Η McLaren παρουσίασε επίσημα την ανοικτή έκδοση της 720S που και αυτή έχει καταιγιστικές επιδόσεις. Η 720S Spider είναι ανώτερη σε όλους τους τομείς σε σχέση με την 650S Spider.

1Αεροδυναμική

Πρώτη και κυριότερη διαφορά, η απουσία των τεράστιων πλευρικών εισαγωγών. Η ψύξη του νέου, 4,0-λιτρου twin turbo V8 επιτυγχάνεται με την διοχέτευση του αέρα από τις μπροστινές κολώνες στους αεραγωγούς στο τελείωμα της καμπίνας και από εκεί κατευθείαν σε κάθε πλευρά του V. Σύμφωνα με τους Άγγλους, η ψύξη είναι κατά 15% αποδοτικότερη με παράλληλη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης.

Η εισαγωγή κάτω από τα μπροστά LED φωτιστικά σώματα στέλνει τον αέρα στους κεραμικούς δίσκους και μετά στο επίπεδο πάτωμα, για να καταλήξει η ροή στον διαχύτη.

Το «πάρτι του ανέμου» συνεχίζεται στο πίσω μέρος, όπου δεσπόζει μια μεγάλη ενεργή αεροτομή που εκτείνεται σε όλο το πλάτος της ουράς. Ενεργοποιείται κατά το δοκούν, δίνοντας έμφαση σε τελική ταχύτητα, κάθετη δύναμη, ενώ λειτουργεί και ως «αερόφρενο» ελαχιστοποιώντας το «ψάρεμα» της ουράς κατά την έντονη επιβράδυνση, όπως φυσικά και τις αποστάσεις ακινητοποίησης. Ενδεικτικά, το 200-0 χλμ/ώρα γίνεται σε μόλις 4,6” μέσα σε 118 μέτρα, ενώ τα 100-0 χλμ/ώρα σε 2,8 δευτερόλεπτα σε 30,3 μέτρα.

2Οροφή

Το μοντέλο φυσικά ξεχωρίζει από την σκληρή αναδιπλούμενη οροφή κατασκευασμένη από carbon. Ανοιγοκλείνει μέσα σε μόλις 11 δευτερόλεπτα – 6 δευτ. γρηγορότερα από την 650S Spider – με ταχύτητες έως και 50 χλμ/ώρα.

Μάλιστα η McLaren προσφέρει την οροφή και από ηλεκτροχρωμικό γυαλί. Το βάρος του μοντέλου ανέρχεται στα 1.332 κιλά, μόλις 49 κιλά περισσότερα από την 720S Coupe και 88 κιλά λιγότερο από τον πλησιέστερο ανταγωνιστή της, την Ferrari 488 Spider που ζυγίζει 1.420 κιλά.

3Κινητήρας

Κάτω από το «ανεμοδαρμένο» αμάξωμα κρύβεται ακόμα περισσότερη τεχνολογία, με πρωταγωνιστή το Monocage II-S. H πατενταρισμένη ανθρακονημάτινη μπανιέρα της McLaren. Ο 4,0-λιτρος αποτελεί την αναβαθμισμένη εκδοχή του 3.8 twinturbo V8, έχοντας ελαφρύτερα έμβολα, μπιέλες και στροφαλοφόρο και δυο twin-scroll υπερσυμπιεστές της Mitsubishi. Ο «στάβλος» αριθμεί 720 ίππους στις 7.500 στροφές (με τον κόφτη στις 8.200) και 770 Nm ροπής στις 5.500 σ.α.λ. Η δύναμη πηγαίνει στους πίσω τροχούς μέσω του κλασικού 7τάχυτου ημιαυτόματου κιβωτίου και υπόσχεται εξωπραγματική εμπειρία επιτάχυνσης: 0-100 χλμ/ώρα σε 2,9”, 0-200 χλμ/ώρα σε 7,9″, 0-300 χλμ/ώρα σε 22,4”, 400αρι σε 10,4” με τελική 341 χλμ/ώρα όταν η οροφή είναι κλειστή και 325 χλμ/ώρα με την οροφή ανοικτή.

4Proactive Chassis Control II

Ως γνήσιο τέκνο του Woking, βέβαια, δεν γίνεται να μην μετουσιώνει όλη αυτή την ταχύτητα σε πλευρικά G. Σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης παρακαλώ, η ECU του Proactive Chassis Control II χρησιμοποιεί προηγμένους αλγορίθμους που επιτρέπουν στους αισθητήρες του συστήματος να «διαβάζουν» το οδόστρωμα και να προβλέπουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο. Τα αμορτισέρ συνεχίζουν να παίζουν και τον ρόλο των αντιστρεπτικών, με ένα κεντρικό σύστημα υδραυλικής διαχείρισης να μεταβάλλει τη συμπεριφορά τους, έχοντας 3 προεπιλογές: Comfort, Sport και Track. Για τους μερακλήδες διατίθεται το Variable Drift Control, το οποίο δίνει τη δυνατότητα επιλογής της εμπλοκής του traction control και της επιθυμητής γωνίας πλαγιολίσθησης. Η 720S αναλαμβάνει τα υπόλοιπα.

Το σύστημα είναι μέρος του Proactive Chassis II, το οποίο έχει 12 περισσότερους αισθητήρες από το αντίστοιχο σύστημα της σειράς 650S. Το νέο σύστημα προσφέρει καλύτερο χειρισμό στις στροφές, περισσότερη πρόσφυση αλλά και μεγαλύτερη άνεση, μιας και μπορεί να ρυθμίζει αυτόματα την ανάρτηση, προσαρμόζοντάς την στις συνθήκες οδήγησης. Ο οδηγός της 720S θα μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 3 προγράμματα λειτουργίας (Comfort, Sport και Track).

5Εσωτερικό

Το εσωτερικό ακολουθεί το ρεύμα του μινιμαλισμού. Κυρίαρχος είναι ο αναδυόμενος πίνακας οργάνων, η κεντρική κονσόλα – οθόνη 8″ α λα Tesla φλερτάρει με το μάτι και οι ελάχιστοι διακόπτες αποτελούν μια ευχάριστη νότα απλότητας. Ακόμα πιο ευχάριστη είναι η παρουσία δέρματος μέχρι και στην τελευταία σπιθαμή της καμπίνας.

6Τιμή

Η 720S Spider προσφέρεται σε 23 εξωτερικά χρώματα, ανάμεσά τους και τα νέα Belize Blue, Aztec Gold αλλά και με το Supernova Silver που προσφερόταν και στην MP4-12C.

Η τιμή της στην Αγγλία ξεκινά από τις £237.000 (€264.850), με τις παραδόσεις της να ξεκινούν από τον Μάρτιο του 2019.