Το VW Beetle ήταν ένα επαναστατικό αυτοκίνητο από πολλές απόψεις. μία από αυτές είναι πως οι petrolheads το θεωρούμε αργό! Όχι πως είναι γρήγορο, αλλά νομίζω είναι το μοναδικό αυτοκίνητο της δεκαετίας του ’30 που έχουμε άποψη από πρώτο χέρι! Αυτό που εννοώ είναι πως πρόκειται για ένα σχέδιο που άντεξε πολλές δεκαετίες. Επίσης είναι το πρώτο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο τόσο μαζικής παραγωγής, το πρώτο αυτοκίνητο που παρήχθη με σκοπό να είναι προσβάσιμο σε όλους, γι’αυτό κι άλλωστε ονομάστηκε Volkswagen, ήτοι αυτοκίνητο του λαού.

Πίσω από αυτό βρίσκεται ο Ferdinard Porsche και ο Adolf Hitler, ο δεύτερος ανέθεσε στον πρώτο να σχεδιάσει ένα όχημα που θα φέρει την αυτοκίνηση και στα χαμηλότερα στρώματα της γερμανικής κοινωνίας, κάτι που δεν πρόλαβε λόγω του πολέμου όμως. Ήταν μια ξεκάθαρα πολιτική απόφαση, που όμως απεδείχθη εμπορική επιτυχία σε διαφορετικές συνθήκες μετά τον πόλεμο.

Το σχήμα άλλαξε ελάχιστα στο πέρασμα του χρόνου, έτσι το απαίδευτο μάτι δύσκολα θα καταλάβει διαφορές ανάμεσα στις διάφορες εκδόσεις, οι λάτρεις των κλασσικών όμως δίνουν μεγάλη σημασία στην λεπτομέρεια και την παλαιότητα. Περί αυτό γίνεται ο λόγος με το συγκεκριμένο Beetle. Πρόκειται για το παλαιότερο διασωζόμενο VW Beetle. Το Typ 1 στον τίτλο ίσως είναι λίγο παραπλανητικό καθώς τυπικά ονομάζεται KdF-wagen Type 60 και η έκδοση προοριζόταν για σημαίνοντα στελέχη του ναζιστικού καθεστώτος και γενικότερα εξέχοντα άτομα της γερμανική κοινωνίας. Το συγκεκριμένο Beetle αρχικά άνηκε στον διάσημο Βερολινέζο συνθέτη και θεατρικό συγγραφέα Paul Lincke, ίσως η μελωδία του “Berliner Luft” να σου είναι οικεία.

Το αυτοκίνητο, παραγωγής του 1941, πρόσφατα αναπαλαιώθηκε πλήρως και ο ιδιοκτήτης του δεν έχει καμία πρόθεση να το πουλήσει.