Όπως ξέρεις, το Nexo είναι το αυτοκίνητο κυψελών υδρογόνου με την μεγαλύτερη αυτονομία από κάθε άλλο παρόμοιας τεχνολογίας αυτοκίνητο. Με πιστοποιημένη αυτονομία 609 χλμ., αυτή είναι μεγαλύτερη από τα Honda Clarity και Toyota Mirai, και συγκρίνεται με την αντίστοιχη των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Το μοντέλο της Hyundai διαθέτει τρεις δεξαμενές με την κάθε μια να έχει χωρητικότητα 52,2 λίτρων και οι οποίες γεμίζουν σε λιγότερο από πέντε λεπτά.

Η λειτουργία του είναι -σχετικά- απλή. Το οξυγόνο από τον ατμοσφαιρικό αέρα εισέρχεται στις κυψέλες καυσίμου όπου συναντά το υδρογόνο, και μέσω μιας ηλεκτροχημικής μετατροπής δημιουργείται ηλεκτρισμός, ενώ τα παράγωγα αυτής της μετατροπής είναι νερό και καθαρός αέρας. Πιο συγκεκριμένα, το σύστημα φιλτραρίσματος αέρα της Hyundai λειτουργεί σε τρία στάδια.

Στο πρώτο, ο εξωτερικός αέρας εισέρχεται στο προηγμένο φίλτρο, όπου το 97% των πολύ «λεπτών» σωματιδίων, συμπεριλαμβανομένων των επιβλαβών αερίων, όπως το διοξείδιο του θείου και το διοξείδιο του αζώτου, φιλτράρονται και διατηρούνται εντός αυτού. Τα υπόλοιπα σωματίδια στη συνέχεια απορροφώνται στην επιφάνεια του υγραντήρα κατά τη διάρκεια της δεύτερης φάσης – κάτι που έχει ως αποτέλεσμα ο αέρας να φθάνει στο στρώμα διάχυσης του αερίου εντός της συστοιχίας των κυψελών καυσίμου ακόμα πιο καθαρός. Αυτό το στρώμα επιτρέπει περαιτέρω διήθηση, και έτσι ο αέρας που απελευθερώνει είναι απαλλαγμένος κατά 99,9% από τα “λεπτά” σωματίδια και τοξικά αέρια.

Η κορεάτικη εταιρία είχε παραδώσει ένα υδρογονοκίνητο Nexo στο Λονδίνο, και αυτό κινούμενο στα πλαίσια του Clean Driving Month στην βρετανική πρωτεύουσα κατάφερε να καθαρίσει 918,75 κιλά αέρα. Το αυτοκίνητο “έγραψε” στους δρόμους του Λονδίνου 560 χλμ., σε διαδρομές που είχε σχεδιάσει το πανεπιστήμιο UCL. Η ποσότητα του αέρα που καθάρισε το αυτοκίνητο ισοδυναμεί με τον αέρα που αναπνέει ένας ενήλικας μέσα σε δύο μήνες ή με τον αέρα που αναπνέουν 1.455 ενήλικες μέσα σε μία ώρα. Ακόμα, μελέτες αναφέρουν ότι η κυκλοφορία 10.000 αυτοκινήτων υδρογόνου είχε το ίδιο περιβαλλοντικό αποτέλεσμα με τη φύτευση 60.000 δένδρων.

Κίνηση παίρνει από έναν ηλεκτροκινητήρα 163 ίππων με 395 Nm ροπής, κάνοντας τα 0-100 χλμ/ώρα σε 9,2 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 179 χλμ/ώρα. Βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα, που το κάνει ελαφρύτερο, γρηγορότερο και πιο ευρύχωρο σε σχέση με το ix35 fuel cell. Έχει ελαφρύτερο σύστημα μετάδοσης κίνησης, με το αυτοκίνητο να εξοπλίζεται με ένα σύστημα ειδοποίησης τυφλών σημείων, που χρησιμοποιεί κάμερες με ευρυγώνιους φακούς και προβάλει στον οδηγό εικόνες από σημεία που οι καθρέπτες δεν καλύπτουν.