1Ποια είναι η Maxxis

Πρώτα οι λίγες σημαντικές πληροφορίες για την εταιρία ελαστικών Maxxis. Το όνομα της μητρικής εταιρίας είναι Cheng Shin Rubber και έχει έδρα στην πόλη Yuanlin στην Ταϊβάν. Εδώ και 51 χρόνια κατασκευάζει ελαστικά για κάθε είδους οχήματα, όπως επιβατικά αυτοκίνητα, λεωφορεία, φορτηγά, ποδήλατα, μοτοσικλέτες, ATV, go-kart, ρυμουλκούμενα, μηχανές γκαζόν κλπ, εκτός από ελαστικά για αεροπλάνα. Το 2017 τα εννιά εργοστάσια της παρήγαγαν 55+ εκατομμύρια ελαστικά, κάτι που την κατατάσσει στην ένατη θέση παγκοσμίως. Έχει παρουσία σε 170 χώρες παγκοσμίως, και τα έσοδα της την τελευταία δεκαετία έχουν τετραπλασιαστεί, ξεπερνώντας τα 4,3 δις δολάρια το περασμένο έτος, ενώ απασχολεί πάνω από 30.000 εργαζόμενους σε όλο τον κόσμο.

Καμάρι της εταιρίας, είναι το υπερσύγχρονο κέντρο δοκιμών στην Κίνα, ενώ εκτός από τα εργοστάσια της, η Maxxis διαθέτει πέντε κέντρα έρευνας και εξέλιξης, τα οποία βρίσκονται στην Taiwan (Yuanlin), δύο στην Κίνα (Xiamen και Shanghai), στις Η.Π.Α. (Atlanta) και στην Ολλανδία, με το τελευταίο να λειτουργεί από το 2005. Οι μηχανικοί και χημικοί της εξελίσσουν διαφορετικά ελαστικά για την αγορά που απευθύνονται, χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες σε ό,τι αφορά τη δομή αλλά και τη γόμα των ελαστικών. Αυτό σημαίνει ότι το Victra Sport 5 που δοκιμάσαμε στις Σέρρες έχει εξελιχθεί ειδικά για την ήπειρο μας. Η Maxxis συνεργάζεται με τις Ford, GM, Toyota, Nissan, Volkswagen, Mitsubishi και Hyundai στην Ασία, για την προμήθεια ελαστικών πρώτης τοποθέτησης, ενώ αντίστοιχα με τις Yamaha, Honda, Suzuki και Kawasaki στις μοτοσικλέτες.

2Παρουσία στην Ελλάδα

Η ελληνική εισαγωγική εταιρία εκπροσωπεί την Maxxis για 32 χρόνια, κάτι που κάνει αντίστοιχα και σε Αλβανία, Βοσνία, Βουλγαρία, Κροατία, Μαυροβούνιο, Ρουμανία, Σερβία, και Σκόπια. Έτσι, με αφορμή το λανσάρισμα του νέου VS5, η εταιρία διοργάνωσε στη χώρα μας για πρώτη φορά ένα πολύ μεγάλο event παρουσίασης ελαστικών, γι’αυτό και επέλεξε το αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών. Αυτό, αν μη τι άλλο δείχνει τη σοβαρότητα που αντιμετωπίζει το προϊόν της, σε μια πολύ δύσκολη αγορά όπως αυτή της Ευρώπης, κόντρα σε καταξιωμένο ανταγωνισμό. Για το λόγο αυτό, η Maxxis συνεργάστηκε με την Ford Motor Ελλάς για το συγκεκριμένο event και μας κάλεσε να δοκιμάσουμε/οδηγήσουμε το νέο της συμβατικό ελαστικό στην καλύτερη πίστα των Βαλκανίων, παρότι αυτό δεν έχει κατεξοχήν sport χαρακτηριστικά.

3Το ελαστικό

Κατά την πρώτη ημέρα στις Σέρρες μας έγινε παρουσίαση της εταιρείας και πολύ λεπτομερής τεχνική ανάλυση του νέου VS5 από τον διευθύνοντα σύμβουλο του Ευρωπαϊκού κέντρου R&D που ήρθε από το Uden της Ολλανδίας, Rudy Versteeg. Σύμφωνα με την Maxxis, το VS5 είναι ένα συμβατικό ελαστικό, το οποίο τοποθετείται σε μια ευρεία γκάμα αυτοκινήτων και ζαντών (διαστάσεων 17, 18 και 19 ιντσών) και μπορεί να ανταποκριθεί στην sport οδήγηση, χωρίς όμως υπερβολές. Ακόμα, η νέα δομή του εγγυάται την άνεση, τη μεγάλη διάρκεια ζωής και την ευχρηστία στην καθημερινότητα.

Τα βασικά στοιχεία που συνεισφέρουν το μέγιστο στα χαρακτηριστικά του νέου ελαστικού είναι τα εξής:

  • Η καλύτερη μοριακή διασπορά του πυριτίου στην σύνθεση του νέου πέλματος έχει ως αποτέλεσμα το βελτιωμένο κράτημα και την καλύτερη απαγωγή θερμότητας.
  • Η προσθήκη kevlar (aramid) στην σύσταση του σκελετού βελτίωσε την αντοχή μειώνοντας αισθητά το βάρος του ελαστικού. Έτσι μειώθηκε η αντίσταση κύλισης και απέκτησε καλύτερη απόδοση χειρισμού (κατευθυντικότητα).
  • Η νέα 3D χάραξη του πέλματος μειώνει την απόσταση φρεναρίσματος σε βρεγμένο δρόμο και την παραμόρφωση του πέλματος στο φρενάρισμα, ενώ οι ασύμμετρες κεντρικές αυλακώσεις 3+1 εξασφαλίζουν μεγαλύτερη και ταχύτερη αποβολή νερού.
  • Η βελτιωμένη κατασκευή του πλευρικού τοιχώματος, κυρίως στο σημείο της ένωσης του προφίλ με το πέλμα, προσφέρει καλή αίσθηση τιμονιού χωρίς να επηρεάζεται η άνεση. Ακόμα, προσφέρει αυξημένη αντοχή και μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

