρησε ότι θα ήταν πολύ πιο δύσκολο και κοστοβόρο να παράγει μαζικά ένα ηλεκτρικό όχημα με εντελώς διαφορετική διάταξη από τα υπάρχοντα μοντέλα της. Γι’αυτό η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία επέλεξε να σχεδιάσει το ηλεκτρικό της SUV με τρόπο που θα τους επιτρέψει να βγαίνει από την ίδια γραμμή παραγωγής με την C-Class, GLC και GLC Coupe στη Βρέμη.
Έτσι, η εμπρός μονάδα του ηλεκτροκινητήρα και ο πίσω άξονας που περιλαμβάνει τον δεύτερο ηλεκτροκινητήρα παράγονται αλλού και φθάνουν στο εργοστάσιο ήδη βιδωμένα στα υποπλαίσια τους πριν εγκατασταθούν στο αυτοκίνητο, ακολουθώντας την τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα.
Τέλος, να θυμίσω ότι το Tesla Model X ζυγίζει 2.352 κιλά με την 90D έκδοση (αντίστοιχη του EQC 400 4MATIC), ενώ το γερμανικό μοντέλο 2.425 κιλά.