Η Ford παρουσίασε το νέο Ranger Raptor στις αρχές του χρόνου και αρχικά η εταιρία είχε ανακοινώσει ότι θα είναι διαθέσιμο στην αγορά της Ασίας, για να κάνει γνωστό -μόλις πριν ένα μήνα- ότι τα πρώτα Ranger Raptor θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Ευρώπης στα μέσα του 2019. Σήμερα, όμως, η Μπλε Οβάλ μας δίνει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις off-road δυνατότητες του μοντέλου.
Πιο συγκεκριμένα, η απόσταση από το έδαφος είναι 283 χλστ., αυξημένα κατά 56 χλστ. σε σχέση με το “απλό” Ranger. Εξαιτίας αυτής, αλλά και των νέων προφυλακτήρων η γωνία προσέγγισης είναι στις 32,5 μοίρες, η γωνία διαφυγής 24 μοίρες και ίδια είναι η γωνία ράμπας.
Η αγωνιστική ανάρτηση του Raptor είναι φτιαγμένη για να τα βγάζει πέρα σε δύσκολα εδάφη με υψηλές ταχύτητες, διατηρώντας παράλληλα απόλυτο έλεγχο και άνεση. Τα αμορτισέρ της FOX με Position Sensitive Damping παρέχουν αυξημένες δυνάμεις απόσβεσης σε ακραίες συνθήκες για απαράμιλλη συμπεριφορά off-road και μειωμένες δυνάμεις απόσβεσης σε μέτριες συνθήκες για πιο βελτιωμένη ποιότητα κύλισης στο δρόμο.
Οι σπορ αποσβεστήρες με έμβολα 46,6 mm υποστηρίζονται από αλουμινένιους βραχίονες ελέγχου, με προεξέχοντες βάσεις θόλων αμορτισέρ μπροστά και ειδική νέα διάταξη πίσω ανάρτησης με γόνατα ελατηρίων, αλλά και ενσωματωμένο σύνδεσμο Watt που επιτρέπει την κίνηση του άξονα πάνω/κάτω με ελάχιστη πλευρική απόκλιση. Έτσι, η εμπρός ανάρτηση έχει 32% μεγαλύτερη άρθρωση και η πίσω 18% μεγαλύτερη.
Το Ranger Raptor έχει εξελιχθεί από την Ford Performance για τους λάτρεις της γρήγορης off-road οδήγησης, και φορά έναν ολοκαίνουργιο bi-turbo τετρακύλινδρο EcoBlue diesel κινητήρα 2,0-λίτρων απόδοσης 213 ίππων με 500 Nm ροπής.
Οι μηχανικοί της Ford δοκίμασαν εκτενώς τον κινητήρα για να αποδείξουν την αντοχή του στις πιο σκληρές συνθήκες, όπως η συνεχής λειτουργία των υπερσυμπιεστών υψηλής και χαμηλής πίεσης μέχρι να κοκκινήσουν λόγω θερμοκρασίας επί 200 ώρες. Οι δύο υπερσυμπιεστές λειτουργούν σειριακά στις χαμηλότερες στροφές για αυξημένη ροπή και απόκριση. Στις υψηλότερες στροφές (rpm), ο μεγαλύτερος, χαμηλής πίεσης υπερσυμπιεστής παράγει μέγιστη ισχύ.
Ο κινητήρας συνεργάζεται με 10-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο είναι ίδιο με του F-150 Raptor και αποτελείται από ατσάλι υψηλής αντοχής, κράματα αλουμινίου και συνθετικά υλικά για βελτιστοποίηση της αντοχής και του βάρους. Η ευρύτερη κλιμάκωση έχει σαν αποτέλεσμα καλύτερη επιτάχυνση, απόκριση και οικονομία καυσίμου.
Το κιβώτιο στέλνει τη κίνηση και στους δύο άξονες, με το Ranger Raptor να φορά ζάντες 17″ με ελαστικά BF Goodrich All-Terrain διαστάσεων 285/70, και φρένα με δαγκάνες δύο εμβόλων εμπρός και αεριζόμενους δίσκους 332 mm x 32 mm, ενώ πίσω με αεριζόμενους πίσω δίσκους 332 mm x 24 mm, ενώ μπορεί να ρυμουλκήσει βάρος μέχρι 2.500 κιλά.
Το Ranger Raptor σου επιτρέπει να επιλέξεις από έξι προφίλ (driving modes) του Terrain Management System, τα οποία είναι:
- Normal mode – έμφαση στην άνεση, την οικονομική κατανάλωση και την οδηγησιμότητα
- Sport mode – ταχύτερη απόκριση για σπορ οδήγηση στο δρόμο
- Grass/Gravel/Snow mode – σχεδιασμένο για να εμπνέει ασφάλεια και αυτοπεποίθηση σε ολισθηρά off-road και ανώμαλα εδάφη
- Mud/Sand mode – ρυθμίζει την απόκριση του οχήματος για βέλτιστη ελκτική πρόσφυση και κίνηση σε χαλαρά εδάφη όπως η άμμος και η λάσπη
- Rock mode – ειδικά για οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα σε πετρώδη εδάφη, όπου ο ομαλός έλεγχος είναι πρωταρχικής σημασίας
- Baja mode – ρυθμίζει την απόκριση για οδήγηση εκτός δρόμου με υψηλές ταχύτητες, κάτι που χρειάζονται οι οδηγοί στο διάσημο Baja Desert Rally
Το pickup έχει μήκος 5.398 χλστ., πλάτος 2.180 χλστ. και ύψος 1.873 χλστ., ενώ τα μετατρόχια είναι πλατύτερα κατά 150 χλστ. Διαθέτει ποδιές στο κάτω μέρος του αμαξώματος για προστασία από τις κακουχίες εκτός δρόμου. Η νέα πρόσθετη ποδιά αποτελείται από ατσάλι υψηλής αντοχής πάχους 23 mm πλέων των στάνταρ προστατευτικών που υπάρχουν για τον κινητήρα και το κιβώτιο τετρακίνησης του Ranger.
Η παραγωγή του σκληροτράχηλου pickup της Ford ξεκίνησε στις 6 Ιουλίου στο εργοστάσιο της στην Ταϊλάνδη.