Μπορεί στους περισσότερους τα παραπάνω να φαίνονται κουραστικές λεπτομέρειες (δεν θα σε αδικήσω), αλλά αυτό που αξίζει να επισημανθεί -και αποδεικνύει την δουλεία των ανθρώπων της Maxxis- είναι οι μετρήσεις από τον γερμανικό οργανισμό TUV. Αυτές έδειξαν ότι το νέο Maxxis VS5 σε δοκιμές φρεναρίσματος και κρατήματος σε στεγνό και βρεγμένο, απέναντι σε καταξιωμένους ανταγωνιστές είχε αντίστοιχες ή και οριακά καλύτερες επιδόσεις.

4Τα αυτοκίνητα

Όπως προανέφερα, για χάρη της εκδήλωσης η Maxxis συνεργάστηκε με την Ford, με την τελευταία να μας παρέχει για δοκιμή δύο Fiesta ST (στις εκδόσεις ST2 και ST3), το νέο Focus (στις εκδόσεις ST Line και Business), και τέλος το Mustang με τον 2.3-λίτρων EcoBoost κινητήρα.

Τέλος, υπήρχαν και έξι Ranger για την δοκιμή των εκτός δρόμου ελαστικών AT980 και MT764 της Maxxis στην ειδικά διαμορφωμένη χωμάτινη διαδρομή για motocross του αυτοκινητοδρομίου Σερρών.

5Στην πίστα

Η δεύτερη ημέρα στις Σέρρες ήταν αφιερωμένη εξολοκλήρου στην πίστα. Εκεί, είχα την ευκαιρία να οδηγήσω τα -αν μη τι άλλο- συναρπαστικά μοντέλα της Ford από 3 γύρους το καθένα. Στην εκδήλωση εκτός από τους λίγους δημοσιογράφους που ήταν καλεσμένοι, βρέθηκαν και 50+ dealers ελαστικών. Στο τέλος του κάθε γύρου έπρεπε να μπαίνω στα pits για λόγους ασφαλείας και να διασχίσω το pitlane με χαμηλή ταχύτητα, έτσι ώστε πέφτει η θερμοκρασία των ελαστικών. Επίσης, έτσι διασφαλιζόταν και η ακεραιότητα των αυτοκινήτων, περιορίζοντας την ταχύτητα που θα είχε το αυτοκίνητο στο τέλος της ευθείας, ώστε να μπορούν όλοι να φρενάρουν με ασφάλεια από τα 150+ χλμ/ώρα για την πρώτη στροφή.

Και αυτό γιατί δεν υπήρχε πλοηγός να περιορίζει τον ρυθμό. Προσωπικά αυτό μόνο θετικό ήταν, καθώς με σχετική πλέον εμπειρία στην πίστα, είχα το ελεύθερο να ακολουθήσω το δικό μου ρυθμό και τρόπο οδήγησης. Κυρίως, όμως, δείχνει και την τεράστια εμπιστοσύνη και αυτοπεποίθηση της Maxxis στο ελαστικό της, και της Ford στα αυτοκίνητα της.

Μιλώντας με τους ιθύνοντες της εταιρίας, μας είπαν ότι μια τετράδα ελαστικών άντεξε κατά μέσο όρο 75 γύρους, χωρίς φυσικά όλοι αυτοί να είναι στο όριο. Δε νομίζω ότι υπάρχει καλύτερη απόδειξη για την αντοχή του VS5 σε καθημερινή χρήση. Η μια και μοναδική ανησυχία του προέδρου της Ford Ελλάς, κ. Νίκου Νοταρά, ο οποίος ήταν παρόν στην εκδήλωση, ήταν να μην χάσουν τα αυτοκίνητα -και κυρίως το Fiesta ST- την ισορροπία και τα εντυπωσιακά δυναμικά τους χαρακτηριστικά με τα ελαστικά της Maxxis. Το όριο των ελαστικών ήταν αρκετά καλό, με τη θερμοκρασία του πέλματος να μην επηρεάζεται ούτε από τις καιρικές συνθήκες, με σχεδόν 25 βαθμούς Κελσίου στον αέρα.

Το νέο VS5 έχει μικρότερο βάρος σε σχέση με εκείνου της απελθούσας γενιάς, χαρακτηριστικό που φάνηκε να επιδρά θετικά στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς κάτω από όλες τις συνθήκες, καθώς είναι μικρότερη η μη αναρτώμενη μάζα. Το τιμόνι του Fiesta ST (προσωπικά λατρεμένο) “άκουγε” στις εντολές, ενώ παράλληλα το ελαστικό προσέφερε το απαιτούμενο feedback όταν θα έφταναν στο όριο του.

Στο τέλος της ημέρας, όλοι μας (δημοσιογράφοι, ιθύνοντες της Maxxis και της Ford) ήμασταν γεμάτοι με χαμόγελα, κάτι που αποδεικνύει ότι ήταν μια καλή ημέρα. Εξάλλου οποιαδήποτε ημέρα στην πίστα είναι μια καλή ημέρα. Κλείνοντας, το νέο VS5 έδειξε ότι είναι ένα ελαστικό που δεν υστερεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό, έχοντας παράλληλα “φιλική” συμπεριφορά.