Στην φετινή έκθεση της Γενεύης, η Lexus παρουσίασε το UX, με το οποίο εισέρχεται στην κατηγορία των premium compact SUV και θα βρει απέναντι του τα Audi Q3, BMW X1 και Mercedes GLA. Με τα πρώτα αυτοκίνητα να φθάνουν στις ευρωπαϊκές αντιπροσωπείες στις αρχές του επόμενου έτους, η Lexus τονίζει κάποια χαρακτηριστικά του crossover της, με τον επικεφαλής μηχανικό του project Chika Kako να δηλώνει:

Ήθελα το UX να προσφέρει τα οφέλη ενός συμβατικού crossover – χαρακτηριστικά όπως η υψηλότερη θέση καθισμάτων και η καλύτερη ορατότητα – αλλά με τη δυναμική απόδοση και την ευελιξία ενός hatchback.

Εμπνευσμένος από την αποφασιστικότητα του Akio Toyoda ότι “κάθε Lexus πρέπει να είναι διασκεδαστικό στην οδήγηση”, ο Kako ανέθεσε στην ομάδα του να φτιάξει μια απίστευτα άκαμπτη πλατφόρμα, που είναι το θεμέλιο για κορυφαία συμπεριφορά και χειρισμό, ενώ τα πάνελ αμαξώματος από αλουμίνιο και σύνθετα υλικά μειώνουν τόσο το συνολικό βάρος, όσο και το κέντρο βάρους.

Ο Chika Kako, στην αναζήτηση σημαντικής καινοτομίας στα χαρακτηριστικά χειρισμού του αυτοκινήτου, μπόρεσε να κάνει χρήση της τεράστιας εμπειρίας των αεροδυναμιστών που είναι υπεύθυνοι για μοντέλα ορόσημα της Lexus, όπως το LFA και οι F-line εκδόσεις των μοντέλων της Lexus. Η συνεργασία αυτή οδήγησε σε τρεις καινοτομίες.

Πρώτον, τα πίσω φωτιστικά σώματα στο νέο UX διαθέτουν προηγμένο σχεδιασμό που δεν είναι μόνο ελκυστικά αλλά και αεροδυναμικά αποδοτικά. Τα πτερύγια είναι ενσωματωμένα στο φως για να μειώνουν τις αλλαγές πίεσης του αέρα κατά περίπου 16%, συμβάλλοντας στην εξαιρετική σταθερότητα του πίσω μέρους μέσα σε μια στροφή, καθώς και στους πλευρικούς ανέμους. Για τη ξεχωριστή εμφάνιση, υπάρχουν 120 LED, που σχηματίζουν μια συνεχόμενη γραμμή φωτός, και στο στενότερο σημείο έχει πλάτος μόλις 3 χλστ.

Το δεύτερο πράγμα είναι ο αεροδυναμικός σχεδιασμός των πλαστικών προστατευτικών στους θόλους των τροχών. Αυτά, εκτός του ότι προστατεύουν το αμάξωμα από τα πετραδάκια που ρίχνουν τα ελαστικά, στο νέο UX, η Lexus αποφάσισε να τους δώσει μια δεύτερη λειτουργία, με τον Kako να εξηγεί:

Έχουμε ενσωματώσει ένα σκαλοπάτι στην κορυφή του προστατευτικού που αυξάνει τη σταθερότητα του αυτοκινήτου και την απόκριση του τιμονιού.

Τέλος, οι 17άρες ζάντες αλουμινίου διαθέτουν πτερύγια σε κάθε πλευρά των ακτίνων, και είναι η πρώτη φορά που τοποθετούνται σε ένα μοντέλο της Lexus. Το σχήμα των πτερυγίων βασίζεται στο “Gurney Flap”, που χρησιμοποιείται στην πίσω πτέρυγα των μονοθεσίων της Formula 1 για να ρυθμίζει τη ροή του αέρα και να αυξάνει την κάθετη δύναμη. Αυτός ο καινοτόμος σχεδιασμός των τροχών επιτρέπει σε πιο ασφαλή οδήγηση παρέχοντας σταθερή απόδοση φρεναρίσματος, αυξάνοντας την απόδοση της ψύξης και μειώνοντας τις αναταράξεις κατά μήκος των πλευρών του οχήματος.